Gerhard Dumitrescu despre La Broaște

Gerhard Dumitrescu scrie pentru prima dată un raport de cursă pe FreeRider.ro, prin urmare dorim să-i urăm un călduros bun venit. Astăzi, ne va povesti despre aventura de la La Broaște. Să-i dăm cuvântul.

“La Broaste”, o cursa de mtb la Caldarusani (in aproprierea Bucurestiului) cu un traseu plat si cu o organizare marca Riders Club MPG. O zi de cursa calduroasa inca de la primele ore ale diminetii. Am ajuns de dimineata in zona de start pentru a ridica kitul de concurs.Totul a mers bine si am inceput incalzirea pentru cursa (incalzire musculara, ca in rest eram topit de soare). M-am invartit ceva prin zona de start/finish, am mers putin pe traseu (primii 2-3 km si ultimii 2km din traseu) si m-am aliniat la start intre benzile pentru nivelul 1, 14-18 ani, traseul de 46 km. In fata noastra era un spatiu rezervat ptr cei care erau inscrisi la traseul cel mai lung de 69 km. Toti aceia erau de fapt 3 ciclisti “rataciti” care s-au incumetat sa duca o distant asa mare pe mtb.

broaste-2
Foto: Mircea Dan.

A venit ora startului! Primii au plecat cei 3 “crai de la rasarit” si dupa cateva minute am plecat si noi, cei de la traseul epic de 46 km care consta in parcurgerea a 2 ture a cate 23 km. S-a plecat destul de tare, ca de obicei. Paul Georgescu (Bikexpert) impinge tare in pedale :). Primii kilometrii erau pe camp si pe un drum forestier, dupa care intram in padure. Nu a durat mult pana cand eu impreuna cu Andrei Cojanu (coechipierul meu de la SportGuru-BCR Racing Team) ne-am instalat la conducerea cursei. Dupa 15 km reusim sa ii prindem si pe cei de la traseul de 69 km, printre acestia era si Adi Nitu (Giant Team), un prieten bun de la categoria elite alaturi de care am mers toata cursa.

broaste-1

Desi era un traseu plat pe care se presupune ca mergi repede, nu prea puteai sa accelerezi asa de tare deoarece intalneai peste tot numai damburi unul langa celalalt, sleauri sau iarba deasa care era adunata de schimbator, de foi, de pinioane sau de lant. Dupa mai putin de o ora terminam prima tura a traseului (eu, Andrei si Adi). Mai aveam inca una. Cea de-a doua tura parca a trecut mai repede, poate pentru ca intre timp ni s-a alaturat si locomotiva majora Filip Grigorescu (Giant Team) care ne-a mai animat putin grupuletul. Am mers putin timp in 4, insa incepusem sa prindem amatorii de la nivelul 4 din urma, lucru care  l-a ajutat putin pe Filip sa mearga inainte. Cu cat ne apropriam de finish cu atat intalneam din ce in ce mai multi amatori ramasi in urma, lucru care cateodata te incurca.

broaste-3
Ultimul kilometru al primei ture. Foto: Mircea Dan.

Am intrat in ultimul kilometru de concurs, eram in aceeasi formatie (eu, Andei Cojanu si Adi Nitu). Ultima parte fiind pe sosea am mers destul de tare, Andrei Cojanu impunea un ritm fain de 40-45 km/h care sa ne garanteze primele 2 locuri la nivel si la categoria de varsta. Pentru ca am mers impreuna toata cursa, eu si Andrei am decis ca ar trebui sa trecem impreuna linia de finish, in paralel si sa il lasam pe Adi Nitu sa isi continuie ultima tura de circuit.

broaste-4
Podium nivel 1, categorie 14-18 ani. (Loc 1: eu, loc 2: Andrei Cojanu, loc 3: Paul Georgescu)

La final, daca ar fi sa sumarizam, a fost o zi faina de vara in care mi-am atins obiectivul in ciudat oboselii de la campionatele nationale de sosea de la Deva si a drumului spre casa. Multumesc Riders Club pentru o alta organizare de succes si multumiri speciale echipei SportGuru-BCR Racing Team pentru tot suportul acordat!

Material redactat de către Gerhard Dumitrescu.