O bicicletă care nu ar trebui să existe – Zebra OTB

0

Și într-adevăr, Zebra OTB nu există. Este doar un concept generat pe calculator, dar să recunoaștem, arată excelent. Și nu doar că arată excelent, însă creatorul ei a gândit ca existența ei să fie plauzibilă. Zebra OTB (Oddly Tall Bike) este reinterpretarea modernă a primitivelor biciclete “penny-farthing”, bicicleta cu roata față imens de mare și cea spate imens de mică.

Ca idee, roata acelor biciclete a devenit atât de mare întrucât se dorea obținerea unei viteze mari. Cum transmisia era directă, pedalele roteau direct roata, aceasta trebuia să fie cât mai mare pentru a obține viteza dorită. Însă pentru Zebra OTB, Guillaume Bout graficianul „vinovat” de această nebunie, a ales o metodă modernă care oferă bicicletei viteze.

Deși este o ciudățenie de zile mari, bicicleta a fost proiectată să fie pe cât posibil realistă și chiar eventual construibilă. Din acest motiv Guillaume a dorit să ofere un factor Q rezonabil, pentru ca ciclistul să nu stea exagerat de crăcănat. Din acest motiv furca nu are suspensie.

Vorbind de viteze, vedeți un butuc mare pentru roata față. Este așa pentru că Guillaume a instalat un Rohloff cu viteze interne.

Discul de frână de 203 mm pe față este moarte curată. Imaginează-ți cum ar fi să frânezi cu așa ceva. Ai primi imediat un OTB (Over the Bars). Însă instalarea unui astfel de disc a oferit mai mult spațiu pentru instalarea etrierului, păstrând în același timp flanșele butucului suficient de distanțate pentru ca și roata să fie cât de cât rigidă.

Șaua este ceva special. Este un Fabric Scoop Radius Pro Team însă curbată pentru a susține bine ciclistul, asta pentru că poziția pe o astfel de bicicletă nu-ți permite să te ții bine de ghidon.

Suspensia spate este asimetrică. Pentru acest design Guillaume s-a inspirat din geometria unei YT Tues de downhill.

Cadrul a fost gândit să imprime furcii un head angle mai relaxat, ceva ce ar trebui să preîntâmpine, până la un moment dat, OTB-ul.

Dacă roata față de 50” va putea trece peste orice, cea spate, de „doar” 20” e posibil să se împiedice în diferite obstacole. Așa că Guillaume a oferit cadrului o suspensie spate masivă, de 150mm folosind shock-ul Fox DHX2. Practic shock-ul nu oferă cine știe ce suspensie ci doar ajută roata spate să treacă peste obstacole.

Și tija de șa are suspensie. Dupa mai multe încercări, designerul a ales o tijă de șa Cane Creek eeSilk cu o cursă de 20 mm.

Specificații:

  • Cadru: Zebra OTB carbon
  • Furcă: Zebra OTB carbon
  • Frâne: Shimano Saint
  • Discuri frână: Shimano XT IceTech 203 mm față, 160 mm spate
  • Schimbător: integrat în butucul față Kris Holm Rohloff
  • Shock spate: Fox DHX2
  • Pipă: Hope AM, 35 mm lungime
  • Ghidon: Renthal Fatbar custom, 800 mm
  • Manșoane: Lizard Skins MacAskill
  • Șa: Fabric Scoop Radius Pro Team custom
  • Tijă de șa: Cane Creek eeSilk
  • Jante: Enve M640 carbon custom, 50” față, 20” spate
  • Anvelope: Schwalbe Magic Mary 50×2.4 față și 20×2.4 spate
  • Pedale: Spank Spike.
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentRoți Shimano XT (2018)
Articolul următorTuscany Trail – prima cursă de bikepacking din lume
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ