Un design mai fresh care să-mi facă glandele să saliveze nu prea am văzut anul acesta. Împotriva voinței mele, creierul a văzut în noul Hexagon 5.0 culori care aduc cu lămâile și cum acestea îmi plac la nebunie, m-am trezit ștergându-mi balele din colțul gurii. Fără nicio glumă, manșoanele și nuanțele de galben regăsite pe această bicicletă sunt foarte aprinse și denotă că poți face chiar și o bicicletă neagră să arate bine.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 75 mm și brațe de 28mm
  • preț de achiziție: 1.690 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru trasee recraționale, poteci de pădure
  • poziție: ușor aplecată pe față
  • geometrie: echilibrată dar sigură pe coborâri

Cadru/Pe traseu

La alegerea cadrului Hexagon se naște o dilemă, cel puțin pentru mine: să fie M-ul, de 19 inch sau S-ul, de 17 inch? Anul trecut pe S m-am simțit bine, bicicleta a fost o idee mai mică dar în schimb foarte controlabilă. Pe Hexagon-ul de anul acesta, în dimensiunea M, cadrul mi s-a potrivit însă a lipsit acea parte de manevrabilitate supremă. Asta se întâmplă deoarece în dimensiunea de 19 inch, aceasta mi-a oferit o poziție mai degrabă orientată către Cross Country, ușor aplecată pe față, decât una comodă, mai dreptă. Dacă te afli în situația mea, singura soluție rămâne să le testezi pe ambele și să vezi pe care consideri că te simți cel mai bine.

Cu un headtube amplasat la 69 de grade și cu un chainstay de 444mm, această bicicletă se află undeva între două lumi: manevrabilitate și stabilitate. În fond, ea este gândită cel mult pentru poteci de pădure sau forestiere lejere, deși pe acestea din urmă s-ar putea ca bicicleta să ți se pară destul de țeapănă, date fiind anvelopele înguste. Ghidonul de 680mm nu este lat, însă corespunde tiparului de utilizare: se presupune că până-n pădure mai ai de traversat și anumite părți din oraș, unde un ghidon mai îngust are mai mult sens decât unul lat. Pipa este destul de lungă luând în calcul trendurile actuale, de 90mm, însă poate fi oricând înlocuită cu una mai scurtă pentru ajustarea poziției pe bicicletă.

Finisajele pentru cadru sunt așa cum te-ai așteptade la un producător precum Kross și anume bine realizate. Cablurile sunt trase prin exteriorul cadrului și vei avea la dispoziție o singură prindere de bidon. De final, trebuie menționat faptul că greutatea cadrului este destul de mică comparativ cu ceea ce găsim în acest segment de preț.

Echipare

Raportându-ne la concurența, prețul lui Hexagon este competitiv. Spre exemplu, pentru 190 de lei în minus poți achiziționa o bicicletă cu o transmisie cu 3 foi și 7 pinioane și frâne pe disc mecanice, pe când Hexagon-ul oferă în buget frâne hidraulice pe disc și 8 pinioane. În rest, echipările sunt similare.

Cele 3 foi și 8 pinioane îți permit să urci și pante mai abrupte, spre exemplu la un concurs de amatori pe dealuri, iar schimbarea se face dintr-un set de manete integrate cu cele de frână. Padela de jos urcă pinioanele pe lanț, pe când cea de sus, le coboară. Echipa formată din schimbătoarele Tourney și Acera sunt destul de gălăgioase, dar își duc misiunea la bun sfârșit.

Frânele Shimano M315 sunt conectate la discuri mai mici, de 160mm, un dezavantaj pentru persoanele mai grele de 75 de kg, acestea din urmă necesitând instalarea unui disc mai mare pe roata de față (de 180mm) și de un adaptor. De modulație nu poate fi vorba, însă fiind hidraulice, te vor opri în siguranță atunci când va fi nevoie. Nu uita că discurile au nevoie de cel puțin 100 de km pentru rodaj, în special cele instalate pe această bicicletă.

Roțile cu jante duble și butuci pe bile par solide, însă anvelopele Mitas sunt adevărata verigă slabă a acestei biciclete. Sunt dure, subțiri și nu oferă prea mult confort. Un upgrade în acest sens nu ar fi o idee rea deloc, iar dacă vrei un sfat, un set de 29 x 2.25 ar fi ideale și ar modifica semnificativ comportamentul și confortul bicicletei.

Manșoanele pe cât de colorate, pe atât de inconfortabile și fără Lock-On, demontarea fiind greoaie. Șaua este rezonabilă la nivel de confort, însă aici fiecare va judeca prin prisma propriei anatomii, deci cuvintele mele sunt de prisos.

Video

Concluzie/Cui se adresează

Persoanelor active, care ies în weekend-uri la pădure, care mai parcurg și ceva distanțe prin oraș (să nu uităm totuși că anvelopele de pe Kross sunt mult mai eficiente pe asfalt), pe scurt, o bicicletă cu care să te învârți în jurul casei. Ecapadele la munte pot fi realizate în condițiile în care accepți că nu vei primi prea mult confort pe trasee puternic denivelate. Altfel, cadrul este frumos finisat și vopsit, chiar colorat, iar greutatea totală a bicicletei este de 14.5 kg, fără pedale, cu aproximativ 500 de grame mai ușoară decât ceea ce oferă concurența în acest segment. Nu uita, înainte de achiziție, testează bicicleta, dat fiind faptul că dimensiunea M are un cadru de 19 inch.

Date relevante

Greutate totală: 14.56 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.810 grame
Greutate roți*: 5.420 grame
Greutate furcă: 2.888 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Lungime pipă: 90mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 960 grame + 300 grame
Rigiditate headtube: 87 Nm/grad
STW**: 48

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto

REVEDEȚI PREZENTAREA
Factor distractie
60
La deal
65
La vale
40
Raport echipare/pret
90
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSuntour XCE (2019): noul entry-level pentru MTB
Articolul următorO nouă bicicletă atractivă de la Woom: SUPRA
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ