Noutățile Corratec pentru 2020: un entry-level cu cadru nou și 3 noi e-bike-uri

0

Corratec a prezentat la Eurobike noul X-Vert, modelul entry-level cu un cadru redesenat. Bineînțeles, nu mai mizează pe acel design de cadru arcuit (la care cei de la Corratec au renunțat oricum de mult) căci lucrurile au evoluat în materie de rigiditate, însă cel de față este mai robust construit decât generația anterioră. Așadar, cei care s-ar fi așteptat la un nou artificiu de design s-ar putea să fie dezamăgiți.

Probabil cel mai solid X-Vert de până în prezent.

Noul va avea linii destul de drepte și clare și va fi disponibil în mai multe variante: Race, Elite, Expert, Motion și Halcon, cel din urmă fiind echipat cu o transmisie Shimano Altus/Acera cu 3 foi și 8 pinioane, pe când versiunea cea mai scumpă, Race, va avea o transmisie Shimano SLX cu 12 viteze. Desigur și diferența de preț va fi semnificativă între cele două. Geometria este modernă, iar pentru echiparea cu un set de roți de 29 de inch, vor avea un headtube amplasat la 69 de grade, un seat tube la 73 de grade, un top tube de 602mm în dimensiunea M și un chainstay de 460mm, mizând astfel mai mult pe stabilitate decât pe agilitate. Bicicletele din această gamă vor fi construite în special pentru poteci recreaționale sau drumuri forestiere.

Galerie foto cu modelul de top și cel entry-level:

La nivel de e-bike-uri, Corratec se mândrește cu noua tehnologie botezată Shadow Edge Tube 2.0, una care permite încastrarea în siguranță a acumulatorului. Mai mult decât atât, chiar dacă poate găzdui și un acumulator de 625Wh, down-tube-ul cadrului va avea un diametru destul de mic și aducând astfel mai mult cu o bicicletă obișnuită. Mufa de încărcare este integrată și se află puțin deasupra motorului, pe downtube, iar unele dintre modele, precum cel din fotografiile de mai jos, vor avea și un far integrat în head tube.

Hardtail-urile din această categorie (foto sus) de electrice vor purta denumirea de E-Power X-Vert și vor exista diverse modele: Factory, Pro Team, Pro Trapez (cu un cadru jos), X-Vert Pro, Race și Rock. Doar modelul Rock va avea un cadru diferit, fiind gândit în jurul unor roți de 26 de inch și adresându-se implicit copiilor. Toate celelalte modele mizează pe un headtube amplasat la 66 de grade și un chainstay de 455mm. Varianta de bază va avea un preț de 2.500 de euro care poate să ajungă până la 4.299 de euro, în funcție de echipare.

Două noi full-uri reprezintă însă cireașa de pe tort. Corratec pare că și-a pus to know-how-ul la bătaie în modelul E-Power RS 160, unul pe care l-am avut la test anul trecut și care ne-a plăcut în mod special. însă, varianta 2020 vine cu câteva modificări, fiind în prezent mai ușoară și având un cadru mai rigid. Geometria cu headtube-ul amplasat la 65 de grade și cu un chainstay de 455mm promite a fi foarte stabilă, bicicleta putând face față și traseelor foarte dificile. Versiunea de top este oferită pentru 6.599 de euro, pe când modelul de intrare Elite, va avea un preț de 4.899 de euro.

Nu în ultimul rând așa-zisul e-bike-SUV este noul E-Power MTC, un full suspension cu o geometrie de touring, cu suspensii de 120mm și cu accesorii clasice pentru ture lungi, precum aripi, portbagaj sau cric. După cum scriam într-unul din articolele precedente, acesta este un segment care a început să fie la mare căutare în vest: o bicicletă electrică cu suspensii, extrem de confortabilă și care să permită parcurgerea unor distanțe mai mari.

Poate că arată ciudat dar în vest cererea pentru astfel de biciclete este mare. Îi bănuiesc pe cei mai în vârstă că ar fi responsabili…

Bineînțeles, a fost prezentat și modelul iLink, unul cu suspensii de 120mm care se înscrie în trendul bicicletelor de XC și care a fost și bicicleta câștigătoare de la Eliminatorul din Spania/Bracelona, din 2019.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ