Ciprian Frunzeanu

7

bicicleta_ciprian_frunzeanu_2 Ciprian Mihai Frunzeanu este un Freelancer din Bucuresti care ne-a atras atentia atat noua cat si multor impatimiti ai bicicletelor cu un proiect interesant. Este vorba despre o bicicleta de politie venita parca din viitor, dar care si-ar dovedi utilitatea pe strada daca ar fi introdusa in dotarea Politiei Romane. Alaturi de prezentarea bicicletei care l-a consacrat, Criprian mai are cateva surprize pentru noi. Totul, in interviul de mai jos.


1. Salut Ciprian! De cand ai inceput sa lucrezi 3D si de unde aceasta pasiune?


Salut! Cred ca din clasa a 10-a am inceput sa lucrez in 3D Studio max, din cate imi aduc aminte , versiunea 5 a fost prima pe care am deschis-o. In acel moment pot sa spun ca nu aveam o pasiunea deosebita pentru 3D eram doar fascinat de calculatoare si in special de softuri. Pe parcursul timpului am acumulat destula experienta sa pot spune ca a devenit o pasiune


2.Cum ti-a venit ideea sa concepi o bicicleta? De ce o bicicleta si nu un scuter?


Am fost mereu fascinat de biciclete, de mic ma plimbam destul de mult desi pe atunci nu le intelegeam pe deplin functiunea, acum privesc cu alti ochi functionalitatea unei biciclete. Ideea mi-a venit in momentul cand am descoperit pe internet cateva biciclete de politie si coincidenta a facut ca la atelier sa am un proiect cu public tinta si m-am gandit ca as putea sa rezolv multe din probleme existente ale bicicletelor de politie.


3.Te-ai documentat inainte sa concepi bicicleta? Care au fost sursele de inspiratie?


M-am documentat destul de mult , mai ales pe site-uri de specialitate dar si pe cateva site-uri cu echipemente si accesorii de bicicleta. Ca surse de inspiratie cred ca cel mai mult am fost influentat de organic design in special de lucrarile lui Ross Lovegrove.


4.Care au fost pasii in conceperea bicicletei de politie? Cu ce ai pornit, cu ce ai terminat?


Functiile  bicicletei sunt cele mai importante si de aici am plecat, spatii de depozitare, gadget-uri, aplicarea lor in teren, styling-ul este dupa parerea mea cel mai evident  si este unul din lucrurile ce diferentiaza bicicleta de altele, rezultat ce am vrut sa-l obtin pentru a individualiza acest mijloc de transport.


5.Ai in plan si pe viitor sa dezvolti astfel de proiecte?


As vrea merg mai departe  chiar si cu acest proiect problema este ca momentan nu prea exista timp sa le duc pana la un stadiu multumitor, asta datorita facultatii si a proiectelor de freelance, pe viitor voi reusi cu siguranta sa-mi dezvolt proiectele din ce in ce mai mult


6.Detii o bicicleta? Daca nu, te bate gandul sa-ti cumperi una?


Momentan nu detin o bicicleta dar acum ma gandesc tot mai des sa-mi iau una.


7.Crezi ca orasele mari din Romania au vreo sansa sa se mobilizeze pentru utilizarea bicicletei ca mijloc principal de transport?


Eu zic ca exista o sansa ca popolatia sa-si dea seama ca bicicleta este cel mai comod mijloc de transport, probabil in 20 de ani cand strazile vor ajunge neincapatoare. In Europa acest mijloc de transport este sustinut pentru ca este singurul ce nu polueaza si ofera si un antrenament sportiv.


8.Care consideri tu ca este cea mai semnficativa lucrare a ta?


Mi-e cam greu sa aleg, cred ca Exim Chair ar fi pe primul loc  asta datorita volumului de munca depus in acest proiect.


9. Cum te pot gasi cei interesati? Ai un site?


Sunt activ pe cateva site-uri de specialitate, iata cateva link-uri :
http://ciprianfrunzeanu.carbonmade.com/
http://www.behance.net/ciprianfrunzeanu
http://portfolios.ro/ciprian112


Urmeaza intrebarile standard freerider.ro :


11.Spune-ne una sau mai multe branduri de bicicleta care-ti plac.


Cred ca cel mai mult imi plac cele de la Trek, de acolo si sursa de inspiratie si ar mai fi si cele de la Biomega foarte interesante ca realizare si concept.


12.Cum te distrezi cel mai bine?


La concerte pot spune ca ma simt cel mai bine si in largul meu. De distrat te poti distra oriunde,numai sa ai companie, restul vine de la sine.


13.Daca ai putea sa calatoresti in timp, ce epoca ti-ai alege?


As merge in perioada anilor 40-50, atunci a luat nastere designul cu adevarat si as fi curios ce as putea realiza fara sa fiu influentat de acest flux de informatie din ziua de azi.


14.Care a fost cea mai mare proba de curaj pe care a trebuit s-o dai?


Primul interviu, primul job. Se intampla in anul 1 la o firma de web design, eram prospat venit in Bucuresti la facultate si incercam sa ma acomodez cu plecarea de acasa, cu oamenii noi din jurul meu. Pana la urma interviul a fost un succes.


15.Care a fost cel mai nebun trick cu bicicleta pe care l-ai vazut? Asta bineinteles, in cazul in care ai asistat la unul !


Trebuie sa recunosc ca nu am asistat la trick-uri, am facut eu cateva dar nimic spectaculos, scari , borduri etc.


16.Ce urmeaza dupa moarte?


Asta e o intrebare la care nu m-am gandit, prefer sa cred ca nu exista aceasta limita si ca dupa moarte va urma o alta forma de  viata. Este un subiect depre care se vorbeste foarte mult mult si totusi se stie foarte putin.


17.Cateva cuvinte pentru cititorii Freerider.


Le multumesc pentru atentia acordata citirii interviului si poate ne vom da seama ca acest mijloc de transport eco este cel ce ni se potriveste cel mai bine.



7 COMENTARII

  1. Folosirea bicicletei ca mijloc principal de transport in orasele mari din Romania, sunt convins ca nu se va face NICIODATA, chiar daca strazile vor ajunge neincapatoare din cauza masinilor!

  2. Conceptul e bun dar, la noi in tara NEVER.
    Cum ar fi sa vad un garcealau gras si puturos pe bicicleta?
    Pt ei ar fi un cosmar si pentru noi ar fi ceva amuzant.

    BTW, de apreciat ceea ce a facut!

LĂSAȚI UN MESAJ