Polygon XQUARONE DH are suspensie 218 mm dar merge și la deal

0

Pro-rider-ul Mick Hannah laudă noul Polygon XQUARONE DH ca fiind una dintre puținele biciclete din cariera sa care l-au impresionat total. Mick e în lumea ciclismului de foarte multă vreme, așa că afirmația e un lucru deosebit. Sora sa Tracey Hannah, pro-rider și ea, a reușit să își îmbunătățească timpul la Crankworx Whistler pe Garbanzo DH cu 10 secunde în doar o săptămână cu noua bicicletă.

Înainte de acest model a fost Polygon XQUARONE EX pentru enduro, testată tot de Mick care a venit cu ideea de a folosi aceiași platformă cu o cursă mai lungă. Deși există biciclete cu cursa și mai mare, cei 218 mm a Polygon XQUARONE DH sunt impresionanți. Sag-ul folosit este de doar 18-20% ceea ce oferă o cursă reală de 175 mm!

Suspensia NAILD R3ACT 2 Play folossită a fost proiectată de Darrell Voss iar acesta spune că cinematica noului cadru DH e diferit de cel al vechiului model EX. La Polygon XQUARONE DH au vrut să vadă cât de departe pot să împingă cursa suspensiei păstrând eficiența la pedalat, iar Darell spune că încă nu au ajuns la acea limită.

Ce e sigur e că Polygon XQUARONE DH are un comportament la pedalat impresionant pentru cursa suspensiei, iar suspensia nu e afectată de acest lucru.

Polygon XQUARONE DH se bazează pe un amortizor cu aer cu o rezistență foarte mică. Scopul este de a reduce presiunea și de a face roata spate să treacă foarte ușor peste obstacole păstrând contactul cu solul pentru tracțiune maximă. Cum mult mai puțină energie se pierde în amortizor, viteza pe traseu e mai mare. Viteza mare de reacție a suspensiei spate face necesară folosirea unei furci foarte rapide atât la compresie cât și la revenire.

 

Suspensia se bazează pe un amortizor pe aer, nu pe arc. Pentru a face sistemul să funcționeze cu un amortizor pe arc ar fi nevoie de un amortizor foarte special, cu o rată mare de compresie pe finalul cursei, ceva foarte greu de construit. Din acest motiv Polygon XQUARONE DH folosește un amortizor metric cu prindere trunnion de 225×75 mm Fox Float X2 reglat personalizat, deși Mick Hannah folosește în competiție un model special construit de SR Suntour.

Polygon XQUARONE DH folosește un cadru cu design similar cu modelul EX, dar cu unghiurile adaptate. La o bicicletă de DH cu cursa de 218 mm e nevoie de un cadru foarte rigid, motiv pentru care a fost folosit carbonul în întregime.

În partea inferioară a suspensiei un braț culisează în interiorul altuia, existând o garnitură ce previne intrarea murdăriei, dar nu e un amortizor, doar o piesă în mișcare. Există și o valvă care să elimine presiunea suplimentară care se formează în timp.

 

Un element interesant de rigidizare este la axul spate. Acesta folosește standardul SuperBoost 157 mm (asemănător cu DH 157 mm dar cu flanșe mai mari pentru roți mai puternice), dar rigiditatea este îmbunătățită prin mărirea contactului dintre butuc și cadru cu ajutorul unei flanșe de 34 mm diametru care mărește rigiditatea axului spate de 12 mm.

Polygon XQUARONE DH are rutare internă completă a cablurilor de schimbător și a conductelor de frână, cu intrare chiar prin headtube.

Monoblocul folosit e BB92 pentru a asigura o lățime maximă, fiind prezentă și prinderea ISCG 05 pentru chainguide.

Etrierii au prindere post mount.

Cadrul include o aripă de protecție spate obligatorie și o protecție pentru downtube pentru a-l feri de loviturile cu bolovanii.

Chiar dacă multe firme încep să echipeze modelele de DH cu roți de 29, Polygon rămân la 27.5. Chiar dacă o mare parte din scopul final este de a duce pro-riderii la sosire mai repede, în final bicicleta are și rolul de a permite ciclistului mediu să se distreze. Indiferent dacă asta înseamnă să coboare un trail pe care nu credeau că pot să îl facă sau să poată da mai multe ture în bike park, roțile de 27.5 par a fi răspunsul pentru a face o bicicletă pentru ciclistul normal care mai prinde din când în când un loc în Top 10.

 

 

 

 

 

 

Greutatea anunțată de Polygon pentru cadru este de 4 kg cu echipări complete ce pot coborâ până la 14.5 kg. Mike nu știe ce greutate are bicicleta sa și nu-l interesează, el spune că singurul lucru ce contează e să ajungă la sosire mai repede iar Polygon XQUARONE DH este pur și simplu mai rapidă.

Polygon XQUARONE DH este disponibilă în 4 mărimi, are un unghi al furcii de 63 de grade, un unghi efectiv al headtube-ului de 73 de grade și chainstay-uri de 440 mm.

 

Modelul XQUARONE DH8 începe de la 4.999 $ echipat cu furcă Boxxer RC Debonair, amortizor Fox Performance Float X2 și transmisie SRAM GX 1×11. Modelul superior XQUARONE DH9 are suspensie completă de la Fox Factory și transmisie SRAM X01 DH 1×7 de top la un preț bun de 6.399 $. Cadrul e disponibil și separat la 2.999 $ sau împreună cu furca la 4.399 $. Toate modelele vor fi disponibile începând cu luna octombrie.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentȘaua Corbului
Articolul următorTest – anvelope Vredestein Freccia
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ