Acum citesti
Rockrider 500 (2014)

Back to basics! Sunt câteva motive bune pentru care ne-am dorit neapărat la test acest model de Rockrider. Primul se referă la raportul dintre echipare și preț, iar cei de la Decathlon au câteva oferte imbatabile pentru unele modele de biciclete. Iar Rockrider 500 se numără printre ele. Apoi, este vorba de întoarcerea la rădăcini. Pentru că nicio altă bicicletă de până în prezent nu a reușit să-mi amintească atât de mult de primul meu mountainbike. Nu în ultimul rând, este un produs nou, deci trebuia să ne satisfacem curiozitatea.

Și pentru că ne plac comparațiile, trebuie să menționez că Rockrider 500 este dovada clară că se poate achiziționa în zilele noastre o bicicletă decentă, funcțională, care să nu te lase în drum după primele pedale, la prețul de catalog al unui schimbător de pinioane Sram XX. Ba chiar mai ieftin. Să vedem cum s-a descurcat pe traseu.

Cardru/Pe traseu

Poziția pe Rockrider 500 nu este cea mai confortabilă, iar asta din cauza unor mici detalii precum pipa, care cu cei 110mm ai săi este destul de lungă. Se presupune că această bicicletă nu este construită pentru curse, deci nu ai de ce să stai prea aplecat pe față. O pipă de maxim 80 de mm ar fi avut mai mult sens. Dacă nu ești dispus să faci acest upgrade, te vei obișnui cu această poziție după două zile petrecute pe bicicletă.

Lățimea ghidonul de 660mm este acceptată în această clasă de preț, pentru o bicicletă cu roți de 26 de inch. Sporește controlul pe coborâri, iar pe urcări contribuie la o poziție decentă. Urcările susținute însă nu sunt specialitatea lui Rockrider 500, făcând aici referire la greutatea de 14.5 kg a bicicletei. Altfel, pe trasee recreaționale, care nu implică urcări sau coborâri dificle, candidatul de față poate fi o companie chiar plăcută.

Calitatea vopselei și a sudurilor se ridică la nivelul bicicletelor mid-level, dat fiind faptul că acest cadru este prezent și pe bicicletele mai scumpe din gama producătorului francez. Pentru o durabilitate crescută sunt montate două întărituri suplimentare la îmbinarea down- și top tube-ului cu headtube-ul. Astfel, este foarte greu de crezut că vei fisura vreodată acest cadru. Cei de la Decathlon știu asta și oferă garanție pe viață pentru cadru, dar și pentru pipă sau ghidon. Ai la dispoziție două prinderi de bidon și prinderi suplimentare pentru portbagaj.

În ceea ce privește rigiditatea torsională a cadrului veștile sunt de asemenea bune. Cu cei 96.2 Nm/grad ai săi, acest cadru se înscrie în segmentul de mijloc al valorilor pe care le-am obținut în ultimii doi ani.

Cât despre aspect, care va rămâne întotdeauna un capitol subiectiv, nu am de făcut decât o singură remarcă: am ascuns denumirea bicicletei și am publicat fotografia pe pagina noastră de Facebook, întrebând publicul despre ce bicicletă ar fi vorba și cât ar trebui să coste. Rezultatele nu au reprezentat o surpriză, dat fiind faptul că cei de la Dectahlon au ales un aspect simplu pentru Rockrider 500, dar de efect.

Echipare

Privită per total, echiparea lui Rockrider 500 este mai mult decât atractivă pentru preț. Primești un set de frâne mecanice pe disc, o casetă cu 8 pinioane și nu 7 pinioane pe filet cum ar fi normal și un set de jante duble capsate. Acestea sunt pe scurt cele mai importante carcateristici, iar în cele ce urmează îți voi explica și cum funcționează.

Frânele își fac treaba din momentul în care încheie perioada de rodaj. În funcție de traseul pe care-l alegi, iar aici recomand cât mai multe coborâri pentru început, reușești să le aduci la liman în mai puțin de 2 zile. Evident, dacă vei pedala pe teren drept și le vei utiliza mai rar, acestea vor necesita mai mult timp ca să ajungă la performanțele scontate. Modulația este slabă, iar funcționalitatea de tip on/off, dar chiar și cu discurile de 160 de mm se descurcă acceptabil. Aviz persoanelor mai grele, de peste 75 – 80 de kg, care vor necesita clar un disc mai mare montat pe roata de față, de 180mm. Pe etriere nu este menționată nicio marcă, însă din fișa de specficații aflăm că este vorba despre un set de frâne Alhonga.

Furca provine de la Suntour, modelul XCT, are o cursă declarată de 80 de mm, dar în viața reală nu funcționează mai mult de 40 mm. Arcurile sunt foarte dure și cu siguranță vor fi apreciate de persoanele grele. Totodată, furca nu are niciun reglaj în afară de cel de Preload și este grea.

Sistemul de transmisie 3×8 este compus dintr-un angrenaj Sram cu foi nituite, cu rapoarte bune pentru teren drept și ceva cam zgomotos. Pe urcări, pinionul de 32 de dinți conectat la foaia de 22 de dinți, ar putea oferi un raport mai greoi celor începători care nu au încă picioarele antrenate. Manetele schimbătoarelor provin de la Sram și sunt integrate cu cele de frână. În plus, au chiar și un display care-ți afișează treapta în care te aflii, funcție ce va fi apreciată de asemenea de novici. Schimbătoarele prestează aproape decent, cu reprize întârziate, iar arcul schimbătorului de pinioane X4 este destul de moale și nu imprimă un sentiment de precizie, deși pe tot parcursul testului nu a dat greș deloc.

Trecând la capitolul roți, este de apreciat faptul că cei de la Decathlon au instalat pe Rockrider 500 un set de jante duble, capsate. Butucii sunt pe bile, iar anvelopele foarte grele, cântărind împreună peste 1.6 kg. Cauciucul este foarte dur, iar crampoanele destul de mari, iar pe porțiuni de asfalt sau pământ te vor încetini destul de mult. În schimb, în viraje, crampoanele laterale se înfig bine în sol și păstrează bicicleta pe direcție. Totodată, anvelopele cu o lățime de 2 inch par a fi foarte durabile. Brand-ul? DSI.

Deși poți trăi cu ele, elemente de confort nu strălucesc, dar pot fi înlcouite cu bani puțini. Șaua este construită dintr-o singură bucată, nu are înveliș exterior, iar manșoanele sunt destul de dure.

Concluzie

Fără niciun dubiu, Rockrider 500 este lider în clasa din care face parte. Este de asemenea dovada că se pot construi biciclete care să aibă un aspect atractiv, să fie funcționale la nivel de bază și care chiar să coste puțin, iar în acest sens felicitările noastre merg către cei de la Decathlon. Un model de urmat poate și de către alți producători.

Nu este o bicicletă pentru teren dificil, este mai degrabă o companie plăcută pentru plimbările recreaționale la pădure sau pe potecile line de munte. O oportunitate binevenită în segmentul bicicletelor entry-level, care poate deschide apetitul mai multor începători pentru ieșirile în natură. Și poate cel mai important, este o bicicletă pe care o simți închegată și solidă. În ceea ce privește durabilitatea componentelor, nu ne putem pronunța, însă la o primă evaluare, aceasta pare pe calea cea bună.

Date relevante  

Greutate totală: 14.54 kg
Greutate cadru: 2.182 grame
Greutate roți*: 5.369 grame
Greutate furcă: 2.462 grame
Lățime ghidon: 660 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.206 grame
Rigiditate headtube: 96.2 Nm/grad
STW**: 44.1

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Recreațional
Pe urcări: 3/10
Pe coborâri: 5/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (21)
  • Felicitari pentru review.
    Pe cand unele si pentru variantele 520 si 540 ?
    Ar fi interesant macar unul pentru 540.
    Sunt sigur ca sunt multi care-l asteapta.
    Succes in continuare !

  • Ati precizat ca furca nu a avut travel mai mare de 40mm in testul vostru. Eu am 65 kg si dupa ce am dus-o la o plimbare mai sportiva prin padure se vedeau urmele de ulei peste punctul de 70mm. (am tinut preload-ul la minim). Oricum, foarte bun review, m-a determinat sa cumpar bicicleta!

  • Legat de bicicleta, cred ca este un subiect pe care trebuie insistat mai mult (desi ati mentionat): faptul ca, in comparatie cu cele mai slabe biciclete de la majoritatea marcilor „premium”, care sunt mai scumpe chiar si la reducere, are un factor de „upgrade-abilitate” foarte mare. Asta vine in principiu din butucii cu prindere pentru disc si pinioane pe caseta.
    As avea totusi o sugestie pentru modul de punctare: in loc de rubrica „echipare”, sa se foloseasca o rubrica noua „raport echipare/pret”, care sa conteze pentru punctajul final; iar rubrica „echipare” sa fie un detaliu in plus, cu un calificativ care spune cam care sunt limitele date de echipare („plimbari usoare pe forestier”, „ture offroad”, „maratoane”, etc.). Asta pentru ca nu mi se pare corect sa evaluam echiparea de pe o bicicleta entry-level comparand-o cu o bicicleta pt curse (care presupun ca ar obtine 5 stele in sistemul de punctare de acum).

  • Salut, rating-ul general priveste bicicleta în categoria din care face parte (de munte, de oraș, de șosea), răspunzând la întrebarea: cât de potrivit este Rockrider 500 ca bicicletă de munte? Restul de detalii, comparațiile cu alte biciclete spre exemplu, sunt menționate în corpul articolului.

  • intre acest Rockrider 500 si un MERIDA 2013 MATTS 10 NEGRU (VERDE/ALB) 16 si chiar Cross Romero 2014 care s-ar merita mai mult si in ce ordine ?

  • Salut,
    Se pare ca acu la vânzare pe site furca la Rrider500 este BTwin U-Fit 80 mm, dar pe baza review.urilor anterioare ar putea fi un plus fata de vechea Suntour Xtc care se pare ca era destul de modesta(părere a celor ce au bicicleta).
    Doresc sa cumpăr aceasta bicicleta (ca echipare este peste multe Entry Level1, cel puțin cu Sram X4)si pe baza părerilor si testului făcut de Freerider cred ca la 1300ron cat sunt dispus sa dau pt acest hobby este cea mai potrivita alegere, dar aștept cu drag sugestii 😉

  • Rockrider 500 albastru este un pic diferit. Are schimbatoare SRAM X4 si frane Hayes MX5. Manetele de frana sunt de la Tektro. Deasemena, furca nu este aia din poze, ci una noua, tot de 80mm, cu un aspect diferit (reversed arch, gen Manitou) probabil de la Suntour. Schimbatorul de foi este de la Microshift, modelul FD-M22. Butucii sunt cel mai probabil de la Formula iar jantele ori marca proprie, ori Rigida Sphinx ca la modelele mai vechi, ori Ryde Zac Pro, desi e putin probabil. Are o șa selle royale, nu stiu modelul, insa nu e prea confortabila. Nici mansoanele nu sunt prea confortabile.

  • oops! am comis-o. sunt nou in bransa si nu am stiut aspectele astea. am cautat mai demult un review de spre RR500 si google mi-a dat primul link pe bike advisor. apoi am dat de articol aici.

    imi cer scuze

  • Buna ziua ! vreau sa va adresez o intrebare si daca mi ati raspunde as fi recunoscator. Am modelul acesta de aproape 5 ani, voiam sa fac un upgrade si nu stiu cum ar fi mai bine sa investesc in bicicleta asta sa raman cu cadrul asta si sa i schimb componentele, ori sa l inlocuiesc cu altul din clasa mid-level. O zi frumoasa !

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

3 × three =