Modelul de enduro Canyon Strive revine în 2019 în versiunea 2.0

0

Modelul inovator de all-mountain și enduro Strive de la Canyon, cu sistemul de ajustare a geometriei și cursei suspensiei din mers Shapeshifting, revine în versiunea 2.0 în 2019. Strive a fost cel mai de succes model al producătorului german, iar acum a fost reproiectat complet, din carbon și cu roți de 29, gata de cele mai dure etape de enduro. Mai capabil ca niciodată cu roțile mari, cu o geometrie adecvată pentru EWS și un Shapeshifter reproiectat și fabricat de Fox, noul Strive promite din nou un sentiment de XC pe urcări și de DH pe coborâri.

La fel ca modelul original Canyon Strive cu al său Shapeshifter în 2014, noul Strive 2.0 folosește o a doua manetă pentru Shapeshifter cu ajutorul căreia se modifică poziția prinderii superioare a amortizorului, afectând în mod radical atât geometria cât și cursa bicicletei. La o simplă apăsare de buton Strive se transformă dintr-o bicicletă de XC cu cursa de 135 mm și unghiuri mari într-una cu unghiuri mici și cursa de 150 mm, pentru enduro, totul fără a fi nevoie de modificări la amortizorul pe standard metric.

Acționarea manetei întărește de asemenea suspensia, mărind stabilitatea la pedalat dar lăsând în același timp amortizorul să funcționeze pe toată cursa, totul fără a fi nevoie de o reglare a amortizorului sau de un sistem tip platformă.

Trecerea de la un mod la altul e acum mai simplă ca niciodată. Nu mai e nevoie să se mute greutatea față/spate pentru a trece de la modul de XC la cel de DH. Acum se apasă doar maneta și data viitoare când se schimbă poziția corpului, bicicleta va trece în modul urcare sau coborâre.

Geometria e însă punctul principal de atracție la Strive datorită schimbării de caracter asigurată de Shapeshifter. În afară de schimbarea cursei și întărirea curbei de amortizare, Strive trece de la un unghi al furcii de 66 de grade la unul de 67.5 grade, cu o modificare tot de 1.5 grade la unghiul tijei de șa și o modificare de 20 mm la înălțimea monoblocului. Chiar dacă unghiurile nu sunt mult schimbate față de vechiul model cu roți de 27.5, noul model 29 mută rider-ul ceva mai în față folosind furci cu un offset ceva mai mic (44 mm pentru Fox și 42 mm pentru RockShox) pentru o cursă mărită și pentru a încuraja mai mult încărcarea cu greutate a roții din față pentru un control îmbunătățit.

 

 

 

 

Împreună cu cursa de 150 mm a suspensiei spate, noul Strive folosește furci cu brațele de 36 mm și cu cursa de 170 mm pe modelele de top CFR și cu 160 mm pe modelele CF. Noul Strive 29 este disponibil în cinci mărimi, între S și XL, pentru ambele versiuni de cadru.

Noua suspensie cu Shapeshifter are aceiași structură cu patru brațe ca pe restul modelelor Canyon din ultima vreme. În orice mod, Strive beneficiază e mișcarea suspensiei în trei faze, dezvoltată inițial pe bicicleta de DH, cu scopul de a mări sensibilitatea la obstacole mici și de a avea o cursă progresivă la final.

 

Roțile de 29 reprezintă o mare schimbare la Strive, modelul fiind folosit de echipa Pro EWS al cărei căpitan și fondator e fostul Campion Mondial de DH Fabien Marel. Canyon au rafinat caracterul bicicletei pentru un rulaj mai bun. Mare parte din geometria de bază a rămas neschimbată la roțile mari, iar cursa de 150 mm se păstrează la ambele mărimi de roți, spre deosebire de alte modele de Enduro la care cursa suspensiei e scăzută dacă se folosesc roți de 29.

Greutatea cadrului fără amortizor e cu 100 g mai mică decât la vechiul model, fiind în cazul versiunii complete din carbon CFR de 2400 g pentru mărimea M. Modelul CF mai accesibil are o greutate de 2700 g care o face să coste cât vechiul cadru neechipat, rigiditatea fiind însă mai mică datorită folosirii unor materiale mai puțin performante.

Rezervorul cu aer Shapeshifter original a avut ceva probleme de fiabilitate pe termen lung, unii luând chiar decizia să îl înlocuiască cu o piesă metalică cu două poziții, așa că cei de la Canyon au colaborat cu experții în suspensii de la Fox pentru a reproiecta un Shapeshifter nou, cu mult îmbunătățit. Acum arcul pe gaz produs de Fox primește garnituri performante la pistoane pentru o frecare redusă și o rezistență mare, plus noi rulmenți pentru acționare ușoară fără contaminare cu pământ.

De când a fost lansat modelul vechi Strive, iubitorii de MTB au renunțat la schimbătorul din față, ceea ce a eliberat loc în partea stângă a cadrului pentru a monta o manetă mai bună Shapeshifter în locul shimbătorului vechi. În același timp a apărut și tija dropper, așa că maneta Shapeshifter include și controlul tijei dropper.

În afară de noul Shapeshifter și de roțile mai mari, noul Strive primește butuci boost ce folosesc propriul ax thru cu levier ascuns Quixle, un headtube conic cu locașuri de rulmenți din carbon, rutare internă a cablurilor pentru transmisii 1x și tijă dropper. Include e asemenea spațiu pentru un bidon în triunghiul principal, prindere ISCG și protecții integrate de downtube și chainstay.

Vor fi oferite șase modele echipate complet, cu două tipuri de cadru din carbon, prețul variind între 3000-7000 Euro. Va fi disponibil și un cadru din carbon separat la prețul de 3000 Euro. Strive 29 este deja disponibil pe pagina producătorului, cu mai multe opțiuni de culoare pentru modelele CFR și CF.

Informații de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentShawn Neer – Yeti Cycles
Articolul următorPasiunea pentru mtb explicată în 3 minute
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ