Există azi pe piață o mulțime de biciclete, nu doar mărci diferite ci și tipuri. Dacă nu ai deloc cunoștințe, este greu să alegi ceva ducându-te direct în magazin. Dacă însă vrei o bicicletă care să se descurce decent cam pe orice suprafață de rulare, ai nevoie de una de tip „cross”, o bicicleta care „trece” ușor de la ceva la altceva. Bulls Cross Bike 1 este o astfel de bicicletă. O văd potrivită pentru oamenii „liniștiți” care doar vor să meargă pe bicicletă. Fără trick-uri, fără concursuri, fără provocări extreme. Oameni care merg pe bicicletă în general pe asfalt, în parc, la serviciu și la cumpărături, iar în weekend dau și o tură în afara orașului, tură care poate fi chiar lungă, 60-100 km, însă pe asfalt. Totuși nu doresc să se întoarcă din drum dacă ajung la un forestier sau au de traversat o uliță nepietruită printr-un sat. Bulls Cross Bike 1 este o bicicletă pentru astfel de drumuri, o bicicletă pentru asfalt care poate să meargă foarte bine și pe macadam de bună calitate. Este o bicicletă foarte bună și pentru globetrotting, încărcată cu bagaje.

Echiparea generală a bicicletei este bună. Avem o suspensie față SR Suntour NVX DS cu o cursă de 75 mm. Nu e cine știe ce, însă pentru destinația bicicletei este chiar bine. Furca permite un reglaj, e drept destul de rudimentar, al preload-ului. Este o specificație utilă pentru a întări suspensia, atunci când ai ceva bagaje și pe partea din față.

Cadrul este bine construit și finisat. De aproape se vede că sudurile sunt îngrijite. Construit din aliaj de aluminiu 6061, greutatea totală a bicicletei noi am măsurat-o la 14,81 kg, pentru această bicicletă mărime 54. Aproape 15 kg este destul de mult pentru o bicicletă însă consider că este acceptabil având în vedere destinația sa, dar și prețul.

În partea din spate, cadrul dispune de montanți pentru portbagaj spate și pentru aripi. Așadar bicicleta este compatibilă cu turele lungi unde ai nevoie să instalezi coburi. Mai mult, pe țeava stângă chain stay bicicleta are un loc special unde poți instala cricul. De asemenea și pe furcă poți instala aripi. Din păcate SR Suntour NVX DS nu dispune de montanți pentru a instala un portbagaj față.

Transmisia Shimano este de calitate și de încredere. Este drept că echiparea e la capătul entry level al gamei de produse, însă fiabilitatea brandului japonez nu poate fi contestată nici când vorbim de piese mai ieftine. Așadar avem un schimbător față Shimano Altus, Shimano Acera pentru spate și manetele schimbătoarelor Shimano Altus.

Angrenajul este tot Shimano, Altus cu 3 foi 42/32/22T în timp ce pinioanele vin tot de la Shimano, fiind 8 la număr și cu 12-32 dinți.

Rapoartele transmisiei contează mult, în special atunci când cu bicicleta respectiva vrei să faci mai mult decât doar drumuri la locul de muncă și întâlniri în oraș cu prietenii. Pentru viteză Cross Bike 1 este echipată corespunzător cu foaie mare de 42 și pinion mic de 12. La capătul celălalt, pentru urcări, avem a 3a foaie mică cu doar 22 dinți și pinion mare de 32t. Pentru mine a fost suficient și pentru urcările mai grele însă aici depinde mult de condiția fizică. Mai mult, contează și dacă ai bagaje pe bicicletă.

Frânele sunt un highlight bun pentru acest Cross Bike 1 de la Bulls. Vorbim de un set de frâne hidraulice pe disc de la Tektro. E drept, discuri mici de 160 mm față și spate, dar din nou, absolut suficient pentru activitatea la care s-a gândit producătorul că o va face această bicicletă.

O altă componentă bună de pe această bicicletă este șaua. Vorbim de un produs de la Velo în designul propriu al celor de la Bulls. Velo este o companie mare care produce șei pentru mulți alți producători, care își pun apoi brandul pe produsele respective. Șaua este extrem de importantă fiind un subiect delicat în lumea cicliștilor. Pentru ture scurte, cum ar fi drumurile zilnice la serviciu, cumpărături sau prin parc, aproape orice șa este în regulă. Dacă însă vrei să ieși și la ture de 50-80 km sau mai lungi, atunci șaua contează. Iar această Velo este un avantaj bun pentru Bulls Cross Bike 1.

Anvelopele sunt, de asemenea, importante. Poate mai puțin la o astfel de bicicletă „cross”, totuși nu trebuiesc neglijate. O anvelopă bună ajută la frecare mai mică cu solul, sau aderență mai bună pe asfalt ud, sau uzură mai mică în timp. Din fericire și aici Cross Bike 1 este echipată cu ceva „brand name”. Vorbim de anvelopele Kenda de 28 x 1,5. Sunt anvelope pentru asfalt, dar cu care te vei descurca bine și pe un forestier bun sau peste dealuri pe drumuri de pământ uscat. În testele mele nu am avut ce să le reproșez. Au oferit aderență suficientă atâta vreme cât nu exagerăm cu rampa la urcare sau viteza mare la coborâre.

În teren bicicleta este extrem de confortabilă. Are o geometrie care aduce cu mtb-ul însă în același timp stai suficient de drept pentru a-ți fi de folos și în oraș sau la turele lungi de trekking. La confort au contribuit mult și manșoanele ergonomice. Nu sunt exagerat de “ergo” însă au o formă suficient de alungită pentru a susține bine și podul palmei.

Cât privește prețul, Bulls Cross Bike 1 este „pe-acolo”. La 3000 lei aproape indiferent de marca bicicletei, echiparea este similară. Poate frâne și transmisii diferite însă toate de nivel entry level. Pentru același buget, la unele mărci mai puțin cunoscute vei primi eventual și o pereche de aripi incluse, portbagaj spate inclus, tijă de șa cu amortizare sau lumini incluse.

REVEDEȚI PREZENTAREA
Manevrabilitate
70 %
Greutate (14,81 kg)
40 %
Echipare
50 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentUpdate – traseul de la București MTB Race devine incitant. Organizatorii construiesc obstacole artificiale
Articolul următorHumboldt Redwood State Park cu Sarah Swallow
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ