Bike 4Mountains România s-a încheiat, iar câștigătorii povestesc cum a fost pentru ei

0

Timotei Păcurar împreună cu Arpad Kelemen au câștigat ediția 2016 a cursei 4Munți, una dintre cele mai dificile, dar și frumoase concursuri de mtb maraton din Romania. Am discutat cu Timotei pentru a afla mai multe despre cum s-a văzut cursa din punctul său de vedere.

Salut! Din câte știm ești la prima participare la 4Munti, sau cu siguranță la prima participare alături de Arpad Kelemen. Care este impresia generală pe care ți-a lăsat-o acest concurs?

Salutare! Da, sunt la prima participare la 4 Munți și în același timp sunt la prima participare la un maraton pe etape. După acest concurs mi-am schimbat percepția despre ce înseamnă MTB și chiar dacă acest concurs se organizează o dată la doi ani cu siguranță nu o să aștept doi ani pentru următorul Maraton pe etape.

Bike 4Mountains Romania 2016 01 foto nomad multisport
Foto NoMad Multisport

Cum este Arpi din punct de vedere al coechipierului?

Fiind la prima experiență într-un concurs pe echipe nu pot compara, dar pot spune că Arpi a fost tot ce am avut nevoie în aceste patru zile.

Bike 4Mountains Romania 2016 06 foto nomad multisport
Foto NoMad Multisport

Care dintre voi doi a fost mai puternic fizic? Dar psihic? Și dacă tot vorbim de asta, care a fost rețeta succesului de la această ediție?

Cu siguranță Arpi a fost mult mai puternic fizic, e un rider complet, urcă bine, știe să dozeze energia, are experiență și coboară extraordinar. Probabil dacă avea un partener la nivelul lui ecartul la sfârșitul celor patru zile era mult mai mare. Psihic pentru mine a fost o presiune, nu doream să îl încurc pe Arpi. Am canalizat-o într-un mod constructiv și a asta a fost rețeta succesului.

Bike 4Mountains Romania 2016 05 foto nomad multisport
Foto NoMad Multisport

Sau poate rețeta succesului a fost defapt o improvizație. Strategia era să nu pierdem mult în primele zile, știam că suntem mai buni pe coborâre și știam că acolo putem face diferența, știam că a doua zi va fi mai grea pentru mine întrucât urcam mai mult decât coboram așa că acolo nu aveam timp să recuperam, dar chiar și așa etapa a doua s-a terminat aproape egal. Băieții de la Bikexpert erau puternici pe cățărare și acolo eu am suferit destul de mult. A contat foarte mult cele 13 minute ce le-am pus între noi și ei în prima zi pentru că noi puteam să ne facem ritmul indiferent de atacurile din față, eram la adăpost.

Bike 4Mountains Romania 2016 02 foto nomad multisport
Foto NoMad Multisport

Care dintre etape ți s-a părut cea mai dificilă?

Pentru mine etapa a doua a fost cea mai dificilă pentru că avea mai multă urcare decât coborâre, dar probabil etapa a treia, Piatra Craiului a fost cea mai grea fizic, mai lungă și cu multe porțiuni care te storc de energie. În etapa a treia m-am simțit cel mai bine, spre norocul meu.

Bike 4Mountains Romania 2016 03 foto nomad multisport
Foto NoMad Multisport

Cărui public ai recomanda un astfel de concurs? Ar trebui să avem mai multe astfel de evenimente în România?

Cu siguranță că ar trebui să avem mai multe astfel de concursuri. Chiar dacă evenimentul este mai “underground” cred că cei ce vor să vadă ce înseamnă esența mountainbike-ului ar trebui să participe la 4Munți. Competițional vorbind, în timp ar trebui să apară mai multe astfel de curse și noi ca rideri să ne specializăm pe segmentele care ne avantajează.

Bike 4Mountains Romania 2016 04 foto nomad multisport
Foto NoMad Multisport

Ce modificări ai aduce traseului și ce anume din organizare n-a fost pe placul tău?

La traseu nu aș modifica nimic, s-a ocupat Lucian Clinciu de asta. E incredibil ce este acolo sus, e incredibil ce au făcut organizatorii. Pentru prima etapă au săpat kilometrii în munte, au aranjat pietre au făcut poteci au amenajat un traseu de 60 de kilometri mai meticulos decât o fac unii la un concurs de XCO. La fel și în etapele 2 și 4. Pur și simplu au făcut poteci noi să trecem noi, au petrecut atât de mult timp acolo sus, în munte încât nu pot decât să mă înclin în fața lor și să le mulțumesc pentru această experiență. Fiecare centimetru din cei peste 200 de km a fost gândit, calculat și spectaculos.

Bike 4Mountains Romania 2016 07 foto nomad multisport
Foto NoMad Multisport

Organizarea are și ea o notă de “underground”, e o parte faină dacă privești dintr-un punct de vedere și respect asta la organizator. Dar cred că dacă munca acestor oameni ar fi mediatizată, nu pentru rideri de la noi ci pentru cei de afară, sunt sigur că la start s-ar prezenta echipe de la cel mai înalt nivel din mtb-ul mondial. Nu cred că este un traseu mai spectaculos decât ce au amenajat băieții la 4 Munți.

Te gândești să participi și la următoarea ediție? Dacă da, în aceeași formulă alături de Arpad Kelemen?

Anul viitor nu se va organiza, dar peste doi ani o să fiu la start. Până atunci vreau să merg cu Arpi la concursuri pe etape afară. Cu siguranță îmi voi dori să fiu cu Kelemen în echipă și dacă am reușit să câștig 4Munți este mulțumită lui. Mulțumesc Arpi!

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLuptă strânsă la Sponser Bike Marathon 4Mountains
Articolul următorEPO nu are niciun efect în cursele de ciclism conform unui studiu
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ