Acum citesti
Felt Q720 (2011)

Dacă indicativul Q200 ne indică un model entry-level iar Q1220 un model ce tinde spre top-level, rezultă printr-un calcul simplu că modelul Q720 trebuie să se afle peste media de echipare din gama de hardtail-uri de la Felt. Este primul contact pe care l-am avut cu o bicicletă de munte Felt din gama mid-level, pe câteva trasee însorite de munte care te ung pe suflet în prag de primăvară. După ce vei arunca o privire pe galeria foto vei înțelege despre ce vorbesc. Iar dacă nu mai ai răbdare o poți face chiar acum.

Să intrăm puțin în temă. Cine este Felt și ce vrea de la noi? Se numără printre cele mai cunoscute branduri premium de pe scena mountainbiking-ului internațional. Vrea să ne ofere produse calitative, cu configurații bune de componente, toate acestea combinate cu un aspect plăcut. Aspectul va rămâne mereu o temă subiectivă, însă pe mine unul a reușit să mă convingă cu look-ul simplu, decent și ușor sportiv.

După ce l-am admirat timp de 10 minute am plecat pe traseu în viteză. Asta deoarece am avut din start parte de o coborâre care mi-a deschis imediat apetitul pentru poteci virajate.

Cadrul

Este piesa de rezistență a acestui model. Din varii motive pe care le voi argumenta. Primul și cel mai solid se referă la calitatea de fabricație. Suduri peste medie, țevi hidroformate pentru partea superioară a cadrului care arată chiar bine, urechi foarte atent finisate și un triughi posterior realizat cu țevi foarte subțiri deci foarte rafinat. Ți-ar putea atrage atenția țevile părții superioare a triunghiului posterior, poziționate ușor atipic în comparație cu forma cadrelor clasice. Se spune că ar aduce mai multă rigiditate cadrului, însă vizual s-ar putea să nu fie pe placul tuturor.

Al doilea se referă la controlul bicicletei care este agil, atât pe urcări cât și pe coborâri poziția pe acesta fiind între sport și race. Prin urmare, nu stai nici foarte aplecat pe față dar nici foarte drept. Pe urcări bicicleta se simte ușoară, putând să pedalezi în voie fără a depune un efort imens. Asta, deoarece greutatea este realtiv mică comparată cu alte modele din clasă dar și datorită tijei de ghidon (pipei) cu o lungime generoasă de 100 de mm.

Pe coborâri însă, situația se schimbă deoarece tija de ghidon lungă îți va face viața mai complicată atunci când vrei să ridici partea frontală a bicicletei pentru a trece mai rapid peste obstacole. La controlul pe viraje recuperează însă datorită ghidonului lat care oferă stabilitate și precizie mai mare.

Cablurile sunt trase pe jos, asta presupunând că nu le vei vedea și nici că te vor incomoda vreodată. Pentru schimbătoare, cablurile se regăsesc pe sub țeava inferioară a cadrului, departe de orice priviri, pe când conducta pentru frâna hidraulică montată în spate este trasă pe sub țeava superioară. Și tot pe țevile cadrului ai la dispoziție patru găuri pentru două suporturi de bidoane, așadar în concursuri sau pe traseele lungi sunt șanse mici să rămâi fără apă.

Echipare

Felt Q720 beneficiază de o echipare entry spre mid-level. Am fost încântat de schimbătorul pentru cele 9 pinioane ale casetei, Shimano SLX, care se descurcă de minune: schimbă precis, fără prea multe zgomote (cu excepția schimbărilor în sarcină) și benefiază de tehnologia Shadow deci nu lovește în cadru pe drumuri foarte denivelate. Schimbătorul de foi Shimano Alivio 2011 este decent și face echipă bună cu angrenajul Shimano Non Series cu prindere Octalink. S-a dovedit a fi uneori mai leneș la schimbarea de pe foaia medie pe cea mare dar în rest, numai cuvinte de laudă. Ambele sunt conectate la manetele Shimano Alivio 2011 care îți facilitează schimbarea rapidă a foilor sau a pinioanelor datorită funcției 2 way release.

La capitolul furcă Felt Q720 se prezintă modest. Furca Suntour XCR nu este una din preferatele noastre și cu toate că producătorii și-au dat strădania s-o facă mai bună pentru noul sezon, ne-am fi așteptat la alte prestații din partea acesteia. Sau altfel spus, de ce am cere mai mult de la furcă fără prea mari performanțe, când am putea cere ca pe Felt Q720 să fie instalată măcar o furcă Rock Shox Dart 3? Comanda de Lock-Out a lui XCR se află pe ghidon și este perfect funcțională. Pe drum drept, ai libertatea să blochezi furca pentru a pedala mai eficient.

Anvelopele în dimensiunea 26 x 2.1 provin din casa Felt și au un grip bun pe pământ dar nu și pe macadam unde pierd aderența atunci când pedalezi în forță. Pe viraje imprimă stabilitate bicicletei iar ție încredere în abordarea lor, atâta timp cât pedalezi pe poteci de pământ sau pe teren rigid. Viteza de rulare este medie, datorită crampoanelor dispuse la distanța mai mare iar zgomotul produs pe asfalt/ciment este acceptabil: nu te va deranja dacă nu ai pretenții de top-level.

Tot la capitolul roți, trebuie menționate jantele WTB SX24 care par foarte rezistente dar și butucii de proveniență Shimano care asigură o plimbare foarte liniștită, bicicleta înaintând foarte lin. Combinația de spițe albe prinse cu nipluri roșu electric de janta albă, mi s-a părut una dintre cele mai reușite și mai de efect de până în prezent (subiectiv).

Frânele sunt entry-level, provin de la Shimano dar sunt hidraulice. Oferă o modulație bună dar și un lever feel foarte plăcut. În plus, aderența degetelor pe capătul manetei este peste medie. Performanțele nu sunt strălucite, dar sunt potrivite pentru acest nivel. Inspirată decizia de a monta un disc 180 de mm pentru partea frontală, deoarece se răcește mai repede iar fadingul nu apare decât după porțiuni foarte lungi de coborâre (aproximativ 5-7 km).

La capitolul confort, Felt punctează pozitiv. Șaua este comodă chiar și pe distanțe mai mari, datorită lățimii generoase care-ți va ține posteriorul cât se poate de relaxat. Reglajul înălțimii șeii se poate face doar cu o cheie imbus, deoarece colierul care o fixează nu are cheiță de tip quick release. Dacă reglezi des înălțimea șeii ia în calcul înlocuirea acestui colier cu unul ce beneficiază de quick release.

Concluzie

Felt Q720 a fost o companie mai mult decât plăcută pe traseele montane. Costul acesteia, de 4.100 Lei nu este tocmai mic pentru segmentul din care face parte, însă aceasta este ocazia ta de a păși în segmentul premium. Este o bicicletă distractivă pe potecile de munte, urcă mulțumitor și oferă un control general bun. Dacă și furca ar fi făcut parte dintr-o clasă superioară, pachetul ar fi fost complet.

Vezi Comentarii (7)
  • Mereu m-am intrebat de ce majoritatea producatorilor evita sa puna pe biciclete entry-level furci dart2 sau 3 si pun XCR. Dupa ceva timp am aflat raspunsul – pentru ca nu exista nici o diferenta notabila…sau o diferenta notabila sesizata de persoanele mai putin rafinate cele rafinate oricum nu cred ca ar cumpara niciodata asa ceva sau dada ar cumpara ar face schimbarea cat mai repede. Pe de alta parte pretul d3-ului mi se pare cel putin aberant plasat. Pentru o mica diferenta de bani poti achizitiona o tora 302.

  • Sunt tare curios care e justificarea pretului raportat la echiparea bicicletei.
    Mi se pare ‘haios’ sa ceri 1000 de euro pe asa ceva.

  • La 30 de milioane sunt Kellys-ri care bat orice echipare cu furci Recon si Tora pe aer…..
    ca sa nu mai zic de un model tot de la ei care este 2050 si care are aceeasi furca si frane hidraulice…scumpa vopseaua la Felt 🙂

  • cam asta e problema cu firmele mari 🙂 platesti brandul20 – 30 % din pret

    cube-urile sunt mult mai bine echipate la aceeasi bani

  • Aveti cumva idee cine produce anvelopele ce echipeaza aceste biciclete sau cam cate grame are o anvelopa felt thc?

    Multumesc anticipat pt raspuns.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seven − 3 =