Noul Specialized Epic HT e mai ușor, mai confortabil și mai performant

0

Multă vreme s-a considerat că un hardtail perfect de XC înseamnă greutate mică și manevrabilitate excelentă. Mai nou însă traseele de XC și de MTB în general au evoluat iar modelele vechi de hardtail încep să nu mai facă față. Specialized a știut că noul Epic HT trebuie să fie ușor dar mai important e să fie capabil.

Peter Denk, inginerul șef al proiectului pe partea de carbon, a spus că greutatea cadrului a fost doar o coincidență. Toate eforturile au fost depuse pentru a optimiza calitatea rulajului. Cadrul a beneficiat de o lucrare mare de cercetare în domeniul fibrelor de carbon începută pentru alt model Specialized. Dar rezultatele acesteia au dovedit că se pot folosi mai puține suprapuneri de fibre de carbon pentru a reduce greutatea fără a sacrifica rezistența.

Datorită proiectării avansate pe calculator ce i-a ajutat să proiecteze poziționarea exactă a stratelor de carbon și a rășinei, Specialized s-au ales cu un cadru mai confortabil, însă unul ce cântărește doar 790 g în mărimea M fără ax thru.

Pe lângă modificările în strutcura fibrelor de carbon, cadrul a primit și mici modificări de design ce au mai eliminat câteva grame. Dropout-urile au fost micșorate iar inserțiile de aluminiu au fost eliminate.

Chainstay-ul de pe partea transmisiei a trebuit să fie construit foarte subțire pentru a face loc transmisiei și anvelopei, așa că Specialized au modelat în interior un canal central pentru cablul schimbătorului.

Un nou seat tube curbat are și el câteva roluri importante. Pe de o parte mai crește confortul pierdut la trecerea la tija de șa de 30.9 mm. Cu 30.9 posibilitatea de a monta o tijă dropper e mai mare, iar tija lor proprie de 30.9 e cu 30 g mai ușoară decât cea de 27.2, însă e mai puțin confortabilă decât cea de 27.2. Specialized spune că design-ul seat tube-ului compensează această diferență datorită reducerii mărimii joncțiunii dintre monobloc și tija de șa și schimbarea unghiului unor fibre de carbon de la 45 la 70 de grade. Există acum și spațiu mai mare pentru anvelope, mărimea maximă fiind de 29×2.3-2.4 în funcție de combinația anvelopă-roată.

Cadrul este acum compatibil doar cu transmisii 1x și folosește un monobloc filetat. Folosirea unui monobloc PressFit ar mai fi scăzut încă 30 g din greutatea cadrului, dar Specialized a dorit să păstreze varianta filetată pentru service mai facil. Rutarea cablurilor e internă fără ghidaje dar și fără alte piese mici. Cablurile sunt înfășurate în tuburi din spumă iar cămășile sunt continue și pot fi accesate printr-un capac de plastic în zona monoblocului.

Cadrul include două prinderi pentru bidon în triunghiul principal, cea de pe downtube având trei puncte de prindere.

Odată cu schimbările în structura cadrului au avut loc și schimbări mari în geometria acestuia. Noul Epic are un reach mai mare ce crește mult odată cu mărimea cadrului. Noul Epic are o furcă cu offset de 42 mm și unghi de 68.5 grade pentru a păstra manevrabilitatea excelentă.

Trebuie menționat și faptul că furca a primit o valvă Brain cu o nouă poziționare. Cartușul folosește un sistem ce permite o cursă de 20-25 mm înainte de a ajunge la amortizorul sistemului. Acest lucru permite furcii să absoarbă obstacolele mici rămânând în același timp eficientă. Este proiectată de asemenea să elimine oscilațiile la sprint, când cea mai mare parte a greutății e repartizată pe furcă.

Majoritatea variantelor vin echipate cu noile anvelope Fast Trak de 2.3 cu carcasa CONTROL. Specialized spune că penele de tip snakebite vor fi reduse cu 20% cu efect minim asupra rezistenței la rulare. Anvelopele de 29×2.3 au o greutate de 675 g.

Vor exista 7 variante diferite de Epic HT ce vor folosi două versiuni de cadru. Modelul de top S-Works folosește un cadru din fibre FACT 12M în timp ce modelele Pro, Expert, Comp și Carbon 29 vor folosi un cadru din carbon FACT 11M mai greu cu 140 g. Prețurile încep cu 2110$ pentru Carbon 29 și ajung la 9510$ pentru modelul S-Works SRAM. Cadrul simplu S-Works e disponibil la prețul de 2500$.

Versiunea negru cu auriu este ediția Ultralight ce e un experiment în valoare de 9020$ și ce folosește componente standard pentru a atinge o greutate de doar 7.87 kg!

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

 

 

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ