Acum citesti
Pedale cu magnet Magped AL 10 (2018)

Chiar dacă ideea nu este complet nouă, austriecii de la Magped au reușit să creeze un produs care să îmbine mai multe calități: preț modest, calitate foarte bună și greutate rezonabilă. Modelul cu magnetul cel mai puternic nu a fost disponibil la momentul cererii de test, căci producătorul este un pic dat peste cap cu vânzările, iar astfel am primit varianta AL10, cu cel mai puțin puternic magnet (100 N). Există încă o versiune intermediară, cu magnet de 150N și cea mai puternică, cu magnet M200.

Revenind la modelul de față, acesta este gândit pentru persoane care cântăresc aproximativ 60 de kg (plus-minus), care nu se pot acomoda cu pedalele clipless (SPD) – din simplul motiv că nu au o viteză de reacție prea bună sau nu vor să se simtă legați în acel fel de bicicletă, dar și pentru cei care nu vor să folosească doar o pedală flat simplă. O variantă intermediară demnă de luat din seamă care reușește să combine calitățile ambelor tipuri de pedale.

Partea fără magnet.

Le-am instalat în primă instanță pe un e-bike, apoi pe o bicicletă de All-Mountain, ca să sesizez diferențele. Montajul se face extrem de facil, atât pentru pedale cât și pentru plăcuțe. În fond, plăcuțele se prind similar precum cele de clipless, cu mențiunea că sunt drepte și foarte subțiri. Calitatea pedalelor este de excepție, finisajele fiind primele care mi-au atras atenția. Sunt construite cu rulmenți și fiecare parte a pedalei are câte 12 ținte. Le-am folosit cu o pereche de pantofi Mavic CrossMax care au și talpa inferioară o idee mai moale, fiind proiectați pentru enduro, iar în felul acesta s-au atașat perfect de pedală (țintele acelea de pe pedală chiar au avut în ce să se sprijine). Dacă aș fi folosit încălțămintea de XC, cu talpă din carbon și crampoane mai rare, s-ar putea să nu fi putut ajunge la aceeași aderență.

Partea cu magnet. Acesta este plasat în spate pentru a se prinde eficient de plăcuță.

Și pentru că am deschis subiectul aderență, chiar și în această versiune mai slabă, magnetul s-a dovedit a fi suficient de puternic (eu cântăresc 67 de kg). Pe e-bike am avut uneori probleme dată fiind greutatea mare a bicicletei (24 de kg), însă pe bicicleta de All-Mountain care cântărea aproximativ 15 kg, n-am avut niciun motiv să mă plâng: piciorul a stat lipit de talpă atât la deal, cât și la vale, mai ales când am sărit diverse obstacole de pe traseu. Ce trebuie să știi este faptul că nu poți să tragi de pedală cu aceeași forță ca la SPD, însă sunt sigur că în versiunea cu magnet dublu ca putere, acest lucru este realizabil. Producătorul indică o forță de tragere de 15kg pentru cea mai puternică versiune a magnetului, așadar pentru cea de față forța ar trebui să fie de 7.5 kg. Pentru a detașa talpa de pedală poți să tragi de picior în lateral și ai rezolvat cazul.

Poziție naturală a pedalei (dat fiind faptul că partea cu magnetul este mai grea).

Pe de altă parte, cât m-am lovit de noroaie, m-am bucurat de faptul că talpa nu mai trebuie clipsată, ci doar pusă pe pedală, acesta fiind un avantaj clar al acestor pedale. Și chiar dacă nu nimerești partea cu magnetul (magnetul este instalat doar pe o față a pedalei), tot vei avea 12 pini la dispoziție pentru aderență.

Sunt foarte încântat de aceste pedale, de idee, de felul în care sunt lucrate, dar mi-aș dori fără doar și poate un magnet mai puternic. Cred că cel de 150N este varianta de preferat, în ideea în care cel de 200N este mai mult decât aș avea nevoie. Desigur, ar trebui să încerc toate cele trei versiuni pentru a-mi face o părere clară, căci momentan nu pot decât să-mi imaginez. Dar dat fiind cifrele de vânzări actuale, fără doar și poate, aceste pedale se pot numi deja un succes.

Ideale pentru All-Mountain/Enduro sau pentru cei care chiar nu vor să-și bată capul cu pedalele clipless (SPD).

Preț (în versiunea testată): 94 euro
Importator: –
Producător: Magped

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

12 + five =