Pro-bike check: Merida Big-Nine Team a Gunn-Ritei Dahle Flesja

1

A 11a ediţie a concursului Prima Evadare a avut loc pe 19 mai, iar de data asta la start am avut cu toţii un invitat special. Este vorba de Gunn-Rita Dahle Flesja, cea mai de succes ciclistă mtb a tuturor timpurilor. Aflându-se în România, am profitat de ocazie şi am analizat îndeaproape bicicleta cu care a participat la concurs.

Când concurează pe hardtail, Gunn-Rita foloseşte o Merida Big-Nine Team care conţine câteva modificări şi personalizări faţă de modelul de catalog. Greutatea bicicletei pe care o folseşte, este de 9,4 kg, cadru mărime M, mai mult decât modelul standard care are 8,5. Asta din cauza tijei de şa reglabilă hidraulic de la KS Lev Ci cu o cursă de 65 mm şi pedalelor Shimano XTR.

Transmisia este standard şi vorbim de Sram XX1 Eagle cu foaie de 34t şi casetă 10-50t cu 12 pinioane. Roţile pe de altă parte, nu sunt stock. Ea foloseste modelul de la Carbon TI, cu jante cu lăţime de 30 mm. Este o dimensiune mai rar întâlnită la XC, fiind prezentă acum în mod curent la enduro mtb.

Frânele sunt tot de la Sram, modelul Level Ultimate. Furca este RockShox SID World Cup care oferă o suspensie de 100 mm. Particularitatea acestei furci este că blocarea pe care o foloseşte Gunn-Rita nu e maneta clasică pe care o ştim cu toţii ci un blocaj de tip „grip”, care se roteşte. Tot de la Sram.

Cockpit-ul este alcătuit dintr-un ghidon de carbon „flat” de la Merida, mai precis modelul Team CC cu o lăţime de 720 mm. Tot la capitolul ăsta avem pipa Procraft de 80 mm. Şi aceasta este deosebită, având un unghi negativ foarte pronunţat. Dacă în rândurile amatorilor un astfel de unghi este rar întâlnit, la nivel pro se pare că obiceiul nu este rar. Şaua pe care Gunn-Rita o foloseşte vine de la Velo şi este special de damă. Nu în ultimul rând anvelopele pe care le foloseste, inclusiv la Prima Evadare, sunt Maxxis Aspen 29er de 2.10 cu 120 tpi.

Pe 19 mai Gunn-Rita Dahle Flesja a concurat cu această bicicletă la Prima Evadare obţinând locul întâi la categorie şi 32 la general. Poate 32 ni se pare puţin însă în interviul publicat cu ea, a mărturisit că odată ce s-a retras din activitatea competiţională, toate concursurile la care participă sunt doar activităţi recreaţionale la care vine de plăcere în noua sa calitate de „brand ambasador” al mărcii Merida.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentGarmin Edge 530/830 partea I – care sunt diferențele
Articolul următorLa test, noua încălțăminte Sidi Dragon 5 SRS (2019)
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ