ADVERTORIAL

De când a apărut juniorul pe lume, am intrat în contact la Freerider cu o serie întreagă de produse și oportunități de teste noi. De la biciclete mici și echipament la scăunele și remorcile de bicicletă pentru copii. De-a lungul anilor, la redacție am primit remorci pentru recenzie de la mai multe firme însă fără doar și poate, cel mai mare importator pe segmentul ăsta este Martin Velo Sport.

Martin Velo Sport este o firmă de familie. Aș zice că e o firmă mică, în ciuda faptului că distribuie în România trei mărci de remorci de bicicletă împărțite pe trei categorii. Le-as diviza mai întâi pe nivel Premium – aici intrând remorcile Qeridoo, și Economy – aici încadrându-se remorcile Samax și Qaba. După care avem categoriile pentru: copii, bagaje și animale. În plus, firma distribuie și alte piese și accesorii pentru bicicletă cum ar fi standuri de lucru, scule de bicicletă, suporturi bicicletă etc.

Cum spuneam, este o firmă mică, însă fiind pasionați de plimbările în aer liber alături de întreaga familie, asta însemnând și copii, business-ul s-a dezvoltat ușor și natural. Pasiunea lor se extinde inclusiv la participarea la concursuri de bicicletă, tot alături de familie. Având o asemenea varietate și experiență, consider că firma are și cea mai bogată expertiză pe segmentul ăsta, fiind în foarte bună măsură cei mai îndreptățiți să ofere sfaturi avizate când este nevoie de o remorcă pentru bicicletă, indiferent de tip.

Aș vrea să trec mai rapid peste părțile tehnice pentru că îmi place să vorbesc mai mult despre remorcile pe care le-am testat și mai ales prin zonele pe unde am fost cu ele.

Trebuie spus neapărat că spre deosebire de majoritatea firmelor unde pe stoc nu găsești decât ce se vinde repede, la Martin Velo Sport tot ce vezi pe site este în stoc, în depozitul din București. Livrarea este gratuită oriunde în țară și se face în doar 1-2 zile! Prețurile includ TVA, și nu variază în funcție de sezon. Fie vară, fie iarnă, remorcile au același preț.

Produsele pe care le găsești pe Remorcabicicleta.ro dispun de garanție doi ani, garanție acoperită direct în România. Aici ai alt avantaj întrucât pentru orice e cumpărat din altă țară, este incomparabil mai greu să reclami probleme de garanție sau să înlocuiești produsul comandat. Cumpărând însă de la Martin Velo Sport, sunt convins că totul se rezolvă cu un telefon.

Tot de garanție ține și faptul că un produs luat de la Martin Velo Sport poate fi returnat în două săptămâni, dacă e vreo problemă. În plus, la livrarea prin curier ai dreptul să verifici mai întâi coletul, să vezi dacă totul este în regulă. Plata se poate face ramburs, cu card bancar sau transfer bancar.

Pe lângă categoriile dedicate produselor, pe site ai și secțiunea pentru Presă și Teste, unde vei gasi recenzii făcute pe aceste remorci, inclusiv testele publicate la noi pe Freerider.

În 2014 am intrat pentru prima oară în contact cu Qeridoo, marca premium de remorci cargo de la Martin Velo Sport. Plănuiam să facem o tură de cicloturism în Delta Dunării și aveam nevoie de ceva în care să transportăm mai multe bagaje, pentru doi adulți și un copil. Am primit la test această remorcă însă după tură am cumpărat-o pentru că am găsit-o extrem de utilă. De atunci și până azi, această remorcă a văzut multe alte ture epice de cicloturism. În acest moment pe site nu mai găsești această variantă de remorcă, însă există un model înlocuitor. Și acesta este pliabilă, dispune de geantă proprie pentru transportul bagajelor și are inclusiv o micro suspensie la roată.

La o altă tură, am testat remorca Qeridoo Jumbo 1Kid, o remorcă pentru un singur copil, dar mai mare. Mai mare și remorca și copilul. Practic remorca dispunea de un singur loc însă copilul avea înăuntru o mulțime de loc. În plus, remorca asta putea fi folosită până la o vârstă mai mare a copilului.

Concursurile de bicicletă sunt și ocazia perfectă pentru o tură cu familia. O zi din weekend ai cuncurs, iar a doua zi faci o plimbare cu familia pe traseul de concurs. Spre exemplu cu ocazia unei ediții a maratonului Transilvania Bike Trails Race de la Viscri, am testat remorca Qeridoo Kidgoo1. Este o remorcă excelentă pentru un copil, în special pentru că dispune de suspensii lamelare. Zona Târnava Mare, de care aparțin și satele săsești precum Viscri, Cloașterf, Meșendorf, este perfectă de vizitat de bicicletă. Traseele sunt ușoare și special amenajate.

Tot la Viscri și tot cu ocazia unei ediții Transilvania Bike Trails Race, am testat un model Kidgoo, mai precis Qeridoo Kidgoo2, pentru doi copii. Acesta este la fel de utilă, putând să transporte în deplin confort doi copii. Mi-a plăcut și că în partea de sus, remorca are un buzunar transparent special pentru telefonul smart. O specificație mică, dar de ce nu, utilă. La Viscri este frumos pentru că, în plus față de concurs, poți face ture de cicloturism unde vizitezi fierarul satului, cărămidarul satului și, evident mănăstirile fortificate.

Într-o altă tură, de data asta făcută în Maramureș, am testat remorca Qeridoo Speedkid2. Optimizată să transporte doi copii, Speedkid este și una dintre cele mai pliabile remorci. Când este aplatizată, Speedkid are doar 25 cm înălțime, perfectă pentru transport ușor în mașină sau stocare facilă în casă. Qeridoo Speedkid2 am mai folosit-o și într-o tură de cicloturism făcută cu ocazia triatlonului de la mare Fără Asfalt.

Excursiile cu bicicletă nu trebuiesc să fie însă toate „epice”, cu peisaje frumoase, dar îndepărtate. Spre exemplu și lângă Ploiești găsești locuri foarte frumoase. Buștenari este un sat și o zonă unde mergem des când testăm biciclete sau remorci. Aici am fost cu Qeridoo Sportrex2. Am testat-o pe drumuri forestiere, ușor ciclabile, dar am găsit-o stabila și pe poteci mai accidentate, mulțumită suspensiei și sistemului nou de cuplare la bicicletă.

Cu ocazia unui alt concurs, ne-am cazat la Bran. Aici găsești o întreagă rețea de forestiere și poteci, unele mai domoale, altele mai dificile, potrivite pentru orice, de la pedalat extrem la mers la plimbare cu cei mici. Qeridoo Sportrex1 a fost testată cu ocazia asta. Este o remorcă plină de specificații utile. Desigur suspensiile sunt prezente, însă și protecția solară am remarcat-o, remorca fiind echipată cu un parasolar reglabil în multe poziții.

Cu ocazia concursului Vidraru Bike Challenge am încercat o altă remorcă. De data asta am primit de la Martin Velo Sport o remorcă din categoria Economy, mai precis modelul Samax. Aceasta este o remorcă pe cât de simplă pe atât de robustă și utilă. Ce mi-a plăcut mult a fost că o puteai face complet decapotabilă. Într-o zi însorită, nimic nu era mai frumos pentru cel mic. Am apreciat de asemenea și portbagajul încăpător.

Însă când nu avem concurs, dar avem de făcut o recenzie, mergem la Azuga. Aici am testat modelul Qaba, o remorcă tot din categoria Economy și în care au loc doi copii. Regiunea Azuga-Predeal este bună pentru bicicletă. Practic tot pe un traseu de concurs am mers, mai precis Surmont MTB Challenge, însă pe zonele mai puțin tehnice din drumul forestier care merge spre Susai. Modelul Qaba are un preț foarte accesibil, se cuplează ușor de bicicletă, are portbagaj în care intră doi rucsăcei și se pliază foarte mult. Doar 24 cm înălțime când este aplatizată.

Pentru transportul bagajelor, la Martin Velo Sport mai găsești și remorci cu două roți pentru bicicletă. Modelul Samax este un exemplu. Dispune de un sistem simplu și rapid de cuplare-decuplare a remorcii de bicicletă și este perfectă pentru drumurile în oraș la cumpărături, la supermarket, la piață sau pentru drumurile la câmp dacă locuiești la țară. Când nu este legată la bicicletă, remorca poate fi folosită și pe post de cărucior pentru bagaje.

Magazinul online publicat la Remorcabicicleta.ro îl văd construit mai mult din pasiune pentru outdoor, cicloturism și pentru încurajarea modului de transport alternativ și ecologic. Nu știu cât de mult este orientat spre profit, piața din România pentru astfel de produse fiind încă la început.

Și pentru că este un magazin online, Martin Velo Sport nu dispune de showroom. Dacă cineva dorește informații suplimentare despre produse, poate discuta la telefon direct cu importatorul sau poate citi recenziile publicate la noi pe Freeerider. Practic o astfel de afacere nu ar putea supraviețui dacă s-ar adăuga și costurile unui showroom.

La final, nu uitați de conceptul „support your local bike shop”. Este drept că de multe ori în România prețurile sunt ceva mai mari în comparație cu ce găsești în Vest. Însă asta se datorează în primul rand puterii locale de cumpărare și volumului de vânzare. Nimeni din România nu se poate „lupta” cu un magazin online din vest. Din acest motiv ar trebui cu toții să susținem cât putem de mult și des magazinele noastre din țară.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentRockShox au lansat Twistlock și noul SID
Articolul următorGoodyear se întoarce în lumea ciclismului cu o gamă completă de anvelope
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ