Jones a lansat modelul exotic de trail din titan Spaceframe Plus LWB

0

Jeff Jones a lansat primul LWB în 2014 și și-a dorit mult încă de atunci să lanseze o variantă din titan, dar a știut că e o idee bună, ca marcă de-abia lansată pe piață, să lanseze întâi niște modele mai simple și mai accesibile. Modelul din 2014 a intrat direct pe piața 29+ dar geometria a fost mai interesantă decât anvelopele.

Denumită inițial Jones Plus (modelul de mai sus), bicicleta a devenit cunoscută ca LWB (Long Wheel Base) și i s-a alăturat și un model SWB (Short Wheel Base) cu roți 27.5+. Cadrul Spaceframe a fost disponibil doar în versiune din oțel cu geometriile SWB și LWB până acum, neexistând o versiune din titan.

Ceea ce face cadrul Spaceframe diferit nu e doar aspectul exotic ci faptul că folosește un design 3D ce are scopul de a oferi o foarte bună amortizare verticală în timp ce păstrează o rigiditate laterală excelentă. Acest lucru e realizat folosind tuburi lungi și subțiri în zona superioară și tuburi cu diametru mare, ovalizate, pentru downtube, chainstay-uri și seat tube. Tuburile superioare curbate oferă o înălțime joasă a cadrului. Dacă se adaugă furca articulată Jones și se înlocuiește oțelul cu titanul, reiese bicicleta pe care Jones și-a dorit-o mereu în colecție.

 

Geometria e realizată folosind un unghi al furcii de 67.5 grade cu un rake de 76 mm ce oferă o manevrabilitate excelentă pe trail. Unghiul tijei de șa e de 71 de grade ar chainstay-urile de 19 inch contribuie la baza lungă a bicicletei. Există trei mărimi de cadru, după lungimea toptube-ului: 23, 24 și 25 inch. Înălțimea toptube-ului e de 26.5, 31.5 respectiv 33 inch.

Cadrul Spaceframe este construit din titan 3AL-2.5V cu aceleași specificații ca modelul anterior din oțel, cu ax thru de 148×12 mm în spate și de 150×15 mm în față. Monoblocul de 68 mm este excentric, cadrul fiind compatibil single speed, dar excentricitatea monoblocului poate fi utilă și pentru a ajusta geometria pentru a folosi diferite dimensiuni de anvelope.

Pentru prima dată furca exotică e disponibilă în trei mărimi pentru a se potrivi cu cele trei lungimi de headtube ale fiecărui cadru. Butucul față e specific pentru fatbike pentru a oferi posibilitatea de a instala anvelope de până la 27.5×4. Cadrul acceptă anvelope de până la 29×3.0 și are spațiu suficient pentru cele mai mari anvelope 29+ de pe piață.
Cadrul are și un număr mare de puncte de prindere: prinderi triple de bidon pe partea superioară și inferioară a downtube-ului, cadrele mai mari având încă două prinderi de bidon în interiorul triunghiului principal, plus o grămadă de prinderi de portbagaj și aripi pentru a putea ajusta totul în funcție de dimensiunea anvelopei, sau se pot monta bidoane suplimentare în spate.

Cadrul și furca sunt disponibile la prețul de 4550$ setul, împreună cu monoblocul excentric, axele thru față/spate, urechea de schimbător și toate prinderile de accesorii necesare. Există la cerere urechi de schimbător pentru prindere Shimano Direct sau pentru conversie single speed. Se aproximează că primele cadre vor fi livrate pe 23 aprilie 2018.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ