Distracție maximă pe roți 27.5+ cu Merida Big Trail 800

1

Apărute deja de două sezoane, roțile de 27.5+ au început să aibă un succes enorm pe piață: aderența fantastică și confortul extraordinar oferit de anvelopele de 2.8-3.0 inch, care permit rularea cu o presiune destul de scăzută, oferă control foarte bun în cele mai bune condiții. În plus, chiar și fără suspensie pe spate, lucrurile sunt extrem de controlabile și distractive, cu atât mai mult dacă avem parte de un cadru cu un unghi mic al furcii și de o tijă de șa dropper.

Merida oferă toate acestea pe bicicletele din seria Big Trail, modele construite cu un singur scop: să ne aducă zâmbetul pe buze pe orice coborâre. Dar testând modelul 800 pe teren am descoperit că poate mult mai mult decât atât!

Cu un cadru din aluminiu Prolite 66 triple butted hidroformat, Merida ne oferă pe acest model aproape toate tehnologiile și standardele moderne din domeniu. Cu un headtube tapered și un unghi al furcii de 67.5 mm, cadrul oferă și rutarea internă a cablurilor cu un sistem Smart Entry care previne mișcarea acestora, compatibil inclusiv Di2, cabluri ce ies prin zona inferioară a downtube-ului, fiind foarte ușor de schimbat (nu am încercat asta). Atât cadrul cât și furca Yari folosesc butuci boost și ax thru. Cadrul este optimizat pentru transmisii 1x, instalarea unui deraior față nu pare posibilă, dar nici nu e necesară. Furca RockShox Yari are o cursă de 130 mm dar fără blocaj pe ghidon, un lucru mai puțin util la genul acesta de biciclete.

Transmisia este pregătită de orice provocare, cu angrenaj cu foaie de 30 și pinioane 11-46 și un mix de componente Shimano SLX și XT care funcționează impecabil. Practic pinionul de 46 îți permite să urci orice pantă posibilă și nu e nevoie de el decât foarte rar. Frânele Shimano 447 cu disc de 180 mm fac o treabă perfectă în a opri bolidul din orice coborâre. Roțile proprietare Merida cu anvelope Maxxis Rekon 27.5×2.8 sunt decente iar anvelopele oferă o aderență foarte bună pe ambele direcții. Tija dropper Merida funcționează ireproșabil, dar e nouă, e greu de spus dacă nu va avea joc după o vreme, cum au mai toate modelele.

Dar atât despre partea tehnică, deoarece senzația fantastică apare odată urcat în șa. Cu o presiune aleasă corect, în jur de 1 bar, bicicleta rulează ușor peste obstacole, amortizând din anvelope aproape total pietrele mici. Cum pentru a coborâ este nevoie întâi să ajungem sus, am atacat niște pante serioase cu oarecare emoții că voi eșua. Nici poveste de așa ceva, anvelopele late agățându-se perfect de solul uneori destul de sfărâmicios și propusând bicicleta fără probleme în sus, ajutată fiind de transmisia cu rapoarte foarte bune.

Am avut parte de teren divers până la capătul trail-ului, de la asfalt pe care s-a comportat decent, până la treceri prin râu unde, având o experiență destul de bogată în acest domeniu, pot să spun că avantajele anvelopei plus sunt senzaționale în contact cu bolovanii de pe fundul apei. Pe final am urcat un forestier lung și abrupt, un celebru KOM din zonă, unde am reușit să intru în top 10 cu un timp absolut acceptabil. Asta ne spune că temerile unora cum că bicicletele + sunt greoaie pe urcare sunt total nejustificate, mai ales că nu vorbim aici de un model de top cu roți din carbon, cu care s-ar urca și mai bine. Poziția pe bicicletă și capacitatea de trecere bună a roților oferă posibilitatea de a urca oriunde e nevoie în condiții cel puțin decente!

Odată însă pusă cu fața înspre vale, bicicleta devine o bestie. Traseul ales îl mai parcursesem cu bicicleta de XC, dar conținea zone abrupte și cu aderență precară unde am avut mereu probleme. Anvelopele 27.5+ dădeau senzația că sunt cu lipici, urmând traiectoria impusă fără nici cea mai mică ezitare, reușind să cobor unele bucăți pe care le știam înfricoșătoare fără să simt vreo emoție, bineînțeles ajutat și de tija dropper și furca în unghi de 67.5 grade. Manevrabilitatea este excelentă și virajele uneori destul de strânse sunt abordate fără mari probleme.

În concluzie, pot spune că o zi cu un 27.5+ este de neuitat, iar Merida Big Trail 800 oferă toate caracteristicile necesare pentru ca experiența să fie perfectă. Pentru un rider de XC cum sunt eu, dacă până nu demult vederea unor anvelope imense sub mine îmi producea o oarecare neliniște, acum știu că înseamnă doar că urmează multă distracție!

Vestea bună e că puteți și voi să vă bucurați de un Merida Big Trail prin programul de testare Merida, o găsiți și o puteți împrumuta de la magazinele partenere.

Preț: 7890 lei

Importator: Bikefun

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentTest – anvelope șosea CST Cito 28c
Articolul următorSuspensii plus noi de la X-Fusion și Manitou
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ