Acum citesti
Impulse Blazer (2013)

Impulse Blazer vine să completeze gama de biciclete recreaționale pentru munte a producătorului autohton DHS. Încadrarea în gamă este greu de realizat, deoarece este mai bine echipat decât modelul Challenge, însă are o echipare asemănătoare cu cea a modelului Argentus, concurându-l practic din punct de vedere al prețului.

La o privire fugitivă, cadrul lui Blazer seamănă cu cel al lui Argentus, dar la o analiză mai atentă vei observa downtube-ul curbat, care în cazul lui Argentus este drept. De asemenea, secțiunea de deasupra top tube-ului, care face legătura cu seat tube-ul, este mai mare și mai pronunțată în cazul lui Blazer.

Cum se prezintă noul Blazer în comparație directă cu Argentus dar și cu alte biciclete entry-level, ale producătorilor de peste mări și țări, vom lămuri în acest articol.

Cadru/Pe Traseu

Vestea proastă este că Blazer poate fi achiziționat doar cu un cadru de 20 de inch. Deci cei mai scunzi dintre voi, se vor reorienta către Argentus, care oferă și un cadru de 18 inch sau către alte modele. Așadar, dacă măsori peste 1.80 m, acest cadru ți se va potrivi, însă dacă măsori 1.73 m, cazul meu, vei sta inutil de întins pe bicicletă și nu te vei mai putea bucura de toate calitățile sale. Dacă vrei neapărat să pui mâna pe această bicicletă și nu corespunzi din punct de vedere al înălțimii, poți înlocui pipa lungă, cu una ceva mai scurtă, de 50 sau 60 mm. În ceea ce privește rigiditatea, indicele Stiffness-to-Weight, de 39.2 Nm/grad/kg nu indică un cadru rigid ci mai degrabă unul flexibil în zona headtube-ului.

Altfel, poziția pe bicicletă este una sport, iar direcția destul de lentă, fapt datorat în mare parte și pipei lungi. Cum agilitatea nu este punctul forte al bicicletei, cățărările sunt următoarele pe listă: bicicleta nu este una ușoară, de aici și dificultățile de a urca pasaje lungi. În schimb, poziționarea seattube-ului este corectă și contribuie pozitiv la poziția ta pe bicicletă, pe secțiunile de urcare.

Ghidonul din dotare măsoară 630 de mm, o valoare acceptabilă în segment, dar pe coborâri s-a simțit nevoia unui ghidon mai lat, care ar fi sporit mult din controlul bicicletei, în special pe secțiunile mai tehnice.

În rest, finisajele cadrului sunt mulțumitoare, oferind de asemenea posibilitatea de a prinde un portbagaj sau un suport de băutură. Portocaliul pe care-l vezi în imagini nu este atât de puternic pe cât pare, dar cel puțin este asortat cu manșoanele și cu șaua bicicletei.

Echipare

Acesta este punctul forte al bicicletei. La nivelul sistemului de transmisie 3 x9 există un schimbător de pinioane Shimano Deore Shadow, care nu a pus probleme în timpul testului și un schimbător de foi Shimano Acera, ambele conectate la un set de manete Shimano Alivio M430. Angrenajul este cel care face notă discordandă cu restul echipării, provenind de la Suntor, modelul XCM. Foile în formatul 22x32x42 nu ajută foarte mult la schimbarea rapidă a lanțului, acesta fiind un proces oarecum lent.

Capacitățile frânelor Shimano M446 le-am lăudat în mai multe rânduri și sunt la datorite pentru a-l opri pe Blazer atunci când este necesar. O fac bine și sunt un model mai sus plasat decât ceea ce oferă concurența în acest segment de preț. Așadar, unul din punctele forte, alături de sistemul de transmisie.

Furca provine de la Suntour, modelul XCM, care oferă o cursă de 100 de mm, dar care deranjează cu un zgomot destul de puternic atunci când brațele revin în poziția normală, o problemă pe care o identificasem până în acest moment doar la surata mai jos plasată în gamă, XCT. Altfel, furca nu este foarte sensibilă, dar pe trasee recreaționale își va aduce un minim de contribuție pentru confortul general oferit de bicicletă.

Roțile cântăresc 5.3 kg, o greutate destul de mare. În schimb, sunt construite din butuci Shimano și jante simple, capsate, DHS Blackline. Anvelopele provin de la Kenda și sunt caracterizate prin două linii albe, care demarchează zona de rulare. Sunt grele (900 de grame/bucata), au talon de sârmă și relativ înguste atunci când le montezi pe jantă, deși în specificații este trecută dimensiunea 26 x 2.10. Viteza de rulare este mulțumitoare, însă în viraje există anvelope care prestează mult mai bine. Tracțiunea este de asemenea bună pentru roata de spate, datorită amplasării specifice a crampoanelor.

Concluzie

În linii mari, Impulse Blazer este o bicicletă recreațională, bine echipată și cu un preț decent. Din punct de vedere al performanțelor pe traseu rămâne în urma lui Impulse Argentus și nu doar cadru disponibil în dimensiunea de 20 de inch este cauza, ci și echiparea, la nivelul furcii, al angrenajului și al anvelopelor.

Comparat cu competitorii străini, Blazer oferă mai mult la capitolul echipare, asta este clar, dar pe alocuri, finisajele nu se ridică la standardele impuse de producători premium. O bicicletă care câștigă puncte în mod special datorită echipării și care este potrivită pentru trasee de pădure, dealuri sau munte, de preferat pe macadam și mai puțin pe poteci puternic denivelate.

Date relevante:

Greutate totală: 15.11 kg fără pedale
Greutate cadru: 2.209 grame
Greutate roți*: 5.308 grame
Greutate furcă: 2.683 grame
Lățime ghidon: 630 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.287 grame
Rigiditate headtube: 86.7 Nm/grad
STW**: 39.2

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto:

Vezi Comentarii (3)
  • @Bogdan: varianta produsă de tine este ce-i drept mai ușoară (conform producătorului), dar mai slab echipată la nivelul frânelor, manetelor schimbătoarelor și schimbătorului de foi. În schimb are anvelope mai bune și un angrenaj mai sănătos.

  • Din ce am inteles, la greutatea unei biciclete conteaza chiar si cateva zeci de grame, ori aceasta bicicleta(impreuna cu pedalele se duce undeva spre 16 kg), foarte mult.Pretul nu mi se pare decent ci mediu, nu cred ca isi merita banii.O fi echipata bine, dar este totusi un DHS, nu-mi plac deloc jentile si nici anvelopele vopsite, bicicleta nu exceleaza la capitolul aspect, dar are frane bune, sa fie asta o consolare pe masura?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

2 + 2 =