Acum citesti
Bicicleta Cube AIM 2010

Intalnirea cu noul model Cube Aim 2010 ne-a incantat in mod deosebit, deoarece era un test pe care si-l doreau atat cititorii nostri cat si noi totodata. Pentru cei care sunt straini de acest model, va spunem ca este modelul entry-level din gama producatorului german Cube, oferit la un pret atractiv si care s-a bucurat mereu de cifre de vanzari semnificiative. Am putea afirma ca se numara printre cele mai raspandite modele de Cube la ora actuala, fapt datorat in mare parte pretului.

Pretul, cat si echiparea, proiecteaza acest model in gama de biciclete entry-level cu dotari decente. Este cheia de acces in „lumea buna” a bicicletelor, devansand majoritatea bicicletelor de sub 1.500 de lei. Pretul lui Cube AIM 2010, porneste de la aproximativ 1.700 de lei, un pret corect raportat la calitatea cadrului si a componentelor.

Aspectul este de asemenea nou pentru 2010, fiind oferit in doua nuante de culori : alb mat insertii de rosu si negru mat. Cube AIM pastreaza look-ul de racing pe care l-am intalnit si la modelul anterior, iar atentia la detalii pare sa fi crescut. Pentru a completa imaginea bicicletei, cei de la CUBE au decis sa ofere si furca in aceeasi nuanta de culoare ca si cadrul.

Cadru / Pe traseu

Cadrul bicicletei nu ofera unghiuri de Cross Country Racing, insa imprima bicicletei stabilitate, astfel incat riderul beneficiaza de un control bun. Scopul utilizarii acestei biciclete este cel recreational, pe poteci de padure si trasee de munte. Insa nu trebuie ignorat faptul ca poate fi utilizata si de catre cei care fac primii pasi spre cursele de Cross Country. Este un inceput bun.

Noutatea absoluta este noua forma a tevilor cadrului : teava superioara este acum aplatizata iar cea de inferioara, triunghiulara si eliptica. Acestea sunt menita sa creasca rigiditatea dar si rezistenta bicicletei. Urechile cadrului au suferit de asemenea modificari, insa nu neaparat de ordin practic, deoarece roata de spate se poate monta si demonta la fel de facil ca si inainte. Inginerii de la Cube se pare ca au pus accent pe rezistenta sporita, incercand in acelasi timp sa scada si din greutatea totala a bicicletei.

Inca o optiune laudabila la noul Cube Aim este montarea unei protectii impotriva pietrelor care sar de pe traseu si pot lovi  teava inferioara : aceasta se prezinta sub forma unui sticker mai gros si are rolul de a proteja vopseaua bicicletei in cazul in care roata de fata arunca diverse obiecte de mici dimensiuni in cadru. De protectie beneficiaza si bascula cadrului, pe teava inferioara aflata sub lant : in momentul in care mergi pe teren accidentat, lantul va lovi in protectie si nu direct in cadru.

Cat despre culori, numai de bine :  negrul mat de pe bicicleta testata este foarte in trend in aceasta perioada (fiind regasit si pe unele automobile mai nou). Ofera un sentiment placut la atingere si este o culoare care mascheaza bine murdaria acumulata de pe traseu. Nu acelasi lucru putem spune si despre culoarea alba mat, pe care se vede orice urma. Ca exemplu, dupa un mic reglaj la bicicleta, amprentele cu vaselina au ramas direct imprimate pe cadru, fiind greu de sters. In acest sens, te sfatuim sa te indrepti catre modelul inchis la culoare, cel deschis putand deveni in foarte scurt timp „a pain in the ass”.

Cadrul ofera si prindere pentru franele pe disc, posibilitatea unui upgrade in viitor fiind astfel realizabila fara niciun fel de problema. Doritorii pot opta si pentru prinderea unui portbagaj. Iar daca tot discutam despre prinderi, Cube AIM 2010 ofera nu una, ci doua prinderi de suporti pentru sticle, atat pe teava inferioara cat si pe teava seii.

Ca o ultima precizare despre cadru noului Cube AIM 2010, pe care o consideram si un punct in minus, este lipsa intaririi de pe teava inferioara, prezenta la modelul anului anterior. Desi cadrele AIM nu au avut niciodata probleme la capitolul fiabilitate, o protectie sudata in plus nu ar fi stricat nimanui si nici nu ar fi adaugat o greutate semnificativa bicicletei. Se pare ca cei de la Cube au considerat ca teava elipitico-triunghulara inferioara nu mai necesita si alte ranforsari. Suduruile sunt decente, existand doar mici scapari pe alocuri, insa nimic deranjant din punct de vedere vizual.

Echipare

Cea mai semnificativa si totodata cea mai asteptata modificare pentru noul Cube Aim 2010 se refera la furca acestuia. Noul XCM in versiunea V3. Nu o cauta pe site-ul oficial Suntour pentru ca nu este de gasit. Desi pare greu de crezut, pare a fi un model cu imbunatatiri realizat special pentru Cube Aim. Se stie ca modelul AIM a pierdut multi fani datorita furcii mizere XCM V2, folosita pe modelele anterioare. Insa acum datele problemei s-au schimbat. Fata de un XCM V2 pe care l-am testat anterior, modelul V3 pare ceva mai rafinat in amortizari, desi diferentele sunt relativ mici. Ofera o cursa de 100 mm si functie de Lock-Out sau Preload, suficienta pentru traseele de padure sau cele usoare de munte.

Furca vine si in completarea aspectului bicicletei, fiind oferita in aceeasi culoare ca si cadrul lui Aim. Daca vrei sa faci un upgrade cu frane pe disc, furca iti ofera prinderea necesara, insa nu direct ci cu ajutorul unui adaptor (pe care-l vei achizitiona separat sau dupa caz, va veni direct cu noile frane pe disc).

Franarea este asigurata de V-brake-uri Shimano din gama Non Series, modelul BR-M422. Acestea fac defapt parte din gama Acera/Alivio. Prestatiile sunt decente, fiind un set de frane cat se poate de simple, a caror saboti de dimensiuni generoase se prind direct printr-un surub imbus de bratul V-brake-ului. Manetele, Shimano Acera, nu se numara printre cele mai sportive, oferind o parghie pentru 3 degete. Insa compenseaza prin finisarea in culoare negru mat, care lasa impresia ca nu discutam neaparat de un produs entry-level. Indicatoarele vitezelor sunt argintii si nu neaparat pe gustul nostru. Problema este ca nu sunt foarte precise, un incepator in ale pedalatului putand sa-si dea seama mai greu pe ce pinion se afla lantul.

Schimbatoarele fac parte tot din gama entry-level : cel de pinioane este Alivio iar cel de foi Acera. Modelul Alivio este destul de lent in schimbari, insa te vei obisnui repede cu el, iar cel de foi, Acera, este foarte zgomotos si brutal in schimbari. De asemenea necesita si un mic efort in momentul in care vrei sa urci lantul de pe prima pe a 2a sau a 3a foaie.

Anvelopele sunt aceleasi Schwalbe Smart Sam, cu prestatii bune si viteza buna de rulare. Sunt oferite insa in editie speciala „Cube”, purtand chiar si logo-ul respectiv pe laterala carcasei. Jantele duble Mach 1 Exe sunt decente, atat din punct de vedere al greutatii cat si al rezistentei. Tija de ghidon este suficient de lunga si de inaltata pentru a-ti oferi o pozitie mai sportiva, contribuind si la un control mai bun pe urcari dificile.

Saua este comoda, beneficiind de un canal central care iti va oferi confortul necesar pe distante mai lungi. Chiar si felul in care aceasta este lucrata, ne lasa o impresie placuta, combinatia de negru alb si rosu fiind una reusita.

Concluzie

Daca-ti doresti o bicicleta plasata la limita superiora a entry-level-ului, Cube AIM 2010 reprezinta o alegere buna. Se vede un real progres la nivelul cadrului si al furcii, majoritatea componentelor ramamand neschimbate fata de versiunile anterioare. Bicicleta reprezinta o optiune foarte buna atat pentru cei care doresc s-o utilizeze pentru recreere dar si pentru cei care vor sa faca primii pasi in Cross Country. Iar ca un mic secret, este oferita intr-un buget bun, tinand cont ca imparte acelasi cadru cu modelul superior plasat in gama, si anume Cube Acid!

Utilizatori: Păreri Cube AIM