Bicicletele offroad au avansat foarte mult în ultimii ani. Deși forma generala a rămas cam la toate la fel, când te uiți la detalii, specificații și materialele de construcție, vezi cât de mari sunt diferențele față de anii 90 spre exemplu. Atât de mult au avansat încât azi și modelele entry păstrează multe din specificațiile variantelor de top, pur și simplu pentru că tehnologia a devenit ieftină. Totuși prețul per total nu este mic.

Din fericire mai există însă și biciclete “normale”, fără tehnologii aero-spatiale, care păstrează un preț competitiv, dar care nu sunt totuși rudimentare, fiind la zi cu tehnologia. Este și cazul mtb-ului Bulls Wildtail 27.5 pe care l-am testat pe drumurile forestiere din România.

Cadru / Pe traseu

Bulls Wildtail 27.5 este un mtb pentru agrement. Asta înseamnă că deși este robust, nu-l vei putea totuși folosi cu succes la competiții, motivele fiind legate de geometria cadrului și componente. Geometria este îndreptată spre agrement, mai precis confort pe distanțe lungi. Recunosc că eu am inversat pipa ghidonului și am pus-o invers, îndreptată în jos, tocmai pentru a-i imprima bicicletei o poziție ușor mai sportivă. Trucul a funcționat, iar eu m-am simțit excelent de-a lungul tuturor traseelor pe care le-am făcut cu acest Bulls.

Bicicleta este echipata și cu protecție de lanț pentru pantaloni, din nou un indiciu asupra destinației bicicletei. Pentru fotografii eu am scos această protecție, dar este bine de știut că există. Este utilă dacă vrei să folosești mtb-ul în oraș la drumurile spre serviciu, nu că aș încuraja folosirea unui mtb în oraș, sau când faci cicloturism și ești îmbrăcat cu haine normale și nu lycra.

Un alt indiciu care îți spune că bicicleta este pentru touring, sunt montanții pentru portbagajul spate. Avem doua găuri cu filet în partea de jos, lângă butuc și încă două în partea superioară a țevilor seat stay. Așadar poți pleca în ture lungi de cicloturism cu această bicicletă, în partea din spate putând instala un portbagaj și apoi coburi peste.

Mi-a plăcut faptul că acest cadru dispune de două locuri unde poți instala bidoane de apă, pe down tube respectiv pe seat tube. Este un avantaj pentru că am mai văzut biciclete la același nivel de preț, dar la care puteai instala un singur bidon de apă.

Mi-a mai plăcut faptul că, în ciuda prețului mic și al sentimentului de „entry level” cam peste tot unde te uiți la această bicicletă, totuși cadrul dispune de prindere moderna quick release a roții spate. Alte biciclete similare oferă doar prindere cu șurub aici.

Deși nu am măsurat-o, rigiditatea cadrului am simțit-o a fi bună în timpul sprinturilor. Nu că ar conta foarte mult la acest tip de bicicletă însă, dacă vrei să participi la un concurs așa cum ziceam mai sus, ai totuși un mic avantaj. În mare însă cadrul este îngrijit, cu suduri bine realizate și vopsea de calitate.

Echipare

La Bulls Wildtail 27.5 nu aș putea să laud echiparea. Este cam „as low as you can get”. Totuși, deși mare parte din componente sunt entry level, toate sunt de calitate și „brand name”. Nu avem ciudățenii care ar putea fi suspectate să cedeze dacă vreau și eu să fac o coborâre mai agresivă.

Avem așadar transmisie Shimano cu schimbătoare Tourney care, deși sunt cât se poate de basic, dacă sunt bine reglate își fac și ele bine treaba. Suspensia față, furca, este un SR Suntour cu o cursa de doar 63 mm potrivit specificaților oficiale, foarte de puțin. Din nou vedem aici caracterul de agrement al bicicletei. Însă pentru o plimbare pe drum forestier, cei 63 mm vor fi suficienți.

Frânele sunt pe disc, însă sistemul este mecanic. De-a lungul anilor nu am întâlnit un sistem mecanic de frânare care să funcționeze bine. Din punctul meu de vedere, este un compromis slab între eficiența frânelor v-brake și modulația unui disc hidraulic. Totuși, bicicleta frânează bine, poți avea încredere în aceste frâne Tektro mecanice.

Un aspect pozitiv în privința echipării la Bulls Wildtail sunt anvelopele STYX Ace of Pace. Nu avem detalii despre ele însă ne putem închipui că sunt de buget. Asta însemnând confort potrivit pentru un preț potrivit. Avantajul vine din partea balonajului de 2.25. Acesta, împreună cu diametrul jantei de 27,5 inch, oferă un avantaj mare pe teren accidentat. O roată mai mare și cu balon destul de mare cum este cazul de față, va trece întotdeauna mai ușor peste obstacole.

Însă echiparea cea mai slabă vine din partea casetei de pinioane. Vorbim aici doar de 7 viteze. Nu-mi aduc aminte când am văzut ultima oară o casetă cu 7 viteze însă cu siguranță nu a fost de curând. Partea bună este că pinioanele sunt totuși Shimano, cu dinți de la 14 la 28. Pinionul mare de 28 nu este practic mare deloc și ar putea fi o problema dacă întâlnești un deal mai serios. Din fericire avem pe față trei foi SR Suntour, cu cea mai mica foaie de 24 dinti. Așadar obții suficient cuplu pentru a urca și ceva rampe mai grele. Eu personal nu am întâlnit urcare pe care să nu o pot face și au fost situații când avem legată de bicicletă și o remorcă pentru copii. Gândește-te însă că poți pune niște pedale SPD în locul celor platformă, și astfel aproape că îți dublezi puterea la urcare.

Concluzie

Bulls Wildtail 27.5 nu este o bicicleta rea, însă echiparea o face să pară că este puțin performantă. Bicicleta trebuie însă judecată prin prisma destinației pe care producătorul i-a oferit-o și anume plimbare offroad. Pentru acest segment, va excela. Bicicleta este robustă și nu vei avea probleme chiar dacă faci România de la nord la sud.

Legat de preț, din păcate aceste nu este cel mai competitiv de pe piață când privim raportul între echipare și preț. La același preț există biciclete cu mai multe viteze, transmisie mai bună și chiar cu frâne pe disc hidraulice.

Cumpără această bicicletă dacă vrei să faci cicloturism sau dacă vrei să ieși cu familia și copii la plimbare în pădure sau în parc. Bulls Wildtail este suficient de robustă pentru a rezista și la concursuri însă doar dacă sunt la câmpie, în genul celor organizate de Riders Club sau NoMad Multisport.

Performanta la deal: 6/10
Performanta la vale: 6/10

  • Plus – suficient de manevrabilă, foarte confortabilă pe distanțe lungi, poți chiar să o folosești la concursuri dacă este ușor.
  • Minus – echipare de bază, iar prețul nu este cel mai mic de pe piață.
  • Greutate: 14,6 kg (cadru mărime 51)
  • Preț la data publicării recenziei: 2.400 Lei
  • Distribuitor: Downhill&More
REVEDEȚI PREZENTAREA
Manevrabilitate
60 %
Greutate
60 %
Echipare
50 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentUn nou cadru superb din titan de la Curve, de data asta pentru Enduro
Articolul următorDownhill urban cu Finn Iles
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ