Pentru că am fost impresionat de calitatea hartail-urilor din aluminiu de la Drag, care pe lângă aceatsă caracteristică ofereau și un raport echipare/preț foarte bun, am zis să dau o încercare și pe un hardtail cu cadru din carbon, ca să văd mai bine cum joacă producătorul bulgar în segmentul high-end. Privită în ansamblu, echiparea este foarte apropiată de top, cu mențiunea că din punct de vedere al costului, această bicicletă nu este deloc un chilipir, prețul fiind aliniat cu cel al concurenților. Am avut la dispoziție versiunea TE, sub aceasta aflându-se încă două versiuni, Pro și Comp.

Cadru/Pe traseu

Dacă judecăm după echiparea cu o transmisie 1×11 și angrenajul cu o singură foaie de 34 de dinți, această bicicletă este orientată către traseele de XCO. Însă versiunea 2018 este echipată cu o transmisie 2×11, care-i lărgește un pic aria de exploatare. Cu o greutate de 11 kg, aceasta se simte foarte fâșneață și este manevrabilă. Unghiul headtube-ului, amplsat la 69.5 grade îți conferă multă încredere la coborârile mai abrupte, iar cel al seattube-ului, amplasat la 72.5 grade oferă o poziție bună pe urcări. Dacă analizezi un pic bicicleta din lateral, vei avea impresia că geometrie este mai agresivă, însă totul este trasat din liniile cadrului. Carbonul pare de calitate și este foarte bine finisat, deși personal, am început să mă satur de culoarea neagră aplicată de toți producătorii pe bicicletele de top. Mai ales că cei de la Drag au o paletă de culori foarte atractivă pentru modelele Hardy, așa cum ai putut vedea din testele anterioare.

Revenind la geometrie, țin să menționez că chainstay-ul are o lungime de 440mm, încadrându-se astfel între sportivitate și stabilitate, o soluție de mijloc de aplicat pentru o bicicletă gândită pentru trasee de XCO. Cu un ghidon de 720mm și o piă scurtă, o rețetă aplicate și la alte modele mai jos plasate în gama Drag, obții un setup ideal, despre care nu-ți rămân prea multe de comentat. În ceea ce privește dimensiunile cadrului, ai doar două la alegere, de 19 și de 21 de inch, așadar persoanele mai scunde de 1.70m vor fi nevoite să se reorinteze.

În ceea ce privește tehnologia utilizată, cablurile sunt trase prin interior, atât pentru schimbătorul de pinioane cât și pentru frâna de spate, headtube-ul este conic însă prinderea roții de spate se face încă după vechiul standard, cu cheiță rapidă. De ce n-au optat bulgarii pentru un ax X12, rămâne o întrebare deschisă chiar și pentru mine.

Legat de rigiditate, mașinăria noastră de test a indicat o valoare de 78.4 Nm/grad, o valoare bună care se încadrează în normele impuse de marii producători. Și asta în condițiile utilizării unei cheițe rapide de 9mm pentru roata de spate, căci un ax cu înfiletare ar fi schimbat cu siguranță acest rezultat, iar valoarea obținută ar fi fost mai bună.

Pe scurt, manevrabilitatea se încadrează undeva între sportivitate și stabilitate, pipa scurtă punctând pozitiv pe porțiunile de coborâre mai agresive, fără a afecta prea mult poziția pe urcare, când presiunea pe care o pui pe roata de față trebuie să fie mai mare.

Cadrul vine cu două prinderi de bidon și cu o prindere de tip Direct Mount pentru schimbătorul de foi.

Echipare

Bicicleta este echipată integral cu o linie de componente Shimano XT. Angrenajul este spre exemplu foarte ușor, cântărind 699 de grame cu foaia de 34 de dinți. Schimbătorul și shifterul funcționează fără reproș, patina poate fi blocată în caz că pedalezi mai des pe trasee puternic denivelate, iar frânele din aceeași gamă oferă performanțe solide, bicicleta oprindu-se oricând la timp, indiferent de porțiunea de traseu.

Interesantă este echiparea cu o furcă X-Fusion Slide RL2, pe aer, o abordare complet diferită. O furcă provenită de la un producător despre care nu prea s-a auzit pe aceste meleaguri, dar care construiește produse foarte bune, precum cea de față. Funcționalitatea și confortul au fost fără reproș, iar calitatea materialelor este de asemenea bună. În ceea ce privește reglajele, ai la dispoziție valva de aer, viteza de revenire și bineînțeles, lock-out-ul, care se acționează direct de pe brațul furcii.

Roțile sunt solid construite însă anvelopele Schwalbe Rocket Ron provin din gama Performance, așadar nu discutăm despre o versiune de top. Nu am avut probleme de aderență, exceptând porțiunile umezite de ploaie. Pe rădăcinile umede de asemenea a fost necesară o viteză mai mare, căci calitatea acestora nu este una de top și nici foarte late nu sunt pentru a-ți permite să treci mai agale peste respectivele porțiuni.

De final, șaua Fizik și manșoanele s-au dovedit a fi comode.

Concluzii

Drag Icosanona reprezintă o încercare reușită a producătorului bulgar de a pătrunde în segmentul de top. Nu prin preț, căci așa cum spuneam acesta este similar cu cel al concurenților principali, însă prin oferirea unei echipări corespunzătoare împreună cu un cadru de top, foarte bine construit. Poate fi bicicleta ideală pentru maratoane sau plimbări montane, în condițiile în care montezi o foaie mai mică sau un angrenaj cu două foi, pentru a-ți fi ceva mai simplu pe urcări.

Date relevante

Greutate totală: 11.1 kg
Greutate cadru: 1.350 grame
Greutate roți*: 4.805 grame
Greutate furcă: 1.861 grame
Lățime ghidon: 720 mm
Lungime pipă: 45 mm
Greutate angrenaj: 699 grame
Rigiditate headtube: 78.4 Nm/grad
STW**: 58

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

La deal: 8/10
La vale: 8/10

Galerie foto:

REVEDEȚI PREZENTAREA
Manevrabilitate
85 %
Laborator
90 %
Greutate
80 %
Echipare
80 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCARPATHIAN MTB EPIC 2017, gata de Start
Articolul următorCarpathian MTB Epic, etapa 1: să înceapă spectacolul!
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ