Într-o lume în care suntem bombardați cu „tehnologii de ultimă oră”, „performanțe epice” și „materiale aero-spațiale” este ușor să uităm că produsele normale, cu prețuri normale și performanțe suficiente, nu au dispărut. Sunt încă aici însă mai puțin băgate în seamă. Din acest motiv am dorit să vedem dacă la niște anvelope mai ieftine chiar nu merită să ne mai gândim.

Așa că am testat trei cauciucuri de buget de la CST, mai precis modelele Traction, Dolphin și Ouster, toate de 26 inch însă diferite între ele ca destinație și balon. Da, mai există dimensiunea asta. Cele trei sunt disponibile în dimensiunea „veche” de 26 inch, cu modelul Ouster disponibil și pe 29, iar modelul Traction disponibil și pe 24.

La prima vedere anvelopele arată excelent. Ce s-o mai lungim, n-au nicio problemă. Sunt ele mai grele decât cele adresate competițiilor însă la prețul pe care îl au, echilibrul în consider perfect. Spre exemplu o anvelopă mtb de 460 grame, precum Continental Speed King RaceSport de 29×2.2, are un preț de 229 lei.

CST Dolphin este o anvelopă cu profil mai discret. Este în continare pentru mtb, dar proeminențele sunt mai rare și deci ceva mai rapid pe off-road. Evident că avem cauciuc „single compound” la prețul ăsta și nici TPI-ul nu ne dă pe spate, fiind de doar 27. Asta înseamnă că vei avea aceeași aderență fie că ești pe viraje fie că pedalezi pe drum drept. Anvelopele scumpe dispun de cauciuc mai moale pe margini pentru a-ți oferi stabilitate mai bună când virezi. La Dolphin nu avem așa ceva așa că trebuie să fii mai atent.

Un 27 TPI înseamnă practic un confort mai mic pe bicicletă. TPI-ul mare oferă „suplețe” anvelopei, deci confort ciclistului. Un TPI mic oferă rezistență mai mare la uzură și la pană. Deci până la urmă este bine. Nici talonul din sârmă nu ajută mult la greutate mică, însă nu putem avea pretenții la acest nivel. Consider talonul un avantaj în situația dată, pentru că oferă rezistanță mai mare în timp. Atâta doar să nu ai ghinionul unei instalări dificile pe jantă. În testul meu fixarea s-a facut ușor, însă nu toate jantele sunt la fel. Balonul de 2.1 l-am găsit perfect pentru destinația anvelopei, adică ture recreaționale. Dacă insiști puțin îl poți folosi pe CST Dolphin chiar și la concursuri, mulțumită profilului mai discret, dar care oferă în continuare aderență bună. Dintre cele trei modele acesta mi-a plăcut cel mai mult.

CST Traction este cel mai „skinny”, dar si cel mai greu, având un balon de 1.95 și pe diametrul de 24 și pe cel de 26 inch. Profilul este „îngrămădit”, iar asta îți va oferi avantaje, dar și dezavantaje. Pe de o parte vei avea frecare mai mică, deci o viteză mai bună, fie că-i vorba de asfalt sau forestier. Pe de altă parte aderența pe off-road ud nu va fi ideală.

Pe Traction îl vad perfect de folosit în oraș, dacă obișnuiești să folosești mtb-ul și la deplasările urbane, sau la ture lungi de trekking și touring. Cu densitatea TPI de 22, talon din sârmă și compoziție „single” a cauciucului, Traction este cel mai entry level dintre cele 3 anvelope testate, dar și cel mai ieftin. Pe traseul l-am simțit totuși ușor, mulțumită profilului mai „de viteză”. Nu pot spune că mi-a displăcut, chiar deloc.

CST Ouster este o anvelopă mai „grasă”. Dimensiunea este de 2.25 și pe diametrul de 26 și pe 29 inch. Este o anvelopă mai agresivă, cu profil mai agresiv. O văd excelentă pentru enduro sau downhill, dacă nu ai trecut deja la roata de 27.5 pentru disciplina asta. La Ouster avem deja „dual compound”, deci cauciuc cu durități diferite pe centru, față de margini. Este un avantaj aici pentru că te poți înclina mai mult pe viraje.

În teren Ouster chiar am simțit-o mai sigură, în special pe poteci cu pământ afânat. Desigur că pe suprafețe cu aderență îndoielnică trebuie să fii întotdeauna atent, însă compoziția anvelopei, lățimea și mai ales profilul, îți dau o mână de ajutor. Talonul este din sârmă, iar densitatea țesăturii este de doar 27 TPI. Deci „basic stuff”, dar și aici prețul accesibil te face să treci multe cu vederea.

Dolphin, Traction și Ouster de la CST mi-au plăcut în general. Ouster mi-a plăcut mai mult când mă dădeam tare la vale pe off-road, Traction când mă deplasam mult prin oraș sau mergeam cu copiii pe forestiere, iar Dolphin l-am găsit ideal pentru mtb în general, pentru cross country, pentru ture la munte chiar și dificile cum ar fi urcare și coborâre la vârful Omu.

Talon Compozitie TPI Dimensiuni Greutate Pret
CST Ouster sârmă Dual 27 26×2.25
29×2.25
850g 66 Lei
69 Lei
CST Dolphin sârmă Single 27 26×2.1 890g 54 Lei
CST Traction sârmă Single 22 26×1.95
24×1.95
920g 39 Lei
37 Lei

 

Importator: BikeFun

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentGraphene – În curând vom avea echipament cu circuite electronice integrate
Articolul următorEtapa 5 din Turul României 2018, circuit București, ar putea fi anulată
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ