Au apărut noile Garmin Edge 530 și 830, ce aduc ele nou?

0

După mulți ani în care vechile modele Garmin Edge 520 și 820 au fost permanent îmbunătățite prin update de soft, 520 primind chiar și o variantă Plus, a venit momentul ca acești mamuți ai computerelor de ciclism să fie înlocuiți cu două modele complet noi!

Cu noile 530 și 830, seria x30 de la Garmin devine completă, alături de modelul de top 1030 apărut primul și micul dar impresionantul 130.

520 și 820 au fost modele extrem de complexe, pline de funcții și capabilități care făceau ca un utilizator nou să fie efectiv copleșit atunci când încerca să intre în detaliile meniului, astfel că practic fiecare putea să găsească ceea ce avea nevoie, într-o formă sau alta. Noile modele încearcă să rezolve din problemele de care utilizatorii s-au plâns la vechile modele dar în același timp au luat tot pachetul de funcții și au adăugat unele noi, devenind deja niște instrumente incredibil de capabile.

Până când vom avea la dispoziție un exemplar pentru test, undeva la finalul lunii mai, vă explicăm care sunt noutățile aduse și cu ce ne ajută acestea, începând cu 530 și apoi adăugând ce e în plus la 830.

Primul lucru care trebuie remarcat e că 530 menține ideea de control exclusiv din butoane. A primit însă un ecran mai mare cu 13%, o carcasă mai modernă și o baterie cu autonomie mărită până la 20 de ore în mod normal și 48 în modul economic. În plus, 530 se poate conecta la o baterie suplimentară, la fel ca modelul de top 1030.

Din punctul meu de vedere cea mai mare problemă a vechiului 520/520 Plus a fost imposibilitatea de orientare pe hartă, aceasta fiind centrată pe poziția curentă fără posibilitatea de a o deplasa pentru orientare. În sfârșit la 530 problema a fost rezolvată, fiind folosită o interfață asemănătoare cu cea de pe Fenix 5 Plus. Vor exista trei moduri de acțiune: zoom, pan vertical și pan orizontal care se vor selecta dintr-un buton, apoi din cele cu săgeți harta se va muta și centra foarte ușor unde dorim.

Procesorul a fost îmbunătățit, astfel că acum rutarea va avea loc foarte repede, o problemă serioasă la vechiul model unde uneori dura minute întregi.

Din punct de vedere al conectivității, avem în sfârșit posibilitatea de a conecta senzori Bluetooth, nu doar ANT+ și de asemenea avem WiFi pentru sincronizarea fără efort a datelor.

Restul modificărilor principale țin de software. Interfața a fost schimbată total și au apărut funcții și metrici noi, mai mult sau mai puțin utile pentru fiecare:

  • a apărut funcția ClimbPro, ce alege separat cățărările de pe traseu și ne prezintă informații detaliate despre fiecare în timp ce o parcurgem, funcție pe care am testat-o deja pe Fenix 5 Plus și ne-a plăcut mult
  • computerul are incluse informațiile despre trasee de MTB din aplicația Trail Forks, inclusiv o funcție ce îți arată variantele ce le poți alege în intersecții. Nu știm cât de actualizate sunt datele (sau dacă există) pentru România, vom vedea, dar cu siguranță e o funcție utilă când veți merge prin Bike Park-urile de afară
  • avem informații despre curba de putere, date foarte importante pentru cei ce doresc să se antreneze serios și folosesc un powermetru și care până acum erau oferite doar de aplicații terțe, nu știm dacă se face și o estimare fără senzor, probabil că nu
  • au apărut niște metrici noi specifice pentru MTB, ce vor fi regăsite detaliat și în Connect: Grit, Flow și Jump (mie mi-ar fi plăcut o informație despre cât timp am pedalat în picioare 🙂 )
  • a fost îmbunătățit sistemul de Planuri de Antrenament și antrenamente structurate, sperăm că sistemul se va sincroniza cu cât mai multe aplicații third party de acest gen
  • temperatura, umiditatea și altitudinea vor fi luate în considerare la calculul nivelului de efort depus și al recuperării necesare
  • computerul va oferi sfaturi de hidratare, nutriție pentru traseul ales dar chiar și despre echipamentul necesar în funcție de prognoza meteo
  • funcția Bike Alarm va declanșa o alarmă sonoră dacă bicicleta e mișcată, un fel de antifurt pentru câteva minute când suntem intrați într-o cafenea sau până la toaletă
  • funcția Find My Edge va reține coordonatele geografice unde computerul a fost ultima dată conectat la telefon, lucru foarte util în cazul în care acesta a fost pierdut pe traseu

După cum se vede, noutățile sunt multe și interesante, abia așteptăm să le vedem live. Prețul anunțat pentru România este de 1149 lei pentru varianta simplă, 1779 pentru varianta MTB Bundle (ce include suport special MTB, husă silicon și Edge Remote) și de 1949 lei pentru varianta Performance Bundle (ce include senzori de viteză, cadență și HR).

Noul 830 vine în primul rând cu touchscreen și mai puține butoane. Ecranul touch este nou-nouț și mult mai performant decât cel de pe 820, care nu a mulțumit pe toată lumea.

În rest, diferențele față de 530 se rezumă la partea de navigație, unde 830 poate să găsească rute direct la o adresă sau un POI față de 530 ce poate oferă navigație doar către punctele salvate, înapoi la start sau către un punct ales pe hartă.

Prețurile vor fi de 1949 lei pentru varianta simplă, 2290 pentru MTB Bundle și 2399 pentru Performance Bundle.

Putem remarca faptul că în acest moment 530 și 830 oferă 99% aceleași funcții, lăsând utilizatorului practic alegerea tipului de interfață preferată: butoane sau touchscreen!

În plus, Garmin a lansat și senzori noi de viteză și cadență. Aceștia sunt tot pe bază de accelerometru, adică fără magnet, însă comunică și pe Bluetooth, fiind mai ușor de citit cu orice dispozitiv sau smartphone. Senzorul de viteză beneficiază de memorie internă astfel că poate înregistra distanța și viteza și fără prezența unui computer, date ce pot fi ulterior descărcate în Garmin Connect.

Senzorii sunt deja disponibili la prețul de 199 lei bucata sau 349 lei setul. Computerele Edge 830 și 530 sunt așteptate în magazinele din România la finalul lunii mai.

Modelul de top Edge 1030 va fi actualizat cu toate funcțiile noi ce se regăsesc pe aceste computere, astfel că va rămâne în continuare vârful de gamă al producătorului.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ