Trike-uri made in Romania: Nommad S1 și Oxigen RF

16

La Expobike, am avut ocazia de a-l întâlni pe Ioan Șiloche, unul dintre cei doi proiectanți ai trike-urilor Nommad și Oxigen, produse 100% românești. Cum încurajarea industriei locale este vitală în acest moment, am stat la discuții cu ei despre noile trike-uri și despre planurile lor cu acestea, ca apoi să realizăm o sesiune foto cu modelul Nommad S1, pe care am avut ocazia să pedalăm.

Cu mari eforturi, cei doi ingineri au reușit să ajungă de abia în ultima zi la Expobike, după ce au bătut cale lungă. Dar sunt mândri de ceea ce au realizat, pentru că proiectarea nu a fost simplă, iar găsirea materiei prime aproape imposibilă în România. Într-un final, au comandat țevile din aluminiu 6060 din Europa.

Ce a ieșit, poți vedea în galeria de mai jos. Odată așezat pe trike, te curpinde o stare de relaxare totală, dată fiind poziția pe spate și poziționarea comodă a picioarelor și a mâinilor. Pedalierul poate fi reglat în funcție de lungimea picioarelor tale, iar pe viitor, va putea fi ajustată și poziția scaunului. Direcția este foarte precisă, iar trike-ul extrem de stabil, momindu-ne să abordăm virajele din ce în ce mai rapid. Viteza de rulare a bicicletei este de asemenea bună, fapt datorat anvelopelor slick Continental Tour Ride de 20 de inch (pe față) și City Ride, de 28 de inch (pe spate).

Pentru că ești foarte aproape de sol, senzațiile trăite sunt și mai intense. Nici nu vreau să mă gândesc cum ar putea fi să cobori cu un astfel de trike pe Transfăgărășan. Dar tare aș vrea să aflu.

Prețul pe care cei doi constructori vor să-l propună este de 2.300 de euro pentru modelul Oxigen RF și de 2.500 de euro pentru modelul Nommad S1. Singura diferență dintre cele două este că primul vine cu un cadru rigid, iar al doilea are un amortizor cu arc pentru partea din spate, oferind mai mult confort. Ținând cont că astfel de trike-uri, cu echipări asemănătoare și plecate din curtea constructorilor renumiți, costă cu cel puțin 1.000 de euro mai mult, oferta celor doi ingineri este mai mult decât tentantă. Iar echiparea, pe care o poți consulta mai jos, este foarte interesantă pentru că provine din game de componente foarte cunoscute.

Care este părerea ta despre cele două trike-uri?

Date tehnice

NOMMAD S1

1. LUNGIME  MAXIMA: 2340mm
2. LATIME  MAXIMA: 885mm
3. ECARTAMENT(CALE  DE  RULARE): 805mm
4. AMPATAMENT(DISTANTA DINTRE AXE): 1270mm
5. INALTIME  MAXIMA(INCLUSIV  TETIERA) APROX.900mm
6. INALTIME  SCAUN  DE  LA  SOL: 280mm
7. INCLINARE SCAUN: 30-45 GRADE
8. GREUTATE  PROPRIE: APROX. 20 KG
9. GREUTATE  MAX.  CICLIST: 120KG
10. GARDA  LA  SOL: 90mm

Componente

1. ANGRENAJ : SHIMANO  DEORE  FC-M591
2. MONOBLOC: SHIMANO  SM-BB51
3. MANETE  SCHIMBATOR:  SHIMANO  SL-M590
4. MANETE  FRANA: SHIMANO  BL-M595
5. ETRIERI: SHIMANO  BR-M595
6. SCHIMBATOR  FATA:  SHIMANO  FD-M590-6
7. SCHIMBATOR  SPATE: SHIMANO   RD-M592 SGS
8. PINIOANE:  SHIMANO CS-HG61
9. LANT: SHIMANO CS –HG73
10. BUTUC  FATA: NOVATEC  DH41SB
11.  BUTUC  SPATE:  NOVATEC
12. JANTA  FATA:  REMERX  GRAND  HILL 406*19
13. JANTA  SPATE: REMERX  TAURUS  622*14
14. ANVELOPA FATA:  CONTINENTAL  TOUR  RIDE
15. ANVELOPA  SPATE:  CONTINENTAL  CITY  RIDE
16. CADRU:  ALUMINIU  6060 IMBINAT  PRIN  SUDURA  WIG
17. AXE  FATA:  OTEL
18. CUVETE:  ACOR  SEMIINTEGRATE

16 COMENTARII

  1. Parerea mea este ca am vazut deja materialul asta online, in alta forma, dar prima postare a fost pe alt site de profil, deci thumbs down aici. Tricicletele daca vor merge vandute in Romania vor merge mai greu ca bicicletele, asa ca baietii poate se gandesc sa faca si niste cadre pentru biciclete normale, eventual chiar din otel nu al. Ceva custom cu nume care sa prinda. O marca romaneasca de nisa pentru ca oricum nu vor putea vinde in masa cum fac Cube si Merida

  2. Multumim Andrei. Ideea pleaca din 1986 cu prima finalizare in 1996 care apartine prietenului si colegului meu John. Am fost “otravit” si eu cu ceva ani in urma. De atunci lucram si in fiecare zi venim cu idei noi sau upgrade la cele vechi. Lucram la proiectele noastre din pasiune si dupa servici 🙁 . In legatura cu cadrele de bicicleta : sunt pe piata foarte multe modele pentru toate gusturile (pret, calitate) si nu cred ca mai putem sa aducem ceva nou la acest capitol. Urmatorul pas este sa trecem la cadru din carbon/aluminiu.

  3. La ExpoBike trike-urile nu erau echipate pentru tura. Mergem in tura de 30-40 Km si nu am avut probleme (sunt semnalizate cu steaguri, far, stopuri, benzi reflectorizante…).
    Riscurile sunt la fel ca si pentru un biciclist (pina la realizarea acestor proiecte am fost biker):-). Imi pare rau ca nu pot sa postez foto din ture.
    Multumesc.
    Toate cele bune.

  4. Scaunul ala e tipic romanesc…se poate face ceva mai de calitate, nu cred ca te costa o avere sa bricolezi unul din aluminium!
    Bafta cu proiectul si vanzarile!!!

  5. ideea si aspectul lor sunt foarte interesante. Am avut ocazia sa va trik e uri in parcul ior seara. La inceput nu aveau lumini si era mai greu noaptea pe pista dar dupa cu lumini sunt ok si nu par mai periculoase . Oricum este de apreciat demersul si mai ales munca depusa.

  6. @Mariuscbn@
    Am vrut sa prindem ExpoBike.
    Multumim pentru observatii dar din pacate nu sunt obiective. Din lipsa de timp nu am realizat scaunul proiectat deja pentru trike-ul din imagine. La ora cind scriu deja avem scaun din fibra de sticla. Vezi link-urile de mai jos: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/15157-recumbent-trike-triciclu/ (postarea din 13 mai 2013 / 09:05:14)
    sau
    sau http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/126-bicicleta-orizontala/page-19#entry599837
    Toate cele bune.

  7. […] după ce au bătut cale lungă. Dar sunt mândri de ceea ce au realizat, pentru că proiectarea nu vezi in revista Sursa: Reviste – auto/moto – […]

  8. Daca la dumneavoastra se poate face un cadru de bicicleta, genul coffe bike(doar cadrul).
    Daca se poate va, rog sa ma contactati pe numarul: 0729 997 228-Voicu Sorin

LĂSAȚI UN MESAJ