Acum citesti
CivicAlert – i-am cunoscut pe creatorii aplicaţiei

Recent s-a împlinit o lună de la lansarea CivicAlert, aplicaţia de telefon utilă la nivel naţional care permite să sesizăm autorităţilor competente orice problemă observăm în general nu doar în localităţi, chiar şi pe munte. Aplicaţia este simplă şi intuitivă. Îţi ia foarte puţin spre exemplu să sesizezi o parcare neregulamentară, ce ne doare pe noi bicicliştii mai mult. Faci poză cu telefonul, stabileşti pe hartă locaţia GPS, alegi categoria neregulii semnalate şi mai dai detalii suplimentare dacă e nevoie. Totul nu ia mai mult de 5 minute.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zilele trecute i-am vizitat pe cei din spatele aplicaţiei întrucât doream să aflăm mai multe despre avantajele oferite. I-am cunoscut astfel pe Adrian Stănescu – fondator proiect şi Strategie Dezvoltare produs, Ramina Dombrovschi – Business Development şi Andrei Crăciun – Marketing. Lor li se adaugă o echipă mai mare de oameni fiecare cu feliuţa lui de care se ocupă, de la aspecte legale la relaţii media, strângeri de fonduri şi call center.

civicalert aplicatie telefon 03

Lumea este în general foarte doritoare să facă bine şi să aibă bine în jurul ei. Acesta este şi motivul pentru care CivicAlert a fost primită bine. În acelaşi timp însă există temerea că nu va fi decât o altă furtună într-un pahar cu apă în sensul că nu se va rezolva nimic. „Ok, fac reclamaţie şi? Am tot făcut la viaţa mea, s-a rezolvat ceva? Uite cum merge ţara asta!” Dacă privim imaginea de ansamblu aşa este, în România lucrurile încă merg rău însă nu doar imaginea de ansamblu contează. Contează acum mai mult ce face fiecare individ în parte.

civicalert aplicatie telefon 01

Aşadar ce oferă nou aplicaţia asta şi de ce ar fi bine să o avem cu toţii instalată pe telefon? În primul am aflat că reclamaţia făcută are continuitate. Tot ce sesizam se duce mai departe spre organizaţia competentă fie că este organ de stat sau firmă privată. Mai mult odată trimisă reclamaţia nu se pierde în teancurile de hârtii ci i se ţine urma până la finalul finalului. Acesta poate fi ori cele 30 de zile legale în care orice sesizare trebuie rezolvată ori se poate încheia chiar şi cu un proces la tribunal.

Avantajul suprem, putem spune, al acestei aplicaţii este că CivicAlert reprezintă interfaţa dintre noi şi autorităţi. Nu mai trebuie eu să ştiu toate adresele de mail sau poştale sau numerele de telefon la care trebuie să sun să fac o reclamaţie. Ştie CivicAlert.

Celalalt avantaj este faptul că aplicaţia este dezvoltată de o firmă privată şi nu o primărie sau ceva similar. Asta înseamnă că informaţiile sunt complet transparente. În curând vom putea vedea în timp real numărul de reclamaţii făcute, rezolvate cât şi starea ultimei noastre sesizări. Dacă aplicaţia ar fi fost dezvoltată de o instituţie de stat exista riscul ca feedback-ul să fie modificat pentru a părea că s-au rezolvat mai multe reclamaţii decât în realitate.

Pe site-ul CivicAlert va exista o hartă pe care vor fi marcate toate sesizările. Funcţionează deja sistemul însă se află încă în teste. Poţi vedea acolo care sunt focarele cu cele mai multe reclamaţii cât şi starea lor.

civicalert aplicatie telefon 04

De la lansare până acum sunt peste 14.500 de utilizatori înregistraţi în sistem, cu Android şi iOS. În curând se va lansa şi varianta pentru WindowsPhone. Cei peste 14.000 de utilizatori au trimis până acum 2.665 de reclamaţii din care doar 375 pentru parcări ilegale spre exemplu. Destul de puţin dacă este să ne raportăm la numărul populaţiei din România şi la numărul de posesori de telefoane smart. Dar a trecut abia o lună de la lansare, iar echipa lucrează la foc continuu.

Am vizitat apoi şi call center-ul unde se centralizează sesizările. Este vorba de CGS cu sediul în Bucureşti la SEMA Parc, o firmă specializată care oferă acest tip de servicii pentru multe companii mari. Aici i-am cunoscut pe tehnicienii Iulian Voaides şi Marian Raducea care au grijă ca sesizarea ta să ajungă acolo unde trebuie. Ei preiau reclamaţia şi o trimit mai departe fie electronic pe email, fie telefonic fie chiar şi fizic prin poşta clasică dacă destinatarul aşa doreşte. Acesta este un alt avantaj al CivicAlert, faptul că se mulează pe modul de lucru „rigid” al instituţiilor de stat.

civicalert aplicatie telefon 05

Am întrebat şi care este situaţia sesizărilor care „expiră” repede. Spre exemplu o maşină parcată ilegal să zicem „pe avarii”. Ni s-a spus că din păcate da, sunt şanse mici să se rezolve întrucât legea prevede ca un agent de poliţie să constate personal neregula. Până când agentul ajunge la faţa locului maşina este demult plecată. Cu toate astea reclamaţiile trebuie făcute în continuare. Este drept că se vor rezolva puţine însă toate vor intra la statistici. Iar statisticile la rândul lor vor pune presiune pe autorităţi. Când se va vedea că au fost făcute într-o săptămână 1.000 de reclamaţii pentru parcare neregulamentara şi s-au rezolvat doar 15 situaţia va sta altfel. În plus când se va vedea pe hartă care sunt focarele cu parcări neregulamentare sunt şanse ca un agent de circulaţie să fie asignat special pentru acea zonă, el fiind astfel în măsură să ajungă repede la faţa locului.

Mai mult de atât. Pentru unele localităţi s-a ajuns deja la un asemenea nivel bun de colaborare între primării şi CivicAlert încât tehnicienii au linie directă cu agentul din teren. În felul astă poliţistul este alertat imediat şi are şanse maxime să ajungă repede la locul indicat.

civicalert aplicatie telefon 02

Acum „the fun part”. Va exista un scor de credibilitate al utilizatorilor. Dacă folosiţi aplicaţia de navigaţie Waze ştiţi despre ce e vorba. Cu cât sesizările tale sunt mai des aprobate cu atât mai credibile sunt pe viitor reclamaţiile tale. Iar partea şi mai fun este că se doreşte ca în viitor să existe şi ceva de genul „Premiile CivicAlert” unde cei mai activi utilizatori vor fi premiaţi pe bune. Scopul acestor premii este dezvoltarea simţului civic al cetăţenilor.

Dacă toata lumea şi-ar instala această aplicaţia, iar reclamaţiile ar curge cu siguranţă lucrurile se vor mişca spre bine. Dacă ne dorim să obţinem o schimbare în bine în România nu trebuie să aşteptăm să vină ceva „de sus” ci să începem cu noi schimbarea.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 − 5 =