Seat Tarraco este primul SUV care protejează cicliștii

0

Este oficial! A fost recunoscut faptul că pe drumurile Europei, sunt din ce în ce mai mulți cicliști și bicicliști care împart drumul cu traficul motorizat. A fost recunoscut prin faptul că a fost lansată prima mașină care detectează bicicliștii și poate preveni un accident.

Producătorul spanionl Seat a lansat primul assitent de drum care promovează modul corect de depășire a cicliștilor. Noul suv Seat Tarraco 2019 este echipat cu acest radar frontal, diferit de cel care detecteaza mașini, devenind probabil primul autoturism din lume care promovează acest lucru.

Sistemul detectează un accident iminent, iar cu 1,5 – 2 secunde înainte activează un avertisment audio. Dacă șoferul nu reacționează, mașina frânează automat cu 0,8 – 1 secunde înainte ca accidentul să aibă loc. Asta înseamnă că în lumea reală, o mașină care merge cu o viteză de 72 la oră, va detecta pericolul cu aproximativ 20 m înainte de o posibilă coliziune.

Însă producătorul a subliniat faptul că acest sistem nu înlocuiește șoferul care în cele din urmă, este responsabil pentru tot ce se întâmplă cât timp este la volan, statisticile arătând că cicliștii sunt implicați în 8% din accidentele de pe drumurile europene.

Dacă până acum sistemele existente erau în stare să “vadă” mașini și camioane, pentru cicliști și pietoni provocările au fost diferite întrucât aceștia au dimensiuni mai mici pe carosabil și viteză mai mică de deplasare în raport cu mașina care vine din spate.

Din acest motiv noii senzori trebuie să aibă un unghi larg de detectie, dar și un algoritm de detecție diferit care să fie capabil a identifica potențiale accidente, dar și evitând activări accidentale. Un studiu recent spune că acești noi senzori ar trebui să aibă un unghi de vedere de 180 grade în fața mașinii, pentru a putea detecta și cicliștii rapizii sau prea agili, sau pentru a putea vedea cicliști și pietioni la intersecții. Testele au arătat că având un astfel de câmp vizual, se obține un câmp de detecție de 90%.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNicolai G1 e o bicicletă-transformer de enduro
Articolul următorKilian Bron revoluționează arta filmării cu drona
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ