Noul Trek Top Fuel 2020 vine cu echipări pentru XC și Trail

0

Pentru această vară, Trek a pregătit o nouă versiune a modelului lor ușor full suspension. Pentru 2020, Trek Top Fuel se transformă dintr-o bicicletă ușoară orientată pe competiție într-un model mai versatil și capabil atât de XC cât și de competiție și trail.

Pentru asta, Top Fuel a primit câteva îmbunătățiri printre care o mărire a cursei suspensiilor. Dacă modelul actual Top Fuel are o cursă de 100 mm la ambele roți, noul Top Fuel sare la 120 mm în față și 115 mm în spate.

Suspensia spate se schimbă de asemenea și primește un punct de prindere a amortizorului mai coborât și un Mino Link relocat. Poziționarea mai jos a prinderii amortizorului are rolul de a îmbunătăți rutarea cablurilor și rigiditatea cadrului în timp ce Trek susțin că nu s-a pierdut din performanțele suspensiei. Platforma Trek ABP (Active Braking Pivot) își continuă prezența.

 

 

Mino Link a fost poziționat acum în fața brațului suspensiei, la prinderea superioară a amortizorului. Acest lucru face accesul mai ușor și deci e mai simplu de schimbat. Rotirea Mino Link-ului rezultă într-o modificare cu 0.5 grade a unghiului furcii și a celui al tijei de șa, dar și schimbarea înălțimii monoblocului cu vreo 6 mm. Bicicleta vine reglată pe poziția joasă, așa că trebuie modificată doar dacă se dorește o direcție mai activă.

Capacitatea de a face bicicleta mai coborâtă cu Mino Link vine împreună cu o nouă geometrie mai echilibrată care are un unghi mai abrupt al tijei de șa, unul mai coborât al furcii și un reach mai mare în comparație cu modelul Top Fuel curent. Toate aceste atribute ar trebui să rezulte într-o bicicletă mai capabilă pe trail, dar fără să își piardă capacitatea de XC pentru care este cunoscută.

Cadrul folosește acum în față sistemul de blocaj al direcției Knock Block și downtube-ul Trek Straight Shot. Acesta din urmă este fix ce spune numele – un tub ce vine direct în jos din headtube. Acesta ar trebui să ofere o rigiditate mai mare și o greutate mai mică downtube-ului, însă face ca furca să poată atinge cadrul în cazul unei căzături. Din acest motiv a fost folosită direcția Knock Block integrată în cuvete ce oprește furca înainte de a atinge downtube-ul.

Alte detalii includ rutarea internă Control Freak ce face cablurile să nu sune și permite orice configurare, inclusiv cu Di2. Toate cadrele Top Fuel sunt compatibile exclusiv 1x și au dimensiunea maximă a foii de 34t și a discului de frână de 180 mm. Pentru a crește capacitatea pe trail, cadrul acceptă acum anvelope până la 29×2.4.

Cadrele au mai mult spațiu pentru tija dropper și fiecare echipare include una. Mărimile mici vor fi echipate cu tije cu cursa de 100 mm, cele medii și largi cu tije de 150 mm iar cele XL în versiunile 9.8 și 9.9 cu tije de 170 mm.

Fiecare bicicletă vine echipată cu o pipă direcțională cu unghi de 13 grade ce poate fi folosită cu unghiul negativ pentru XC sau cu el pozitiv pentru Trail. Ghidonul are astfel o variație de 47 mm a poziției pe verticală.

După cum e de așteptat, adăugarea suspensiilor mai mari, anvelopelor mai late și a tijelor dropper vine cu un surplus de greutate iar valorile anunțate de Trek sunt destul de mari pentru un model de XC. Asta poate însemna și că Trek pregătește un model nou, mai ușor, exclusiv pentru competițiile de XC, dar nu a fost anunțat nimic în acest sens.

Cu excepția modelului Top Fuel 8 ce are cadrul din aluminiu, toate celelalte modele au un cadru complet din carbon. Prețurile încep de la 3299$ pentru modelul Top Fuel 8 NX și ajung la 9999.99$ pentru modelul Top Fuel 9.9 XX1 AXS. Vor fi disponibile separat și cadrele din aluminiu și carbon. Bicicletele standard sunt deja disponibile în timp ce modelele personalizate prin Project One vor putea fi comandate la finalul lunii iulie.

 

 

 

 

 

Top Fuel 8

  • Transmisie SRAM NX Eagle 1×12
  • Tijă dropper
  • Blocaj suspensie TwistLoc
  • Roți Bontrager Kovee Comp
  • Anvelope Bontrager XR3 Team Issue Tubeless Ready

Top Fuel 9.7

  • Cadru complet din carbon
  • Transmisie SRAM NX Eagle 1×12
  • Tijă dropper
  • Furcă RockShox Reba RL

Top Fuel 9.8 GX

  • Cadru complet din carbon
  • Roți late de 30mm Bontrager Kovee Elite din carbon
  • Transmisie SRAM GX Eagle 1×12
  • Tijă dropper Bontrager Line Elite
  • Furcă FOX Performance 34 Step-Cast

Top Fuel 9.9 XX1

  • Cadru compet din carbon
  • Roți Bontrager Kovee Pro din carbon
  • Transmisie SRAM XX1 Eagle 1×12
  • Tijă dropper Bontrager Line Elite
  • Furcă FOX Factory 34 Step-Cast
  • Frâne SRAM Level Ultimate

Top Fuel 9.9 AXS

  • Roți Bontrager Kovee Pro din carbon
  • Transmisie wireless SRAM XX1 Eagle AXS
  • Tijă dropper wireless RockShox Reverb AXS
  • Furcă RockShox Pike Ultimate
  • Frâne SRAM Level Ultimate

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentExpediţie epică pe biciclete în Mongolia, peste Altai
Articolul următorRating: CN Enduro 2019 #1 Mehedinţi
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ