Asfaltul neted stă în față cât vezi cu ochii iar roțile subțiri îl devorează la viteze uimitoare în timp ce inima pompează la maxim auzindu-se în urechi, curentul de aer evaporă șiroaiele de transpirație vâjâind cu putere prin cască… Cursiera e o bicicletă deosebită, cu o eficiență incredibilă, care știe să transforme fiecare strop de energie depus în viteză și plăcere cu pierderi minime.

Costurile unei biciclete de șosea sunt însă destul de mari, în cazul celor mai ieftine fiind mult mai scumpe decât un MTB de aceiași calitate. Acesta este motivul pentru care s-a încetățenit ideea că pentru a avea o cursieră performantă trebuie să alocăm o sumă foarte mare de bani.

Tehnologiile care acum câțiva ani erau de top au ajuns însă acum în gama joasă de preț, astfel că putem avea o cursieră complet echipată și capabilă de performanțe remarcabile cu costuri inimaginabile acum 5-10 ani. În această categorie intră Romet Huragan 2, posibil una dintre cele mai avantajoase cursiere de buget redus de pe piață!

Cadru/pe traseu

În mod tradițional o cursieră trebuie să fie în primul rând eficientă și abia apoi comodă, dar partea de confort a început să fie luată din ce în ce mai mult în calcul odată cu creșterea popularității ciclismului de șosea. Astfel, cursierele mai ieftine încearcă să ofere o poziție mai comodă cicliștilor începători – principalii clienți potențiali, dar în același timp să existe pierderi cât mai mici de performanțe.

Cadrul Romet Huragan se încadrează împreună cu toată bicicleta în aceste tendințe. Cu un aspect clasic, Huragan oferă o poziție sportivă dar și destul de relaxată, vinovat pentru ultimul aspect fiind headtube-ul foarte înalt.

Cu monobloc filetat și headtube conic, cadrul se încadrează în tendințele actuale. Deși nu am testat acest lucru, există șansa să încapă anvelope de 28 mm, în funcție de modelul acestora, bicicleta venind însă echipată standard cu anvelope de 25 mm. Triunghiul spate este din tuburi ce par destul de rigidie și se simt la fel și pe teren, deci amortizarea vibrațiilor nu este tocmai un punct forte, însă în gama aceasta de preț este de preferat un cadru rigid pe toate direcțiile unuia care e moale atât pe verticală cât și pe lateral, iar realizarea unui cadru mai performant nu s-ar încadra în acest buget!

În rest, cadrul e realizat frumos, cu sudurile neșlefuite dar elegante și o grafică de calitate. Avem cablurile rutate complet pe exterior, prinderi clasice cu un singur șurub pentru frâne și loc pentru două bidoane.

Pe traseu cadrul este comod și eficient, cu un echilibru bun între aceste calități. Bicicleta e eficientă, deși greutatea mare a componentelor se simte la sprinturi sau pe urcările abrupte. Punctele de contact, respectiv șaua și ghidonul, contribuie la confortul general, în special ghidonul cu o formă foarte ergonomică.

Echiparea

Bicicleta folosește un grup aproape complet de componente Shimano SORA. Manetele STI sunt acum identice ca funcționalitate cu cele din grupurile mai scumpe, având padela de coborâre a lanțului sub maneta de frână, renunțându-se la cea de pe lateral. De asemenea, cablurile sunt rutate pe sub ghidolină, o facilitate rezervată până nu demult grupurilor superioare. Cu 9 pinioane și 2 foi, avem la dispoziție o gamă largă de trepte iar angrenajul compact 50/34 și pinioanele 12-27 oferă rapoarte excelente în toate situațiile, inclusiv pe urcările destul de abrupte. Schimbarea vitezelor se face prompt. Angrenajul nu e cu rulmenți exteriori ci pe sistem Octalink, funcționează foarte bine iar avantajul e că în cazul unui upgrade la un model mai performant se vor economisi aici multe sute de g.

Frânele Promax sunt decente și frânează bicicleta în condiții de siguranță, chiar dacă se simte că este vorba de un model mai ieftin, nu foarte rigid.

Roțile cu jante Alexrims și butuci Joytech sunt peste așteptări. Cu o greutate de 3.3 kg complet echipate și undeva în jur de 2 kg simple, oferă jante cu profil ceva mai înalt și aerodinamic și butuci specifici de șosea, cel din față fiind foarte subțire și cu un aspect foarte competitiv. Rulează bine și sunt destul de rigide chiar și pentru persoane mai grele. Anvelopele Michelin Dynamic Sport sunt rapide însă nu sunt un model foarte performant, din nou un lucru evident datorită prețului. Am constatat că aderența lor e destul de precară în cazul unor frânări la limită, ar fi probabil un upgrade bun pentru cei ce vor să parcurgă trasee mai tehnice cu viteză mare.

Șaua este greoaie dar comodă, pipa de 100 mm are un aspect race și se potrivește bine cu geometria. Remarcabil este însă ghidonul, care are o curbură în spate discretă dar foarte eficientă în creșterea confortului general.

Concluzie

Am pedalat pe Romet Huragan 2 pe plat cu viteze de peste 30 km/h pe care le-am menținut destul de ușor. Am urcat cățărări destul de grele cu timpi mai slabi cu doar 5-10% față de cei obținuți cu o cursieră de top. Concluzia e că Huragan 2 e o cursieră perfectă pentru începători iar greutatea măsurată de noi de 9.5 kg ar putea fi ușor diminuată prin mici investiții de cei care vor să îi crească performanțele: anvelope noi, angrenaj cu rulmenți exteriori…

Mai multe concluzii și imagini găsiți și în filmul de mai jos:

Galerie foto:

 

REVEDEȚI PREZENTAREA
Manevrabilitate
80 %
Viteză de rulare
80 %
Greutate (9.5 kg)
65 %
Echipare
70 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentRocky Mountain au îmbunătățit pentru 2018 și modelul Pipeline 27.5+
Articolul următorNoutăți în gama MTB full suspension de la Transition
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ