Magura HS 33 – test pe termen lung

12

O alternativa excelenta la franele V-Brake sunt cele hidraulice, tot pe janta, produse si oferite de Magura. Ne-am decis sa alegem pentru acest test o frana Magura HS 33 care a fost exploatata intens pentru trial. Suntem de parere ca trial-ul este disciplina unde piesele sunt testate la capacitatea lor maxima, tinand cont de faptul ca o frana pentru roata din spate trebuie sa faca fata unei sarituri de la aproximativ 2 metri.

Perioada de exploatare intensa a franei a fost de 1 an. Conform promisiunii calitatii germane, acestea sunt unele dintre cele mai rezistente frane de pe piata. Iar in cazul testului nostru aceasta regula a fost asa cum ne asteptam, confirmata. Forta de franare a HS 33-ului este impresionanta. Chiar si in conditiile unei jante umede franele au facut fata cu brio, totusi neavand forta de franare ca in cazul unei jante uscate. Sabotii ofera o perioada de exploatare excelenta, acestia fiind schimbati intr-un final, dupa un an intreg de activitati sportive.

Problema sabotilor tociti este ca acestia maresc cursa manetei, prin diminuarea suprafetei lor. Reglajul se face fara probleme direct de pe maneta franei (un robinet rosu) dar instalarea este un pic mai dificila, mai ales in cazul unei frane montate pentru roata din fata, unde cablul trebuie neaparat scurtat. Acest proces se poate realiza totusi intr-un service de biciclete. Hs 33 foloseste ulei mineral “Magura”, nu foarte scump : intr-un an si jumatate de exploatare a franelor nu a fost necesar niciun schimb de ulei, franele functionand perfect in continuare.

Un alt aspect placut, este cel coloristic : Magura ofera franele HS 33 in mai multe nuante precum Negru, Argintiu sau Race-White (alb). Nici sabotii nu fac exceptie de la regula : Negri ( standard ), Gri (pentru jante ceramice), Rosii (pentru raceri si in special pentru trial) si Verzi ( raceri cu jante ceramice sau negre). Un alt aspect interesant este oferirea unui kit separat pentru riderii de trial (poza alaturata).

Recomandarea producatorului este pentru Cross Country, dar se pot folosi fara nicio problema in orice alt tip de riding, atat pentru freeride, dirtjump sau downhill. Garantia oferita este de 5 ani, dar atentie, garantia Magura acopera defectele de fabricatie si nu de exploatare. Oricum, majoritatea celor care au apelat la garantie s-au plans de sistemul defectuos si mult prea complicat de acordare a acestora. Cu o greutate totala (fata-spate) de 790 de grame nu sunt nici pe departe cele mai usoare frane pe janta, in schimb sunt unele dintre cele mai eficiente.

Le recomandam cu incredere tuturor, indiferent de disciplina pe care o practica.

Tot la sectiunea Teste/Frane gasesti si franele Magura HS 33 FirmTech, ceva mai slabe din punct de vedere al franarii.

Greutate : 790 grame (fata – spate)

Utilizare : Cross Country, Trial, DirtJump, All Mountain

12 COMENTARII

  1. Buna ziua. Am si eu o intrebare legata de sabotii de frana pentru Magura HS33. Am gasit pe internet un model de saboti asa zis “Triple Compound ” care combina o portiune neagra (misloc) + verde/rosu (la extremitati). Este posibil sa dea randament mai bun sau este doar o politica de marketing? Multumesc

  2. Multumesc de raspuns. Din pacate nu sunt de la Kool Stop ci de la Trivio ( nu am auzit de ei si deaia intreb). De la Kool Stop am gasit doat modelul rosu pentru trial. Pot sa intreb care ar fi mai indicat pentru all mountain in regim de amator. Multumesc

  3. Nu mi-as face mari probleme ca versiunea de trial te arunca peste ghidon. In orice caz, la trial se folosesc extra tehnici pentru a-i face sa tina mai eficient (razuirea jantei, smoala etc). Daca nu esti multumit de cei originali, ii poti achizitiona pe cei de trial. In orice caz, frana va reactiona in functie de puterea cu care actionezi maneta.

  4. folosesc si eu o frana magura hs 33 la dirtjump si downhill cu hardtail si face treaba de minune cu saboti de la kool stop rosii, m-au tinut 3 ani si inca mai merg . Problema e urmatoarea, am cautat de nebun saboti de la kool-stop rosii pt magura hs 33 si nu gasesc nicaieri . daca poate cineva sa-mi dea un indiciu unde pot sa gasesc si sa comand ii multumesc din suflet . am mare nevoie sa le inlocuiesc .

  5. Cum se face reglajul la Magura HS33? Am saboți noi și nu pot să-i pun că îmi blochează roata; trebuie să îi mai slăbesc puțin și nu stiu cum….

  6. Salut Dan. Reglajul cel mai simplu il poti face ( dupa cum cred ca ti-ai dat seama) de la “robinetul rosu”de pe maneta. Ma gandesc ca ai schimbat sabotii pentru ca erau uzati, deci sigur reglajul de pe maneta nu este retras la maxim. Deci… invarte de rotita pana la maxim in directia ( – ) minus. Asta face ca pistoanele sa se retraga complet si sa lase sabotul sa se departeze de roata. Daca nici acest lucru nu merge ( desi ar trebuii sa fie suficient) va trebuii sa desfaci prinderile pistonului ( cu un imbus-negativa de 6mm) si sa departezi pistonul. Trebuie sa ai un manson de plastic care are niste canale pe el… acesta te ajuta sa departezi in mod egal cele 2 pistoane. Sper sa te descurci pentru ca nu-i nimic complicat. Daca nu… mergi la un service ca le rezolva ei. Spor la pedalat

LĂSAȚI UN MESAJ