Acum citesti
Trike-uri made in Romania: Nommad S1 și Oxigen RF

La Expobike, am avut ocazia de a-l întâlni pe Ioan Șiloche, unul dintre cei doi proiectanți ai trike-urilor Nommad și Oxigen, produse 100% românești. Cum încurajarea industriei locale este vitală în acest moment, am stat la discuții cu ei despre noile trike-uri și despre planurile lor cu acestea, ca apoi să realizăm o sesiune foto cu modelul Nommad S1, pe care am avut ocazia să pedalăm.

Cu mari eforturi, cei doi ingineri au reușit să ajungă de abia în ultima zi la Expobike, după ce au bătut cale lungă. Dar sunt mândri de ceea ce au realizat, pentru că proiectarea nu a fost simplă, iar găsirea materiei prime aproape imposibilă în România. Într-un final, au comandat țevile din aluminiu 6060 din Europa.

Ce a ieșit, poți vedea în galeria de mai jos. Odată așezat pe trike, te curpinde o stare de relaxare totală, dată fiind poziția pe spate și poziționarea comodă a picioarelor și a mâinilor. Pedalierul poate fi reglat în funcție de lungimea picioarelor tale, iar pe viitor, va putea fi ajustată și poziția scaunului. Direcția este foarte precisă, iar trike-ul extrem de stabil, momindu-ne să abordăm virajele din ce în ce mai rapid. Viteza de rulare a bicicletei este de asemenea bună, fapt datorat anvelopelor slick Continental Tour Ride de 20 de inch (pe față) și City Ride, de 28 de inch (pe spate).

Pentru că ești foarte aproape de sol, senzațiile trăite sunt și mai intense. Nici nu vreau să mă gândesc cum ar putea fi să cobori cu un astfel de trike pe Transfăgărășan. Dar tare aș vrea să aflu.

Prețul pe care cei doi constructori vor să-l propună este de 2.300 de euro pentru modelul Oxigen RF și de 2.500 de euro pentru modelul Nommad S1. Singura diferență dintre cele două este că primul vine cu un cadru rigid, iar al doilea are un amortizor cu arc pentru partea din spate, oferind mai mult confort. Ținând cont că astfel de trike-uri, cu echipări asemănătoare și plecate din curtea constructorilor renumiți, costă cu cel puțin 1.000 de euro mai mult, oferta celor doi ingineri este mai mult decât tentantă. Iar echiparea, pe care o poți consulta mai jos, este foarte interesantă pentru că provine din game de componente foarte cunoscute.

Care este părerea ta despre cele două trike-uri?

Date tehnice

NOMMAD S1

1. LUNGIME  MAXIMA: 2340mm
2. LATIME  MAXIMA: 885mm
3. ECARTAMENT(CALE  DE  RULARE): 805mm
4. AMPATAMENT(DISTANTA DINTRE AXE): 1270mm
5. INALTIME  MAXIMA(INCLUSIV  TETIERA) APROX.900mm
6. INALTIME  SCAUN  DE  LA  SOL: 280mm
7. INCLINARE SCAUN: 30-45 GRADE
8. GREUTATE  PROPRIE: APROX. 20 KG
9. GREUTATE  MAX.  CICLIST: 120KG
10. GARDA  LA  SOL: 90mm

Componente

1. ANGRENAJ : SHIMANO  DEORE  FC-M591
2. MONOBLOC: SHIMANO  SM-BB51
3. MANETE  SCHIMBATOR:  SHIMANO  SL-M590
4. MANETE  FRANA: SHIMANO  BL-M595
5. ETRIERI: SHIMANO  BR-M595
6. SCHIMBATOR  FATA:  SHIMANO  FD-M590-6
7. SCHIMBATOR  SPATE: SHIMANO   RD-M592 SGS
8. PINIOANE:  SHIMANO CS-HG61
9. LANT: SHIMANO CS –HG73
10. BUTUC  FATA: NOVATEC  DH41SB
11.  BUTUC  SPATE:  NOVATEC
12. JANTA  FATA:  REMERX  GRAND  HILL 406*19
13. JANTA  SPATE: REMERX  TAURUS  622*14
14. ANVELOPA FATA:  CONTINENTAL  TOUR  RIDE
15. ANVELOPA  SPATE:  CONTINENTAL  CITY  RIDE
16. CADRU:  ALUMINIU  6060 IMBINAT  PRIN  SUDURA  WIG
17. AXE  FATA:  OTEL
18. CUVETE:  ACOR  SEMIINTEGRATE

Vezi Comentarii (16)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × 2 =