Engin Cycles folosește o metodă ingenioasă pentru anvelope mari pe chainstay-uri scurte

1

Soluția pentru a îmbunătăți o bicicletă e simplă: adăugarea de anvelope mai balonate fără a alungi chainstay-urile! Rețeta se aplică evident și pentru cei de la Engin Cycle, doar că ei au venit cu o idee nouă despre cum pot face asta.

 

Piesa de bază e furca de prindere a chainstay-urilor, iar aceasta a fost realizată din două jumătăți prelucrate CNC, lucru ce a permis atât reducerea maximă a greutății prin eliminarea materialului și creșterea rezistenței, cât și obținerea unei forme speciale. În plus a fost adăugată și o prindere pentru aripă. Cele două jumătăți sunt în final sudate împreună.

Odată montată pe cadru, furca oferă posibilitatea montării de anvelope de 47 mm păstrând lungimea chainstay-urilor de 420 mm. Cu anvelope de 45 mm chainstay-urile pot să scadă la 415 mm. În plus e loc de aripi chiar și cu anvelope mari cum sunt Teravail Rampart de 700×38 mm.

Pentru ca lanțul să funcționeze bine cu butucul de 142 mm din spate, a fost conceput propriul spider. Acesta permite folosrea de angrenaje cu factor q mic obținând linia lanțului optimă, BCD-ul de 110/74 permițând folosirea plăcilor Sugino, o alegere bună pentru gravel, în combinația 32/46t. Cadrul permite și folosirea plăcilor 34/50t împreună cu un deraior față fără să scadă spațiul pentru anvelope.

Ca toate bicicletele Engin, aceasta a fost proiectată și construită imaculat, cu detalii foarte curate și practice cum e șurubul dropout-ului ce folosește și ca prindere pentru aripă.

Bicicleta are și o tijă dropper ce este probabil acționată de maneta din capătul ghidonului, o metodă interesantă de a adăuga un dropper pe o bicicletă cu schimbător față.

Sistemul nu e folosit doar la gravel bike, acesta oferă și pe un MTB 29 spațiu pentru anvelope 29×2.5 cu chainstay-uri de 420 mm.

Nu în ultimul rând merită admirat finisajul pe acest model de dirt touring.

 

 

 

 

 

 

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ