Noul amortizor 2018 Fox DPX2 folosește tehnologiile EVOL, DPS și X2

1

Fox au luat toată tehnologia lor implementată la suspensiile de DH, enduro și XC și au implementat-o într-un singur amortizor ușor. Astfel s-a născut noul Fox Float DPX2 2018!

S-a pornit de la modelul pe aer EVOL, care oferă un volum mare de aer pentru performanță ridicată pe obstacole mici. Adaugă la acesta rezervor extern de ulei pentru o răcire și o performanță la impact puternic superioare. În interior sunt păstrate valvele DPS pentru a crea trei moduri de funcționare distincte: Open, Medium și Firm.

DPS folosește un circuit separat pentru modul Closed păstrând suspensia foarte rigidă, oprindu-se chiar înainte de blocajul total. Modurile Open și Medium împart același circuit și folosesc o șaibă pentru a restricționa viteza medie de scurgere în modul Medium. Conceptul a fost folosit și înante, dar aici e implementat diferit.

Controlul pentru modurile Open și Closed se află în valva de bază, cu porturi distincte pentru fiecare. În modul open, uleiul curge printr-o valvă cu debit controlat.

În modul Firm, scurgerea uleiului e oprită prin valvele Reed. Ele au o formă care ține portul închis până când presiunea este sufucient de mare ca să le deschidă. Porturile de reîncărcare sunt folosite pentru a dirija fluxul de ulei în exces atât în faza de compresie cât și de rebound spre și dinspre rezervorul X2, în timp ce restul uleiului curge prin circuitele normale.

Modelul Factory, disponibil aftermarket, va păstra reglajul micro în 10 trepte al modului Open, dar acesta se face cu ajutorul unei chei, în mijlocul butonului albastru.

Butoanele de reglaj al compresiei și rebound-ului amplasate în lateral sunt mult mai ușor de folosit decât cele de la modelele anterioare, montate deasupra și dedesupt și care nici nu erau vizibile fără a răsturna bicicleta cu roțile în sus. Amplasarea lor laterală e o idee care ar fi bine să fie implementată pe toate modelele.

Rezervorul X2 este mai mic și mai bine poziționat decât la Float X, permițând montarea de bidoane mari pe cadru. Amortizorul va fi disponibil în mărimi standard și metrice, cu prinderi normale sau trunnion. Prețul anunțat este de 549 USD pentru modelul Factory cu înveliș Kashima, restul versiunilor vor fi disponibile doar ca echipare OE.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCe mai greu? mtb sau cursieră?
Articolul următorExtreme Riders Distribution caută un coleg de echipă
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ