Silverback lansează noua Siablo GR pentru „gravel”

0

Asistăm în ultima perioadă la o creştere în popularitate destul de suprinzătoare a bicicletelor pentru gravel. Nu a curiserelor sau a ciclocrosurilor ci a modelelor dedicate special pentru „gravel”. Suprinzătoare întrucât ai fi spus că un ciclocros este suficient dacă vrei să ieşi offroad pe „cursieră”. Însă aşa cum ştim deja, un ciclocros este altceva faţă de recent apărutele „gravel bikes”. Dacă CX-urile sunt îndreptate spre concurs, antrenament, navetă în viteză şi performanţă în general, gravel-ul este despre aventură.

Producătorul german cu origini sud-africane Silverback, a lansat varianta GR a bicicletei Siablo. Siablo CX reprezintă gama ciclocros de la Silverback, iar adăugarea extensiei GR la noua bicicletă nu este întâmpăltoare. Pe lângă altă echipare faţă de CX, noua GR are şi un cadru cu unghiuri diferite care fac bicicleta să fie mai confortabilă în afara asfaltului.

Dacă tot am început cu cadrul, privind unghiurile noului GR vedem că acestea sunt mai „relaxate”, mai iertătoare şi mai potrivite pentru a te simţi confortabil întreaga zi şi nu doar câteva ore cum ar fi în cazul unui CX, la un concurs. Cadrul este fabricat din aluminiu 6061, cu headset conic şi prinderi spate 12 mm Thru axle.

Unghiul furcii este mai mic, iar împreună cu o pereche de ţevi chain stay mai lungi, fac din GR o bicicletă mai stabilă şi mai „calmă”. Pe de altă parte producătorii au lăsat unghiul tijei de şa identic cu cel al ciclocrosului Siablo şi foarte apropiat de unghiul curiserelor. Asta înseamnă că randamentul la pedalare nu se schimbă, rămânând foarte mare, similar cu ce primeşti la cursieră.

Pentru echipare, Silverback a ales un gropuset Shimano 105 cu transmisie 2×11, pinioane 11-28t şi angrenaj 50-34t, frânele hidraulice pe disc făcând parte din aceeaşi familie de componente.

Cockpit-ul este format din componente „in house” marca Surface, iar jantele sunt Stan’s Grail S1 700c echipate cu butuci Alex Rims Bear Pawls BRD. Bicicleta rulează pe anvelope destul de late WTB Riddler 45c, DNA Compound, cu 60Tpi şi talon din Aramidă. Furca pentru Siablo GR este din carbon, prinderea roţii fiind tot 12 mm Thru axle. Toate acestea oferă bicicletei o greutate anunţată de 10,38 kg pentru un cadru M, roţi cu camere şi fără pedale.

Bicicleta va sosi şi la redacţia Freerider unde va fi testată. Revenim cu o recenzie detaliată pentru noua Silverback Siablo GR.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentPegas Drumuri Grele Pro (2019)
Articolul următorMarshall Mullen versus Turbo Kenevo
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ