Traseu – Platoul munţilor Baiului

propulsat_de

Cu o lungime de aproximativ 25 km traseul de azi nu se încadrează în categoria celor dificile. Totuşi, ţinând cont că în prima parte împingem destul de mult la bicicletă, iar în ultima parte coborârea este pe alocuri mai tehnică, putem considera traseul potrivit pentru cei cu o pregătire fizică medie.

traseu cicloturism mtb muntii baiului 13

Plecarea se face din Sinaia de la intersecţia spre Cabana Piscul Câinelui. Avem drum forestier până la cabană pentru 2,5 km însă rampa este accentuată, iar mulţi posibil să apeleze la push-bike. De la cabană continuăm pe potecă şi marcaj turistic bulină albastră, iar de aici rampa este şi mai accentuată. Aşadar un push-bike este aproape garantat. Însă nu trebuie să disperăm. Cu tot cu pauze vom face puţin peste o oră până sus.

De la ieşirea din pădure platoul se deschide în faţa noastră şi deja putem pedala în voie. Drumul este clar şi nu necesită aptitudini speciale de navigare. La început este mai mult potecă lată înierbată după care se transformă în drum forestier alpin.

Urmărim platoul munţilor Baiului şi drumul forestier care îl străbate, iar în jurul km 15 vom întâlni spre stânga un drum care coboară spre Buşteni. Dacă dorim putem să o luăm pe aici însă traseul nostru continuă spre Azuga.

La km 20 vom întâlni staţia de sus a telescaunului de pe pârtia Sorica, Azuga. Noi vom continua spre stânga (vest) pedalând o perioadă pe pârtie. În momentul în care pârtia face dreapta şi începe să coboare mai vertiginos noi ţinem înainte pe drumul de car.

De aici avem doar coborâre, cu câteva mici urcări, până jos în Azuga, mai exact DN1 întrucât traseul nostru iese exact în drumul naţional. Pe traseu avem două izvoare; unul la km 13 – undeva la aproximativ 5 minute în dreapta traseului, şi mai avem un izvor la final de traseu cu 400 m înainte de a ieşi în DN.

Traseul pe DN1 nu prezintă pericole deosebite mai ales dacă tura se face în week-end când traficul este intens, iar viteza maşinilor este mică. Pentru întoarcere vom mai avea de pedalat încă 13 km pe asfalt, cea mai mare parte fiind la vale.

traseu cicloturism mtb muntii baiului harta

Statistici traseu
Lungime (România Digitală): 37 km cu tot cu întoarcerea pe DN1
Diferenţă de nivel (bikemap.net): 1,090 m
Altitudine maximă (România Digitală): 1,807 m
Rampă medie (Google Earth): 13,2%
Izvoare: 2
Download track şi puncte de interes

• Traseul ar putea incepe din Zamora (se poate urca mare parte chiar pe bicicleta) si plimbare pe tot platoul Baiului cu retur prin Azuga si apoi pe DN1. Este foarte frumos. Atentie ca este o stana pe urcarea din zamora care are si caini.
    Distractie maxima!

• Cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, ne-am facut planul sa facem acest traseu. Dupa ce am trecut calea ferata in Sinaia sa mergem spre Cabana Piscului am intrat in vorba cu niste localnici care ne-au spus ca e noroi si ca mai bine o luam prin Poiana Tapului din Busteni ca avem drum forestier. Zis si facut am urcat pe acolo, am ajuns la cabana si acolo am fost derutati ca ne indepartam de Azuga. Iar noroc ca ne-am intalnit cu cineva si asa am luat-o pe creasta muntilor, normal ca am si impins la biciclete, apoi drumul care duce spre telegondola din Sorica. Acolo am mai intanit niste oameni si ne-au recomandat o coborare prin dreapta, prin padure, marcata cu punct albastru si pamblici alb rosii. Coborarea a fost frumoasa, necesita putina tehnica din cauza pantelor abrupte, santurilor, putinelor radacini si frunze.