Raport de cursă – BikeFest Urban Race 2018

1

BikeFest este un eveniment complex care cuprinde mai multe întreceri de-a lungul a două zile. Între 1 și 2 septembrie a avut loc în București, parcul Izvor, o nouă ediție a acestui festival al bicicletei. Programul a fost încărcat, începând de la 9 dimineața și terminându-se seara după ora 22.

BikeFest 2018 Urban Race Road – foto Traian Olinici

În cadrul festivalului au avut loc și cele două concursuri principale de ciclism – Urban Race MTB și Urban Race Road. Sunt două concursuri deosebite în special pentru că au loc în incinta Palatului Parlamentului. Cele două concursuri îți permit să fii acel „weekend warrior”, ciclistul pasionat care în timpul săptămânii are job, familie și cine știe ce alte priorități, iar în weekend caută avid un concurs aproape de casă, unde poate da drumul la wați și arde calorii. Nu termină neapărat cu podium, dar are ocazia să se întâlnească cu prietenii, să socializeze și să se întreacă.

BikeFest 2018 Urban Race MTB – foto Traian Olinici

Urban Race are loc în regim de concurs XCO pentru proba de mtb, iar la șosea este la fel. Concursul durează o oră timp în care participanții trebuie să pedaleze cât mai multe ture. Traseul cursei de mtb a avut lungimea de 6 km cu 70 m diferență de nivel per tur, iar la șosea am avut 5,3 km tot cu 70 m per tur. Diferența de nivel poate o considerăm neglijabilă, însă după câteva zeci de minute de efort maxim, până și rampele cu înclinație mică pot pune probleme. Cei mai buni au parcurs 6 ture la mtb (masculin și feminin) și 8 ture la șosea (masculin și feminin).

BikeFest 2018 Urban Race Road – foto Mihai Chiriac

Diferența dintre cele două trasee a fost că la mtb am avut și o porțiune de 450 m de offroad. E drept că puțin însă a fost suficient pentru a avea sarea și piperul concursului, adică praful de pe față și bicicletă. De la organizator am aflat că s-a dorit mai mult însă incinta Palatului Parlamentului are un regim special de securitate. Pe de o parte organizatorii nu au avut acces peste tot, iar pe de altă parte acolo unde au putut intra pentru amenajare, accesul a fost pentru foarte scurt timp. Totuși ni s-a transmis că pentru ediția 2019 va exista o zonă suplimentară de offroad, mai expusă, mai vizibilă pentru fotografi și se pare că mai spectaculoasă.

BikeFest 2018 Urban Race MTB – foto Traian Olinici

Concursurile au fost extrem de intense. Fiind scurte și „la obiect”, s-a plecat la maxim din start. Încălzirea trebuia s-o faci cu atenție inainte, dacă voiai performanțe mai bune în timpul efortului. La Urban Race nu ai timp, ca la un maraton lung, să te încălzești în timpul concursului. Formatul pare însă că a fost pe placul concurenților întrucât au fost prezente și vedete. La șosea l-am avut pe Eduard Grosu, Vlad Dobre, Emil Dima sau Marius Petrache, iar la mtb pe Stan George Cristian, din nou Vlad Dobre, Filip Grigorescu sau Paul Georgescu.

BikeFest 2018 Urban Race Road – foto Traian Olinici

Dacă dispuneai de suficiente resurse puteai participa la ambele concursuri. Cel de mtb a avut startul dimineață la 9, iar la șosea s-a plecat la ora 11. Între cele două curse aveai cam jumătate de oră să schimbi bicicleta și să treci vitezometrul de pe una pe alta. E drept că la al doilea plecai deja cu rezervorul pe jumătate gol însă pentru Suzi Hilbert spre exemplu, se pare că nu a fost o problemă, ea obținând podium la ambele curse. La fel și pentru Vlad Dobre care la mtb a luat locul 1 la General și 2 la șosea General.

La șosea-masculin, câștigător a fost Eduard Grosu cu 8 ture și un timp total de 1:09:34, la feminin fiind câștigătoare Stan Miriam tot cu 8 ture și timpul de 1:17:57. La mtb cel mai bun la masculin a fost Vlad Dobre cu 6 ture și timpul de 1:08:14, iar la feminin Suzi Hilbert tot cu 6 ture și timpul de 1:16:31.

Mi-a plăcut evenimentul și mă bucur că am fost suficient de inspirat să mă înscriu pe ultima sută de metri. Vremea a fost perfectă, poate cam cald pentru unii la cursa de șosea cu cele 32 de grade înregistrate de ciclocomputerul meu. Însă așa cum am spus și la început, Urban Race MTB & Road este ocazia perfectă să pui în practică, la doi pași de casă, tot antrenamentul de peste săptămână. Este un concurs „la îndemână” și tot ce trebuie să faci este să ieși din casă. Recomandarea mea pentru viitor ar fi ca prima cursă să fie cea de șosea. Dacă participi la ambele concursuri, este mai ok să iei startul mai murdar la a doua cursă, pe mtb, decât să pornesti în cursa de șosea cu noroi pe tine.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNoi pedale clipless de la Shimano pentru 2019
Articolul următorCum montezi o bicicletă livrată în cutie?
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

1 COMENTARIU

  1. “Dacă participi la ambele concursuri, este mai ok să iei startul mai murdar la a doua cursă, pe mtb, decât să pornesti în cursa de șosea cu noroi pe tine.”

    Iti dai seama ca asa ceva nu are sens. Ce treaba are noroiul de pe tine cu pedalatul?
    Oricum, anul acesta, nu a fost vorba de noroi deloc, nici macar praf nu am pe bicicleta.
    Un concurs usor, distractiv, usor pentru incepatori. Am fost la prima participare aici, am fost la cateva minute sa prind tura a 5-a.

    Succes!

LĂSAȚI UN MESAJ