Ca model de clasă medie, cu un raport echipare preț atractiv, cei de la Devron propun modelul Riddle, în versiunea 3.9, o bicicletă cu un aspect la fel de atractiv precum prețul, produsă în România. Un fapt îmbucurător în sine, căci evoluția Devron s-a văzut în decursul timpului și a culminat după cum ați putut să citiți chiar pe freerider.ro, cu modelul Vulcan. Să vedem însă ce are de oferit fratele mai mic al lui Vulcan, Riddle-ul conceput pentru amatori sau turele montane.

Pe scurt

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă cu o cursă de 100 mm
  • preț de achiziție: 2.799 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru ture montane

Cadru/Pe traseu

Riddle M3.9 nu punctează doar din punct de vedere tehnic în ceea ce privește echiparea raportată la preț, acesta lăsând o impresie bună și la un alt capitol de asemenea important: cel estetic. Luând în considerare forma țevilor, mai puțin culorile, acesta mi-a plăcut, țevile hidroformate având un impact vizual important.

Geometria nu este cea mai sportivă însă este orientată către utilizatorul recreațional, cu ambiții la competiții locale, geometrie susținută așa cum vei putea citi mai jos și de echipare. Bicicleta are un control foarte bun la vale grație ghidonului lat, de 780mm, o apariție surprinzătoare în segment. Rise-ul și backsweep-ul sunt de asemenea de lăudat, căci fac ridicarea roții de față mult mai ușoară atunci când treci peste obstacole sau pur și simplu le sari. Într-o notă similară, pipa măsoară doar 60 de mm. Din această configurație reiese și faptul că poziția pe bicicletă este ceva mai strnsă și mai comodă, însă presiunea pe roata de față la urcările foarte abrupte, este mai redusă. Per total, pe un traseu clasic de maraton de dificultate medie te descurci fără probleme și mai mult decât atât, îți va face și plăcere.

Cablurile sunt trase prin interior, cu excepția conductei de frână, ai la dispoziție o singură prindere de bidon – pe downtube, manșoanele cu prindere cu lock-on sunt decent de comode asemenea șeii. Per total, dacă luăm în calcul și poziția pe bicicletă, Riddle M3.9 stă chiar bine la capitolul confort.

În ceea ce privește rigiditatea cadrului, aparatele noastre de măsură ne-au indicat valoarea de 87.5 Nm/grad care raportată la greutatea cadrului de 2.1 kg este una bună, însă mai mică decât în cazul unor producători premium.

Echipare

Punctul forte al acestei biciclete este echiparea, căci inevitabil la un moment dat tot trebuie raportată la prețul de achiziție. Primești o transmisie 3×9 echipată cu componente Shimano Deore din generație anterioară, însă acesta devine un detaliu mai puțin important când te uiți la preț. Schimbătorul de pinioane spre exemplu nu vine cu tehnologia ShadowPlus cu patină blocabilă, însă se bucură de design-ul compact și curat, alături de angrenajul din aceeași gamă care este înzestrat cu tehnologia Hollowtech I (nu II). Aceste două commponente fiind la vedere oricum au un efect important asupra deciziei de achiziționare, căci schimbătorul de foi, pe care va trebui să te uiți cu atenție ca să zărești logo-ul, provine din gama entry-level Altus. În mod surprizător, shifterele (manetele schimbătoarelor) sunt tot Shimano Deore. Per total, transmisia își face bine treaba, este un pic zgomotoasă dar precisă și asta este tot ce contează.

La nivel de frâne avem de-a face cu Shimano M365, un set de frâne hidraulice entry-level care nu vor excela pe coborâri lungi sau pe trasee tehnice unde ai nevoie de o modulație foarte bună. Dar dat fiind prețul de achiziție al bicicletei, aici chiar merită să faci un upgrade.

La capitolul roți acest Devron este echipat cu butuci Shimano, jante duble și capsate și anvelope din gama WTB, Ranger Comp 29×2.0, care mi s-au părut destul de modeste din punct de vedere al aderenței în viraje, bune din punct de vedere al vitezei de rulare și din nou modeste din punct de vedere al confortului, dat fiind balonajul mic.

Furca Rock Shox XC30 este o prezență des întâlnită în segment, oferă un confort decent însă cântărește mult. Comanda de Lock-out se regăsește direct pe brațul drept al furcii, ceea ce este un lucru bun deoarece ține cockpit-ul mai curat.

Video

Concluzie

Cu un preț foarte atractiv, acest Devron concurează fără probleme cu adversari consacrați, oferind mai multă echipare pentru bani, alături de un design interesant pentru cadru. Culoarea neagră nu mi s-a părut cea mai inspirată, însă mai există combinații de culori de luat în calcul. Sunt câteva componente care nu mi-au fost pe plac, dar pentru cât s-au străduit cei de la Dervon să mențină costurile scăzute, eu sunt de părere că la final merită apreciere.

Date relevante

Greutate totală: 13.74 kg
Greutate cadru: 2.100 grame
Greutate roți*: 5.121 grame
Greutate furcă: 2.460 grame
Lățime ghidon: 780 mm
lungime pipă: 60mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 960 grame + 100 grame
Rigiditate headtube: 87.5 Nm/grad
STW**: 41.6

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

La deal: 7/10
La vale: 8/10

Galerie foto:

9 COMENTARII

  1. Mai lasasem un comentariu dar cred ca nu s.a trimis.

    Ziceam ca te invidiez ca eu de doua luni ma chinui sa pun mana pe una si in Bucuresti si nu numai nu o are nimeni. Rateu total pt DHS anul.asta.

  2. Pot sa inlocuiesc placutele din rasina cu semimetalice? Afecteaza cu ceva etrierul? Furca am inteles ca nu are rebound, este adevarat? Are loc pentru un singur bidon? Pe spate este posibil sa inlocuiesc discul si sa pun de 180?

    Apreciez maxim raspunsurile tale, multumesc!

    • Salut, da poți înlocui plăcuțele cu ce vrei tu, doar să fie compatibile cu modelul de frână. Pot fi de la orice brand, nu neapărat Shimano. Ba da, furca are reglaj de rebound, este sub brațul drept. Da, unul singur pe down tube. Da, poți pune disc de 180 cu adaptorul de rigoare (se cumpără separat).

  3. Multumesc pentru raspunsuri, apreciez. De rebound am intrebat pentru ca in descrierea biclei pe siteurile de specialitate specifica cum ca nu ar avea rebound.
    Multumesc tare mult pentru tot.

LĂSAȚI UN MESAJ