Acum citesti
A fost lansată noua transmisie de șosea hidraulică Rotor 1×13

După ce Rotor au anunțat vara trecută că lucrează la un grup de șosea, gravel și trail 1×13 cu acționare hidraulică, era evident că rezultatul va fi ceva unic pe piață. Acum a fost prezentată varianta finală care nu are cabluri sau baterii de încărcat dar oferă unul dintre cele mai ușoare grupuri de șosea posibile, la doar 1785 g. Practic cu acest grup se va putea echipa o bicicletă sub limita de greutate UCI de 6.8 kg fără prea mari probleme.

Grupul de șosea Rotor hidraulic se deosebește de celelalte de pe piață prin mai multe lucruri. În primul rând folosește pentru acționare un circuit hidraulic etanș cu ulei mineral ce e considerabil mai ușor decât cablurile și cămășile tradiționale dar și decât orice grup electronic pe cablu sau wireless luat împreună cu bateriile. În plus, nu e nevoie de reglaje sau de încărcare. Nu e de neglijat nici faptul că Rotor produce toate piesele în uzina proprie din Madrid, Spania, obținând componente din aluminiu și oțel de cea mai bună calitate.

Care ar fi motivația pentru a avea 13 pinioane în loc de 12 cum au Campagnolo sau noul SRAM AXS? Rotor sunt de părere că transmisiile 1x vor revoluționa ciclismul de șosea așa cum au făcut-o cu MTB-ul. 1x e mai simplu, mai aero, mai fiabil și mai ușor, având câteva componente lipsă. Obstacolul mare pentru a adopta 1x în lumea ciclismului de șosea este disponibilitatea rapoartelor necesare și posibilitatea de a păstra cadența între schimbările de trepte.

Rotor au dezvoltat astfel un sistem 1×13, luând în considerare o cantitate foarte mare de date de putere de la cicliști profesioniști și amatori pentru a evalua cadența și rapoartele optime pentru mai multe discipline. Ei sunt convinși că o singură foaie și 13 pinioane sunt suficiente pentru a oferi o gamă de rapoarte suficiente și cu o trecere între ele optimă, folosind 4 casete în funcție de disciplină – 10-36, 10-39, 10-46 și 10-52 cu un singur deraior universal care funcționează cu toate.

Pentru a ajunge la 13 pinioane, Rotor au păstrat distanța dintre pinioanele din grupurile de 12 pentru a păstra compatibilitatea, dar au adăugat un pinion suplimentare. Acest lucru înseamnă momentan că e necesar un butuc spate Rotor Rvolver pentru a avea grupul complet funcțional. Grupul însă merge și cu orice casetă de 12 pinioane, inclusiv cele proprii de la Rotor ce au aceleași combinații dar fără pinionul de 10t, montate pe roți cu casetă Campagnolo sau SRAM pentru 12 pinioane. Apoi dacă vine momentul unui upgrade, se poate adăuga al 13-lea pinion fără nicio altă modificare a transmisiei.

Un grup complet alcătuit din manete combo, etrieri de frână, discuri și noul deraior are un preț de 1667 Euro și nu conține angrenajul, foaia și lanțul. Pentru încă 380-400 Euro se poate opta pentru caseta de 13 pinioane, dar aceasta are nevoie de un butuc nou, la 334-350 Euro fiind însă disponibile casetele de 12 pinioane ce funcționează pe roțile echipate cu rotor Shimano standard.

În ceea ce privește greutatea, Rotor anunță o valoare de 1785 g pentru grupul ce conține manetele combo, frânele cu discuri de 160 mm, deraiorul 1×13, furtunul hidraulic, o casetă de 13 pinioane 10-36 și un lanț KMC nescurtat. Grupul poate fi deja rezervat la magazine cu plata unui avans de 500 Euro, livrarea fiind programată pentru luna aprilie 2019.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × five =