Continental lansează GP 5000, în sfârșit și în variantă tubeless

0

De câțiva ani de zile aproape toți producătorii de anvelope de șosea au înțeles că modelele tubeless sunt cele mai performante pentru o utilizare generală. Continental au fost mereu în topul anvelopelor de șosea clincher cu GP4000 care a fost lansat… acum 14 ani! De-abia acum cei de la Continental au decis să ofere primul model tubeless în noua lor generație de anvelope Grand Prix. Noile GP 5000 TL aduc îmbunătățiri la aderența în viraje, la durabilitate, confort și protecția antipană, împreună cu evidenta îmbunătățire a rezistenței de rulare, specifică modelelor tubeless. Bineînțeles, va fi disponibil și modelul 5000 clincher clasic.

Continental recunosc și ei că au întârziat enorm pe piața tubeless. Se pare că fiind producătorii unui model de anvelopă recunoscută de mai toată lumea ca fiind de top i-a făcut să se cam culce pe lauri. Ei însă au lucrat în ultima vreme pentru a ajunge la o soluție tehnică ce să îi mulțumească. Dacă sistemul folosit la contactul jantă-anvelopă a fost diferit la toate mărcile în domeniul road tubeless, Continental nu au dorit doar să adapteze soluția folosită la anvelopele cu presiune redusă de la MTB. Au dorit să evite ca fanii modelului GP 4000 să cumpere o anvelopă cu care să se lupte să o monteze tubeless, posibil să eșueze și apoi să își piardă încrederea în marcă.

Întreaga politică de marketing a Continental despre noile modele tubeless este că acestea trebuie pur și simplu să funcționeze. Ele nu trebuie să fie o bătaie de cap și nu va trebui să ne mai oprim pentru pene de cauciuc. Odată urcați pe bicicletă trebuie să ne bucurăm de pedalat, fără griji pentru anvelope.

Continental au dezvoltat o nouă structură internă TL despre care promit că va funcționa mai ușor și mai sigur decât orice există pe piață. În plus, ei au îmbunătățit toate aspectele față de modelul ce a fost etalonul industriei, GP 4000SII. Noul model e în continuare fabricat manual în Germania.

Inima unei anvelope tubeless este stratul etanș interior de butyl ce a fost adăugat carcasei din 3 straturi cu 180 tpi, alături de marginea cu profil pătrat ce promite să ofere o etanșare rapidă și sigură.

Anvelopa nu va fi una tubeless ready ci una cu adevărat tubeless. Etanșarea este totală. Continental spun însă că va fi nevoie de lichid pentru a oferi protecție maximă la pană și pentru a garanta etanșarea între jantă și anvelopă.

Modificările sunt însă mai ample, Grand Prix 5000 TL fiind aproape complet redesenat și îmbunătățit în aproape toate caracteristicile sale. Amestecul celebru Black Chili a fost reproiectat pentru a îmbunătăți rezistența la rulare și durabilitatea în timp, păstrând în același timp aderența. Protecția antipană Vectran a evoluat fiind mai rezistenă fără a afecta flexibilitatea carcasei.

Profilul căii de rulare a fost redesenat și este acum gravat cu laser, textura cauciucului fiind mai poroasă pe o suprafață mai mare și oferind aderență mai bună în viraje. Conti spun că performanțele aerodinamice nu au fost afectate, ba au fost chiar îmbunătățite la folosirea roților aero cu profil mare, la unghiuri mari ale aerului.

Una din cele mai mari îmbunătățiri, inclusă în carcasă, este sistemul Active Confort. Acesta oferă rigiditate mai mare în zona laterală și lasă zona de sub calea de rulare mai flexibilă, lucru ce va permite folosirea presiunilor mai mici pentru un confort și o aderență sporite, păstrând stabilitatea identică cu cea din cazul folosirii presiunilor mari.

Active Confort ar putea să fie cea mai mare îmbunătățire la noile GP 5000, fiind o tehnologie similară cu cea întâlnită la noile generații de anvelope de Enduro. Îmbunătățirea va fi mai sesizabilă la dimensiunile mari ce vor putea fi rulate la presiune mult mai mică cu toate beneficiile de aderență, confort și rulare, fără a sacrifica stabilitatea și controlul în viraje.

O altă veste bună e că noile GP 5000 TL vor veni în variante mai late. Anvelopa e considerată totuși un model de performanță înaltă pentru competiție și va accepta presiuni de 100 psi în dimensiunile cele mai mici, în plus aceasta va fi compatibilă doar cu jante tubeless cu margine hooked.

 

 

 

 

Modelul GP 5000 TL are un preț recomandat de 75 Euro și va fi disponibil în versiuni 700×25, 28 și 32 mm cu greutatea de 300, 345 respectiv 375 g. Va exista și o versiune 650bx28 mm cu o greutate de 330 g specială pentru bicicletele mici, care vor primi același nivel de performanță. Continental au ales să nu producă versiuni tubeless mai înguste pentru a nu afecta securitatea și performanța date fiind lățimile interne ale jantelor tubeless de pe piață.

 

Rezultatul e că noile GP 5000 TL promit o performanță mai bună decât noile GP 5000 clincher, cu o rezistență la rulare mai mică cu 5% și o rezistență la pene mai mare cu 5%, asta fără a lua în calcul și soluția tubeless.

Aproape toate îmbunătățirile acestea se regăsesc și la noul model clincher GP 5000. Acesta va avea performanțe îmbunătățite față de vechiul GP 4000 SII: rezistență la rulare cu 12% mai mică, rezistență la pană cu 20% mai bună, greutate cu 10% mai mică și confortul îmbunătățit de sistemul Active Confort. De reținut e că modelul tubeless e chiar mai performant.

Dacă aceste îmbunătățiri se vor regăsi și în realitate, noile GP 5000 au șansa să păstreze poziția de anvelopă-etalon pentru toate tipurile de ciclism de șosea. Anvelopele ar trebui să fie mai rapide și mai rezistente decât modelele competiției, fiind în același timp printre cele mai ușoare. Conti spun că au testat noile GP 5000 TL și GP 5000 în comparație cu modele de la Bontrager, Hutchinson, Maxxis, Pirelli, Specialized, Schwalbe și Vittoria și sunt foarte siguri că GP 5000s vor reprezenta standardul în anii ce vin.

Pe exterior anvelopele par identice și au același compus nou Black Chili, noua microtextură Lazer Grip și tehnologia Active Confort. Diferențele evidente sunt în interior unde modelul TL are stratul de butyl ce oferă etanșarea în timp ce modelul normal are aceleași striații ce controlează contactul cu camera.

Structura internă a modelului clincher e în mare similară cu cea a versiunii tubeless, fără stratul suplimentar de butyl și fără marginile specifice. Rezultatul e o anvelopă ce folosește o carcasă mai fină din 3 straturi/330 tpi dar care nu reușește totuși să ajungă la rezistența de rulare a modelului tubeless.

Modelul clincher este disponibil în mai multe dimensiuni pentru a se potrivi și cu jantele înguste încă folosite pe multe biciclete. Astfel vor fi disponibile mărimile 700×23, 25, 28 și 32 cu greutățile 200, 215, 235 și 290 g, dar și 650bx25 și 28 cu greutățile 205 și 230 g. Toate versiunile au același preț recomandat de 63 Euro.

Producția modelelor GP4000 a încetat deja de câteva luni așa că odată terminate stocurile, doar modelele GP5000 vor mai fi disponibile.

Toate versiunile tubeless și clincher Conti GP 5000 TL și GP 5000 sunt deja în producție de câteva luni, proiectate și fabricate manual în Germania de Continental. Acestea vor fi disponibile la distribuitori începând cu 8 Noiembrie, stocurile fiind deja destul de mari!

 

 

 

 

 

 

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ