Acum citesti
Maxxis Ikon Skinwall (2018)

Puțini sunt producătorii care se gândesc la persoane ca mine, nostalgice. Până acum câțiva ani, să pui mâna pe o pereche de anvelope cu perete bej era o raritate, astăzi însă stăm ceva mai bine. Maxxis se numără printre producătorii care oferă mai multe astfel de modele în gama de anvelope, iar unul dintre aceste modele este chiar Ikon, testat de noi pentru câteva săptămâni.

Ce trebuie să știi din capul locului este faptul că anvelopele din această gamă, Skinwall, nu beneficiază de toate tehnologiile sau compound-urile disponibile (3C, MaxxSpeed etc), iar greutatea nu bate vreun record, însă dacă vrei un mix ideal între preț, imagine și aderență, este una din puținele soluții disponibile pe piață. Este o anvelopă Tubeless însă, așa cum era de așteptat și cântărește 680 de grame.

Ikon este o anvelopă rapidă, gândită mai mult pentru teren uscat și dată fiind construcția cu pereți mai subțiri, am optat la test pentru versiunea mai lată, de 2.2 inch, instalată pe o roată de 29 de inch. Umflată la presiunea ideală, undeva la 1.9 bar, aceasta te poate purta pe trasee diverse fără să duci grija unui snakebite. Astfel, pe un traseu clasic de maraton pe uscat, această anvelopă are suficiente resurse pentru a îți înlesni o deplasare rapidă, comportându-se de asemenea decent peste rădăcini sau pietre. Desigur, în astfel de cazuri este ideală o anvelopă cu crampoane mai mari, la fel și pe porțiunile off-camber, însă per total Ikon-ul reușește cumva să le combine pe toate într-un mod aparte de mulțumitor. Pe umed povestea se schimbă, iar lucrurile nu mai sunt atât de controlabile, implicit scade și viteza de deplasare. Iar în ceea ce privește noroiul – mai bine să nu dai de el, căci acestea se încarcă rapid.

Impresiile sunt pozitive atâta timp cât le folosești pe uscat și pe trasee care nu implică coborâri foarte dificile. La urcări, acestea au oferit suficientă aderență, chiar și pe secțiunile cu pietriș fin, așadar un punct în plus la acest capitol. Costul de 170 de lei este unul rezonabil, iar greutatea anvelopei se poate încadra în același termen. Oricum, Maxxis nu a construit niciodată anvelope foarte ușoare căci mizează mai mult pe aderență și performanță, două calități pe care nu le vei putea obține niciodată cu o anvelopă de… hmmm… 400 de grame.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seven − six =