Noile roți clincher Fulcrum Racing Zero Carbon au câștigat în lățime

0

Fulcrum, marcă Campagnolo, e probabil după Mavic cea mai populară marcă de roți pe cursierele din România și destul de des întâlnită și la MTB. După ce și-au îmbunătățit și adus la zi colecția de roți din aluminiu, a venit rândul modelului de top Racing Zero din carbon să fie îmbunătățit. Modelul păstrează butucii rigizi din carbon și aluminiu, rulmenții ceramici USB și spițele mari din aluminiu dar janta e mai ușoară și mai lată, roțile pierzând în greutate.

În această vară Fulcrum a trecut modelul tubeless ready din aluminiu Racing Zero la jante c17, în pas cu tendințele din domeniu. Noile versiuni din carbon folosesc aceiași lățime internă de 17 mm recomandată pentru anvelope de la 25 mm în sus. Pe exterior însă ele sunt mai late decât cele din aluminiu, cu 24.2 mm oferind proprietăți aerodinamice superioare.

Butucii Racing Zero Carbon folosesc flanșe din aluminiu și corp din carbon, o flanșă supradimensionată în spate pe partea transmisiei și spițare 2:1 pentru a rezulta niște roți rezistente, rigide lateral și foarte fiabile. Modelul din carbon nu e doar cu 170 g mai ușor decât cel din aluminiu dar e cu câteva grame mai ușor, mai rigid, mai rezistent și mai reactiv decât vechiul model din carbon. Astfel, Racing Zero Carbon sunt cele mai ușoare roți ale producătorului, cu o greutate de doar 1340 g pentru un set.

Combinația între noile jante din carbon și spițele aero din aluminiu fac Racing Zero Carbon niște modele unice atât în gama Fulcrum cât și pe piață. Roțile folosesc același profil de 30 mm față și spate. Materialul folosit este fibra de carbon ”longitudinal twill” folosită și la modelele Speed. Acest material mărește rigiditatea și rezistența la impact. Roțile primesc și suprafața de frânare din carbon AC3 îmbunătățită introdusă de Campagnolo la începutul acestui an pe modelele Bora, cu proprietăți de frânare pe ud și uscat de top.

Similar cu alte jante din carbon din gama Fulcrum și Campagnolo, Racing Zero Carbon nu sunt compatibile tubeless oficial și nu sunt clasificate 2-Way Fit. În schimb se vede clar că jantele au margini foarte potrivite pentru montarea tubeless, mult diferite de vechile Zero Carbon. Mulți cicliști folosesc modelele Campagnolo montate tubeless așa că e de așteptat ca și acestea să funcționeze la fel de bine.

Roțile nu au încă un preț oficial dar sunt așteptate să fie lansate în vânzare la începutul lui 2018.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCosta Brava, Spania – de făcut pe bicicletă în orice anotimp
Articolul următorTest – Bryton Rider 10
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ