Retro bike – Girvin ProFlex din 1994

0

Pe vremea când bicicletele cu suspensii erau încă ceva „exotic” Bob Girvin se ocupa intens de rezolvarea acestei probleme. A început în 1988 cu o suspensie integrată în pipa ghidonului pentru a evolua apoi spre suspensia cu elastomer Pro-Flex faţă şi spate.

Girvin Pro-Flex 854 este unul din exemplele reuşitelor americanilor. Bicicleta de cross country avea o greutate de 12 kg şi era promovată drept foarte bună nu doar la coborâri ci şi pe urcări. Pe faţă era dotată cu furca Girvin Vector cu o cursă de 5,3 cm, iar pe spate dispunea de suspensia Girvin Generation 5 cu o cursă de 6,3 cm. Pare extrem de puţin pentru standardele de azi însă trebuie să reţinem că tehnologia era încă la început, chiar dacă existau deja sisteme hidraulice.

Girvin ProFlex 1994Suspensia Pro-Flex a lui Bob Girvin funcţiona pe bază de elastomer şi unul destul de complex întrucât oferea o curbă progresivă a compresiei şi chiar şi o rată de revenire mai mică, un fel de „rebound” primitiv. Echiparea acestei biciclete de 12 kg dispunea de componente Shimano precum LX pentru angrenaj (24-32-42T), pinioane 11-28 cu 7 viteze, butuci tot LX şi spiţe DT Swiss. Shifterele şi frânele erau tot din seria LX în timp ce schimbătoarele erau ambele Shimano XT.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNoul Corratec Revolution cu cadru din carbon și noul Inside Link
Articolul următorAventuri pe bicicletă – Coborâre Vârful Omu
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ