Noul gravel Cannondale Topstone vine cu suspensie Kingpin

0

Mulți producători încearcă să facă gravel bike-urile cât mai confortabile prin diverse metode. Multe folosesc o suspensie pentru asta. Cei de la Cannondale spun însă că nu e așa simplu și atașarea unui amortizor nu rezolvă problemele. Cu scopul de a crea o bicicletă foarte confortabilă pe șosea și foarte capabilă pe offroad, Cannondale a testat aproape toate tipurile de suspensie, dar în final câștigătoare a fost soluția cea mai simplă. Astfel, Cannondale a creat noul Topstone Carbon folosind suspensia nou proiectată Kingpin.

Sistemul Kingpin folosește ca arc doar flexia cadrului dar are un pivot și reușește să obțină o cursă de 30 mm măsurată la șa. Chiar dacă cursa asta e resimțită doar la șa, există o cursă de 10-12 mm și la axul spate.

Pentru asta, cadrul folosește zone de flexie proiectate în chainstay-uri, seat tube și toptube, împreună cu pivotul LockR la joncțiunea dintre seat tube și seat stay. Pivotul folosește rulmenți etanși Cannondale însă aceștia spun că nu va fi nevoie de întreținere prea deasă, însă la nevoie poate fi reparat. Rotația rulmentului e de doar 6 grade, dar Cannondale consideră că performanțele și mentenanța simplă a rulmenților îi face de preferat față de bucșe.

După multe teste cu biciclete de șosea cu suspensii clasice montate, echipa de test Cannondale a considerat că nu aceasta e calea bună de urmat. În schimb, sistemul Kingpin e simplu, foarte ușor, funcționează cel mai bine când ciclistul e așezat dar oferă un rulaj eficient și când e ridicat din șa, suspensia fiind încă funcțională. Fără suspensie în față, bicicleta e manevrabilă comparabil cu o cursieră cu furcă rigidă.

Greutatea adăugată tuburilor e minimă și în plus se adaugă doar dou rulmenți, un ax și câteva șuruburi, așa că greutatea cadrului Topstone Carbon e în jur de 1200 g în mprimea M. Construit cu sistemul Cannondale Proportional Response de formă a cadrelor, fiecare mărime are propriile secțiuni de tuburi și structuri diferite de laminare pentru a regla rigiditatea și confortul pentru cicliștii de diferite dimensiuni. Acest lucru e deosebit de important în acest caz, deoarece tuburile sunt arcurile suspensiei așa că sistemul Proportional Response va avea mai mare impact asupra calității finale a rulajului.

Cu o geometrie Dialed Endurance Fit, Topstone Carbon e mai înalt, cu un reach mai scurt, având practic același reach și stack cu modelul Synapse. Mărimile disponibile sunt între XS și XL, adică 58, 51, 55, 58 și 61.

Cel mai scump model folosește un ghidon SAVE din carbon cu pipă semi-integrată HollowGram SAVE care permite mici ajustări ale înclinației, restul modelelor folosesc ghidon flared și pipă standard. Combinația de ghidon/pipă SAVE permite și alegerea diferitelor lungimi de pipă și lățimi de ghidon, însă la pipă opțiunile sunt limitate la 80-130 mm.

Suportul integrat de computer poate fi folosit atât cu modele Garmin cât și Wahoo prin rotirea sistemului. Totuși la folosirea cu computere Wahoo acestea nu sunt fixate complet și pot aluneca dacă sunt rotite forțat. Dacă nu se folosește suportul, gaura e mascată cu un dop cu logo-ul Si.

Tija de șa e standard de 27.2 mm și are un colier ascuns integrat sub top tube. Poate fi montată și o tijă dropper de 27,2 mm cu rutare internă a cablului.

Rutarea internă DirectLine are tuburi și este ușor de întreținut.

Spațiul pentru anvelope e mic la chainstay-uri, dar în imagine anvelopa de 37 mm măsoară practic 40 mm pe jantele cu lățime internă de 25 mm Hollowgram 22 carbon.

Noile roți Cannondale HollowGram 22 au un profil de 22 mm și o lățime internă de 25 mm.

Topstone Carbon vine echipată cu anvelope WTB Riddler TCS tubeless de 700c x 37 mm dar cadrul are oficial spațiu pentru anvelope 700c x 40 mm sau 650b x 48 mm.

Există spațiu și pentru aripi, cu o punte-suport demontabilă în spate. În față se poate monta chiar și un portbagaj, pentru prima dată pe o bicicletă de șosea Cannondale.

 

Pentru transportul apei și bagajelor, fiecare cadru are 3 prinderi de suport de bidoniar pe toptube există un sistem de montaj al bagajelor. Prinderea de bidon din interiorul downtube-ului are trei găuri pentru a poziționa suportul unde e mai convenabil. Pentru Topstone Carbon Cannondale nu a considerat necesar să mai adauge puncte de prindere și pe brațele furcii.

La roți sunt folosite axuri de 12×100 și 12×142 mm de tipul Speed Release ce permit demontarea roții în doar câteva rotiri. Acestea sunt compatibile și cu sistemul QR Speed Releaese pentru cine vrea un sistem ce nu necesită scule.

Dimensiunile mari de cadru au etrierul spate poziționat în interiorul triunghiului.

Cadrul e compatibil cu transmisii 1x și 2x mecanice și electronice și include prinderi de etrier Flat Mount pentru discuri de 160 mm la ambele roți.

Cadrul folosește monoblocul specific Cannondale BB30-83 AI ce necesită angrenaj special și roata spate spițată specific. Cannondale oferă trei angrenaje compatibile, SRAM are un model și există ax de schimb pentru alte modele pentru a le adapta. Monoblocul acesta e folosit de Cannondale din 2014 pe Scalpel, F-Si, SuperX și acum și pe Topstone Carbon și permite construirea cadrului cu chainstay-uri foarte scurte, lăsând loc de anvelope mari și de schimbător în față. Practic e vorba de un sistem BB30 de 83 mm lățime, dar cu transmisia deplasată cu 6 m. Datorită acestui sistem, Topstone are chainstay-urile mai scurte cu 4 mm decât SuperX.

Cannondale face eforturi pentru a introduce mai multe sisteme electronice pe biciclete, aici fiind folosit senzorul pe roată ce a fost dezvoltat cu Garmin și care permite măsurarea foarte exactă a vitezei, distanței și a altor metrici împreună cu telefonul cu aplicația Cannondale App sau cu un computer compatibil.

Impresionantă e și tehnologia Tech X-Ray cu realitate virtuală ce ar putea schimba modul de a face service de biciclete. Dacă e nevoie să se afle cuplurile de strângere sau modul încare sunt rutate cablurile, se trece telefonul sau tableta prin dreptul bicicletei și se află toate detaliile dorite.

Topstone Carbon – Force eTap – PD
Topstone Carbon – Ultegra RX – PD
Topstone Carbon – Ultegra RX – PD
Topstone Carbon – 105 – PD
Topstone Carbon – 105 – PD

Vor fi în total 5 versiuni de echipare Topstone Carbon, începând cu Force eTAP AXS, apoi Ultegra RX, Ultegra RX2 și 105, plus o versiune feminină cu Ultegra RX2. Prețurile încep de la 2.700$ pentru Topstone Carbon 105 și ajung la 6.500$ pentru Carbon Force eTAP AXS.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și în curând pe cea a importatorului în România.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

 

 

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ