Biciclete de șosea noi, performante și ieftine de la Rose

0

Rose_Xeon-CWX_carbon-disc-brake-aero-road-bike_drivesideProducătorul german Rose a pregătit pentru 2017 o gamă lărgită de modele din carbon care doresc să aducă performanța de top la un preț mai accesibil. Noul Xeon CW/CWX este de exemplu o versiune mai ieftină a modelului X-Lite CW de anul trecut care introducea frânele pe disc în gama de șosea de performanță. Modelul Pro CGF, deși nu are frâne pe disc, aduce carbonul la un preț mult mai accesibil.

Noul model Xeon CDX Cross folosește tehnologia modelelor vechi de aluminiu la un model de crabon care va fi flexibil și foarte promițător. Iar noul X-Lite CDX este o versiune mai ușoară, din carbon, a modelului popular Rose de maraton și endurance.

Denumirile bicicletelor de la Rose sunt destul de complicate, așa că iată și o explicație a acestora: Pro este modelul de bază, Xeon este cel cu performanță medie, de obicei cu cadru din carbon T30/T40 iar X-Lite este modelul de top cu cadru din carbon T60/40. C vine de la carbon, GF de la grand fondo, W de la aero, D de la endurance, R de la Race, și X de la frânele pe disc. Asta așa, în linii mari…

Xeon CW/CWX

Rose_Xeon-CWX_carbon-disc-brake-aero-road-bike_frameModelul este bazat pe X-Lite CW/X și aduce un preț mai mic în gama aero de șosea. Geometria și forma tuburilor este identică cu modelul Xeon, dar cadrul este un pic mai greu, din carbon T30/40, greutatea acestuia fiind de 1150 g. La fel cu X-Lite CW/X, sunt folosite aceleași forme aero ale seat-tube-ului, ale prinderii de bidon, rutarea internă a cablurilor și seatstay-urile coborâte. De asemenea, noul model oferă fie frâne pe jantă de tip direct mount sau pe disc cu prindere flat mount. Cadrul este identic la modelele CW și CWX cu excepția graficii, oferind posibilitatea de a monta atât frână pe disc cât și pe jantă, dar furca cu care vine echipată bicicleta este specifică pentru fiecare tip de frână.

Modelul CW este echipat cu componente Force 22 și are un preț care începe de la 2250 Euro, modelul CWX cu grup Ultegra mecanic/hidraulic având prețul începând cu 2500 Euro.

Conform măsurătorilor celor de la bikerumor.com, greutatea modelului CWX este de 8.04 kg iar cel al modelului CW dar echipat cu Ultegra Di2 este de 7.34 kg (mai scump probabil cu vreo 700 euro).

Un aspect interesant este că proprietarii de CW/X vor putea achiziționa furci separat, pentru cei ce vor să își cumpere o bicicletă pe care să o folosească acum cu frâne pe jantă iar când UCI va aproba folosirea frânelor pe disc să poată să modifice ușor bicicleta. Rose au reușit să creeze un cadru cu ambele tipuri de prinderi fără să aibă un aspect neplăcut.

În ceea ce privește prinderea roții din spate, CWX folosește ax thru de 12 mm la ambele roți în timp ce CW vine cu prinderi QR clasic, dar cu dropout-uri separate pentru modificarea cadrului pentru ax thru. Modelul CWX permite montarea anvelopelor de maxim 28 mm în timp ce modelul CW permite doar 25 mm, limitarea fiind de la frâne nu de la cadru.

Pro CGF

Rose_Pro-CGF_carbon-rim-brake-affordable-road-bike_studioPro CGF preia caracteristicile modelului mai scump Xeon Team CGF introdus anul trecut la un preț mai accesibil. Cadrul este din carbon T30 și este cu 110 g mai greu, dar furca este aceiași ca pe modelul performant.

Geometria și forma tuburilor este identică, frânele având tot prindere de tip direct mount iar anvelopele maxime fiind de 28 mm. Bicicleta e echipată cu un set de roți producție proprie RS1550 care oferă un echilibru bun între greutate și rigiditate.

Marea surpriză este prețul, în configurația cu componente Ultegra, la o greutate de doar 7.41 kg, prețul este de doar 1850 Euro, iar modelul echipat cu 105 are un preț de doar 1600 Euro cu o greutate tot sub 8 kg!

Xeon CDX Cross

Rose_Xeon-DCX-Cross_carbon-disc-brake-cyclocross-bike_frontModelul anterior din aluminiu Team DX Cross era o bicicletă bună la toate, capabilă să ruleze pe orice suprafețe, chiar dacă nu avea o geometrie pentru ciclocros. Cumpărătorii modelului l-au folosit inclusiv pentru cicloturism, dar și pentru ture pe drumuri neasfaltate. Tot aceștia au fost cei ce au cerut un model din carbon pentru o greutate mai mică și un rulaj mai fin.

Noul cadru din carbon are o formă cu totul nouă, greutatea fiind sub 1100 g. Furca este un model nou, de 450 g. Atât cadrul cât și furca sunt compatibile doar cu frâne pe disc de tip flat mount. Dimensiunea maximă a anvelopelor este de 42 mm sau de 35 mm cu aripi!

Geometria în schimb a fost păstrată aproape neschimbată de la modelul din aluminiu, unghiul furcii fiind totuși cu 0.5 grade mai mic iar wheelbase-ul mai scurt cu 2 cm. Aceste modificări ar trebui să ofere un comportament mai agil. Vor fi disponibile 5 mărimi, între 51 și 62 cm.

La fel cu modelul din aluminiu și acesta este proiectat să fie versatil. Include prinderi de portbagaj pe exteriorul seatstay-urilor și prinderi ascunse pentru aripi complete. Va fi disponibilă și o versiune echipată pentru cicloturiști, direct echipată cu portbagaje, aripi și sistem de iluminat.

Modelul va veni echipat cu componente Ultegra mecanice/hidraulice la un preț de 2350 Euro, greutatea fiind de 8.67 kg. Va fi disponibil și un model cu Ultegra Di2 pentru un preț cu 650 Euro mai mare.

X-Lite CDX

Rose_X-Lite-CDX_carbon-disc-brake-endurance-road-bike_studioX-Lite CDX este un model premium pe baza lui Xeon Team CDX. Bicicleta de maraton și endurance a fost introdusă cu cadru din carbon T30/40, dar succesul acesteia i-a făcut pe cei de la Rose să dezvolte o versiune mai ușoară și îmbunătățită.

Noul X-Lite CDX folosește carbonul T40/60, geometria este neschimbată dar designul cadrului este ușor schimbat. Seatstay-urile au fost subțiate și au aceleași proprietăți de amortizare dar cu un aspect mai discret.

Atât cadrul cât și furca au acum ax thru de 12 mm iar dimensiunea maximă a anvelopelor a crescut la 32 mm. A fost modificată și rutarea internă a cablurilor pentru o utilizare mai ușoară.

Ca de obicei la Rose bikes, fiecare bicicletă va putea fi personalizată componentă cu componentă pe pagina lor de internet. Xeon CDX Cross va fi disponibil din octombrie 2016, restul modelelor fiind disponibile din ianuarie/februarie 2017.

Mai multe informații veți putea afla după lansare pe pagina românească a producătorului.

Informații preluate de pe bikerumor.com

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ