Acum citesti
Și a avut loc “Prima tură oficială Club Fat Bike România”

Poate că majoritatea dintre voi priviți cu precauție spre aceste biciclete fat, și este perfect normal. Sunt niște biciclete cu roți supradimensionate care cel puțin la prima vedere, par mai puțin versatile decât un mtb obișnuit. Așadar întrebarea este naturală, de ce s-ar da cineva pe așa ceva? Răspunsul poate fi pe cât de simplu pe atât de evident: „la fel s-a spus și când au apărut 29er-ele”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Club Fat Bike România are doar doi ani de la înființare, iar în acest răstimp a strâns sub rândurile sale 362 de fani, proprietari de biciclete fat sau doar pasionați interesați de subiect. Timp de 2 ani membrii s-au descurcat „în regie proprie” făcând ture mai mult în zona lor de acoperire. Însă pe 14 ianuarie 2017, după ce s-au mai închegat relațiile în spațiul virtuale, s-a decis organizarea unei ture oficiale care să reunească un număr cât mai mare de pasionați ai mersului pe fat bike.

Prima Tura Fat Bike din RO from Paraschivu Sergiu on Vimeo.

Zona aleasa a fost Rucăr-Bran, iar cartierul general stabilit la o pensiune din Ciocanu. Zona a fost aleasă mulțumită peisajului pitoresc pentru care este vestită și pentru faptul că dispune de o mulțime de drumuri forestiere și poteci care pot fi folosite. Este drept însă că iarna nu-i ca vara… și este destul de greu să le potrivești pe toate. Adică să poată toată lumea veni, vremea să fie bună, iar zăpada să aibă consistența ideală. Așa că fat bikerii s-au descurcat cu ce au găsit la fața locului, și drumuri pitorești deszăpezite exact cum trebuie și forestiere cu zăpadă până la brâu unde nici fat-urile nu mai pluteau.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bicicletele fat s-au descurcat bine în mare parte. Evident unde înotam în zăpadă nimeni nu avea ce să facă. Beneficiul maxim l-au avut cei ale căror biciclete au fost echipate cu anvelope speciale de zăpadă. Din păcate la un fat bike nu este suficient doar să aibă anvelope mari. Pentru a rula bine pe zăpadă compound-ul trebuie să ofere specificații potrivite, iar profilul la fel, să fie dedicat rulării pe zăpadă. Doar o parte din biciclete au fost dotate cu așa ceva. Însă în ciuda acestui impediment toată lumea s-a simțit și distrat la maxim.

Distracția a atins cote maxime în toiul nopții, pe la ora 2, când am ieșit cu toții la o tură „extremă”. Dacă în zona pensiunii atmosfera era calmă, undeva peste dealuri viscolul era în toi. A trebuit să navigăm cu toții prin zăpada viscolită de pe drum, care la un moment dat era atât de mare încât aproape că formase un tunel.

Club Fat Bike România urmează să mai organizeze și alte ture de acest fel, în zone cu zăpadă frumos amenajată, iar următoarea regiune poate fi Voineasa, în martie 2017. Însă cu toții așteptăm și sezonul estival pentru a testa aceste biciclete pe nisip, la mare. Este știut că în afară de zăpadă, bicicletele fat excelează și pe nisip.

Prima tura Club Fat Bike România a fost organizată cu susținerea Pegas – care a oferit gratuit 5 Pegas Suprem, Rovelo – care a oferit gratuit 1 Lombardo Ivrea, Kerobike – care a oferit un Haibike sDuro FatSix electric și Bikexpert – care a închiriat un Cube Nutrail Hybrid electric. Le mulțumim tuturor pentru implicare și sperăm să îi avem alături și la evenimentele viitoare ale Clubului.

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − thirteen =