Acum citesti
Rotor a prezentat varianta finală a transmisiei hidraulice de MTB 1×13

Cu ocazia faptului că transmisia hidraulică de șosea a lor a devenit disponibilă pe piață, Rotor a prezentat viitoarea transmisie de MTB 1×13 tot hidraulică. Aceasta folosește același schimbător spate cu cea de șosea, dar aduce ceva avantaje și are o manetă de comandă foarte interesantă.

Probabil cea mai originală funcționalitate a schimbătorului Rotor hidraulic e butonul ”return to origin” de pe carcasa acestuia. Odată apăsat, schimbătorul se duce pe cel mai mic pinion într-o rotație sau două a casetei, ceea ce face schimbarea roții foarte rapidă în comparație cu metoda clasică de a schimba câte o viteză de la maneta clasică. În plus, dacă cumva se rupe furtunul sau se defectează ceva, deraiorul poate fi pus pe poziția dorită cu mâna, nefiind nevoie să se continue doar pe cel mai mic sau cel mai mare pinion.

O altă caracteristică originală a manetei e că există două padele ce fac același lucru. La mers normal, padela pentru degetul mare e cea mai ușor de accesat și funcționează ca maneta de șosea: se apasă puțin pentru a elibera presiunea și a coborâ pe un pinion mai mic iar dacă se apasă mai mult, presiunea crește și lanțul e mutat pe un pinion mai mare.

La coborâri însă, în special pe zonele foarte abrupte, padela interioară devine mai ușoară de accesat, așa că se pot schimba în continuare vitezele fără a compromite forța de prindere a ghidonului.

Este un sistem unidirecțional, maneta împingând deraiorul cu ajutorul fluidului, revenirea fiind efectuată cu ajutorul unui arc intern. Este deci nevoie de un tub foarte subțire de lichid, ușor de ascuns în cadru. Maneta apasă o tijă ajustabilă în piston, ceea ce permite reglarea fină a punctului de contact, după preferințele fiecăruia.

Caseta de 13 pinioane are jumătatea mare din aluminiu și cea mică din oțel, începând de la 10 dinți până la 52. Asta înseamnă o plajă de rapoarte de 520%, dar cu schimbări mai liniare între acestea.

Asta înseamnă că pe pinioanele mici salturile vor fi o idee mai mari, însă pe cele mari trecerile nu vor mai fi așa brutale.

Producătorul speră să lanseze produsul în august pentru riderii sponsorizați, apoi puțin mai târziu, probabil la Eurobike în septembrie, să pună la dispoziție exemplare de test.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − 5 =