Acum citesti
Bulls Vanida (2018)

Bicicletele cu design specific pentru femei reprezintă încă o temă intens disputată, cu argumente pro și contra. Argumente pentru necesitatea unei geometrii și a unor componente specifice femeilor, desigur. Din punctul meu de vedere lucrurile sunt însă destul de simple: la nivel entry-level, o bicicletă cu design specific pentru femei este mai mult decât binevenită, căci pune accentul pe anumite elemente de confort care cu siguranță vor fi apreciate de ciclistele începătoare. Până la urmă, cui nu-i vrea să-i fie mai simplu când se apucă de un sport nou? La nivel competițional, e clar că alegerile sunt mai restrânse căci segmentul este destul de mic, deci nici producătorii nu-și bat prea mult capul. Am avut la dispoziție un Bulls Vanida, cu roți de 27.5 inch, cu o echipare entry-level și un preț de 3.300 de lei. Să vedem în acest articol, ce-i poate pielea.

Pe scurt

  • hardtail cu cadru din aluminiu entry-level, pentru femei
  • furcă cu cursă de 100 mm
  • preț de achiziție: 3.300 lei
  • roți de 27.5 de inch
  • pentru trasee recreaționale, de pădure sau forestiere lejere de munte

Cadru/Pe Traseu

Vanida are un cadru bine finisat, lucru de așteptat de la Bulls, însă din punct de vedere tehnologic nu iese în evidență: cablurile sunt trase prin exterior (deci le poți schimba singură), headtube-ul este drept, iar prinderea roții de spate se face cu ax QR9mm. Două prinderi de bidon sunt la datorie în caz că vrei să faci o tură mai lungă și n-ai chef să cari un rucsac după tine. Coloritul nu este rău deloc, combinația de gri cu roz fiind clar orientată către sexul frumos, iar altfel spus, este greu de crezut că vei putea vedea un bărbat pe această bicicletă vreodată.

La capitolul geometrie Bulls nu a făcut experimente, cadrul modelului de față fiind livrat cu un headtube amplsat la 70 de grade și un seattube, la 73 de grade, o variantă de mijloc prin care germanii au urmărit să îmbine confortul cu sportivitatea. Bicicleta este foarte manevrabilă, însă nu iubește în mod special coborârile foarte abrupte, prin urmare poți să te avânți pe ele doar dacă ești sigură cu tine. Poziție este relativ strânsă și axată pe confort, mai puțin pe sportivitate, dată în special de top tube-ul mai scurt, o specificație pe care o așteptam de la o bicicletă pentru femei. În combinație cu pipa mai scurtă (80cm) și ghidonul nu foarte lat de 640mm (dap, fetele nu sunt așa late-n umeri), se poate vorbi de o combinație reușită în ceea ce privește poziția. Mai puțin reușită este greutatea totală, de 14.8 kg, însă în această clasă este greu de crezut că poți găsi ceva semnificativ mai ușor.

O să intru un pic și în detaliile tehnice, precum rigiditatea cadrului, nu pentru că ar fi atât de importantă la sprint-uri, ci pur și simplu pentru a o putea compara din punct de vedere al calității cu restul de biciclete testate până în prezent. 110 Nm/grad este o rigiditate peste medie, însă aceasta este obținută printr-un cadru ceva mai greu, de 2.11 kg, și această valoare fiind de asemenea peste medie. Cu alte cuvinte, un cadru țeapăn, dar cu o greutate măricică. Desigur, toate aceste detalii prea puțin contează căci nu vorbim despre o bicicletă pentru competiții, însă uneori e bine să ai și aceste informații pentru a-ți impresiona prietenele când le vei povesti despre noua ta bicicletă.

Echipare

Producătorul a decis că o transmisie 3×8 este suficientă pentru această bicicletă, iar atâta timp cât o folosești pe drumuri forestiere de munte cu diferențe de nivel mici, prin pădurile din preajma orașului sau pe orice traseu mai puțin solicitant, acestea sunt suficiente. Dacă vei vrea să duci bicicleta mai departe de zona ei de confort, va fi nevoie să ai un picior suficient de puternic și mai multă experiență. Transmisia este compusă din schimbătoare Shimano Acera cu shiftere din aceași gamă, la nivel de foi avem o configurație 42/32/22, iar la pinioane, de 11-34, cu 8 pinioane după cum menționam mai sus.

Frânele provin de la Tektro, modelul M286 hidraulic, ce poartă însemnele lui Venus (da, crucea aceea întoarsă prinsă de un cerc), un set de frâne ușor de acționat și cu o manetă compactă, care mi s-a potrivit la fix. Discul de 180mm o să fie util persoanelor mai cu greutate, însă dacă nu cântărești mai mult de 60 kg, te-ai fi descurcat grozav și cu unul de 160mm. În orice caz, e bine să știi că există în permanență rezerve. Pe coborârile lungi, feedback-ul oferit de frâne nu este grozav, însă la reprizele scurte de frânare acestea își face treaba onorabil, pe principiul on/off.

Furca provine de la Suntour, modelul XCM, cu o cursă de 100mm, cu Lock-out (blocaj) pe braț, însă nu mi s-a părut că ar beneficia de un arc foarte moale, ci unul de duritate medie. Iar confortul devine astfel discutabil în funcție de greutatea ta. Fetele de peste 65 de kg cu siguranță se vor bucura de un confort mai mare decât cele care cântăresc 45 de kg.

Dacă totuși cântărești mai puțin, anvelopele vor veni în sprijinul tău cu un balonaj destul de mare, permițând rularea la presiuni mai joase, chiar și la 1.7 bar. Supero Edge au un logo tare fain, o viteză de rulare bună și o lățime de 2.25 inch, însă în realitate par mai late de atât. Roțile sunt completate de butucii STYX și de jantele strălucitoare.

Am apreciat grija pentru detalii și nu mă refer neapărat la design, ci la două elemente extrem de importante care-ți pot face viața un calvar dacă nu-s alese cu atenția: șaua și manșoanele, în acest caz foarte confortabile.

Video

Concluzie

Bulls Vanida nu este o bicicletă pentru competiții, însă este una pentru cursele de amatori de prin păduri și compania ideală dacă ieși o dată sau de două ori pe săptămână pe la munte, pe trasee lejere. Nu are ambiții căci joacă în segmentul entry-level, dar acolo unde s-a putut face ceva din punct de vedere al echipării, cei de la Bulls și-au dat strădania. Asta înseamnă că vei avea parte de un confort bun (plus cel oferit de furcă în cazul în care cântărești mai mult), de o bicicletă cu un aspect feminin ce nu poate fi confundat și cu un preț redus din capul locului, de la 3.750, la 3.300 de lei.

Date relevante

Greutate totală: 14.80 kg fără pedale
Greutate cadru: 2.12 grame
Greutate roți*: 5.410 grame
Greutate furcă: 2.721 grame
Lățime ghidon: 640 mm
Lungime pipă: 80 mm
Greutate angrenaj: 920 grame (+BB 340 grame)
Rigiditate cadru: 110 Nm/grad
STW**: 52.1

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

La deal: 6/10
La vale: 6/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seven − seven =