Prim contact: Schwalbe Racing Ray/Racing Ralph – echipa de șoc

3

Cu o lună înainte de lansarea oficială, cei de la Schwalbe ne-au trimis un set din noua lor creație: Racing Ray + Racing Ralph = love. Nemții au creat un set de anveope cu profile și compound-uri diferite, iar prima dată când am primit comunicatul de presă trebuie să recunosc că nu m-am excitat prea tare. Construcția era logică și părea realistă, însă a trebuit să le testez ca să-mi pot face o părere bună și să demontez din nou zicala: nu vorbi fără să știi! În fine, anvelopele s-au montat foarte rapid pe jantă, Racing Ray fiind instalată pe roata de față, iar Racing Ralph pe roata de spate. Ambele au profile complet noi – chiar și Racing Ralph care nu are nicio legătură cu anvelopa pe care deja o cunoaștem cu toții, iar compound-ul diferă: SpeedGrip pentru Ray și Speed pentru Ralph.

Scopul celor de la Schwalbe a fost să creeze un set de anvelope dedicate concursurilor de Cross Country, care în caz că n-ai observat, s-au schimbat mult în ultimii ani. Traseele sunt mult mai solicitante și de regulă sunt presărate cu pietroaie, sărituri, rock garden-uri sau zone cu rădăcini din abundență. Cum mai toți riderii în căutare de aderență optează în general pentru anvelope diferite față-spate insitând până ce găsesc combinația norocoasă, cei de la Schwalbe s-au gândit să fie primii care să te scutească de toate aceste încercări și să-ți ofere produsul pe tavă. Cred că nu mai are niciun sens să amintesc că aceste noi anvelope au fost dezvoltate împreună cu rideri de top, în concursuri care mai de care mai grele.

Racing Ray este un nume nou în gama Schwalbe. Să-i urăm în cor: bun veniiiit!
Bicicleta pe care s-au consumat momentele memorabile de pe Ciocanu.

Și cum majoritatea traseelor de XC din zona Câmpulung Muscel sunt destul de prietenoase, am decis să mă duc cu aceste anvelope doar pe Ciocanu și să dau acolo cât de multe ture pot, în diverse condiții. Iar Ciocanu cu izul său de traseu de enduro, este locul perfect pentru a testa anvelope, când cauți condiții dificile. O să le prezint un pic construcția, apoi voi reveni cu conculuzia, pe care deja bănuiesc că ai intuit-o din capul locului.

Anvelopa de față, Schwalbe Racing Ray, oferă reprize de frânare bune, un lucru pe care-l cauți la o anvelopă când te afli pe un traseu dificil. Chiar dacă crampoanele sunt doar de dimensiuni medii, acestea au oferit aderența scontată în mai toate virajele și condițiile. Viteza de rulare este bună, iar greutatea cât se poate decentă: 625 de grame în versiunea 29 x 2.25. Culmea este că cei de la Schwalbe oferă această anvelopă și pentru roți de 26 de inch și mai există o versiune 27.5 și încă una pentru 29, dar cu o lățime diferită, de 2.10.

Anvelopa de spate, Schwalbe Racing Ralph, nu prea are nicio legătură cu modelul consacrat, design-ul fiind radical diferit. Este prevăzută cu multe crampoane dispuse orizontal, pentru a oferi o aderență maximă pe urcări: design-ul a funcționat atât pe suprafețe acoperite cu frunze, pe pământ moale sau nisipos – iar pe uscat nici nu mai are sens să amintesc. Chiar dacă design-ul este diferit, greutatea este similară: 625 de grame pentru 29 x 2.25. La fel ca Racing Ray și Racing Ralph are o capacitate bună de curățire după ce ieși din noroi.

Condițiile de test nu au fost din cele mai simple, căci nu prea am prins teren uscat, dar este mai bine că s-a întâmplat așa. Singurele ezitări au fost pe rădăcinile foarte ude, dispuse transversal pe traseu și pe zone de viraje unde noroiul era destul de mare și unde a fost necesar să intervin pentru a corecta trasa bicicletei, dar în aceste locuri doar anvelopele de Downhill, de două ori mai grele, ar fi făcut față cu brio.

Cred că toată lumea care frecventează acest site știe faptul că nu sunt mare admirator Schwalbe, dar cu aceste anvelope producătorul german a reușit să se depășească pe sine. Nu am crezut niciodată că un set de anvelope în această dimensiune, cu acest profil diferit și cu o greutate redusă, vor putea face față unor trasee de enduro în condiții de umezeală/ploaie. Prețul setului (recomandat, de raft) este de 115.8 euro, mai precis 540 de lei – o sumă deloc mică însă care merită investită dacă ești în căutarea unui set de anvelope dedicate competițiilor dificile de XC.

3 COMENTARII

  1. Salutare! Ar fi bine de stiut care este protectia la pana si daca ai avut ceva probleme de acest gen pe traseu, cat si despre cum le-ai folosit: la ce presiune si daca au fost montate tubeless sau cu camera.
    Toate bune!

    • Salut, corect! Le-am folosit la 1.7bar cu cameră. Nu au peretele acela îngroșat pe care-l știi de la Schwalbe, însă producătorul specifică faptul că ar avea protecție. Nu am avut probleme cu ele, însă nici nu le-am troznit într-o piatră sau într-o rădăcină (situația clasică de Snakebite).

      • Multumim pentru precizari! Ca idee cred ca at fi super fain un mega test 🙂 comparativ intre anvelopele de XC de top (cred ca la categoria asta sunt probabil si cei mai multi consumatori), ceva de genul cele prezente de la Schwalbe vs. Conti Cross King vs. Maxxis Ikon vs. ce considerati voi ca se mai incadreaza aici.

LĂSAȚI UN MESAJ