Noile biciclete Pegas: detalii și specificații complete

109

În timp ce realizam sesiunea foto cu noile biciclete Pegas, mi-am dat seama că Andrei Botescu, cel care a renăscut brand-ul românesc, scrie inevitabil o nouă filă de istorie în marea carte a industriei de biciclete din România. Iar faptul că oferă un produs sentimental, pentru un cost modest, este un factor ce merită luat în considerare.

Pe lângă fotografiile de detaliu pe care le poți consulta în galeria foto de mai jos, te invit să treci în revistă cele mai importante dintre specificațiile tehnice. Noul Pegas va fi oferit în două variante, Strada Seria 1, modelul pentru bărbați și Seria 2, modelul dedicat femeilor. Diferența între cele două modele se va face la construcția cadrului, cel construit pentru fete fiind dotat cu un cadru mai jos pentru acces facil pe bicicletă.

De asemenea, trebuie să știi că vor exista două versiuni de transmisie: una single speed cu butuc Velosteel, iar alta cu 3 viteze, integrate în butucul Shimano Nexus. Cadrul este realizat din oțel hi-ten, iar furca asemenea. Anvelopele provin de la Kenda, jantele vor fi din aluminiu single wall, iar frâna de față va fi un V-Brake, cu clești și manetă cu corp și levier din aluminiu. Roțile măsoară în diametru 26 de inci.

Poziția pe bicicletă este, așa cum era de așteptat, una comodă. Șaua lungă îți oferă posibilitatea de a te mișca în voie iar în caz de necesitate o poți ridica sau coborî în funcție de cât de leneș sau sprinten te simți. Pegas Strada 1 cântărește 16.7 kg, pe când modelul Strada 2 oprește acul cântarului în dreptul valorii de 16.5 kg (valori pentru versiunea single speed).

Modelului Strada 1 va fi disponibil în patru culori, pe când Strada 2 în două culori. Prețurile aproximative vor fi cuprinse între 1.100 Lei (TVA inclus) și 1.400 Lei (TVA inclus), în funcție de echipare.

Apreciem foarte mult și părerea ta, de aceea te invităm să-ți publici opinia atât despre aspect, cât și despre echiparea și prețul noilor biciclete Pegas.

109 COMENTARII

  1. Foarte interesanta abordarea. Cred ca se va vinde en-gros, la urma urmei pastreaza linia clasica Pegas. Oricum, felicitari pentru initiativa!!

  2. Bicicleta arata senzational. E o legenda vie. Cred ca pentru noi romanii, in dictionar la cuvantul bicicleta este o poza cu un Pegas. Am impresia totusi ca modelul asta e ceva mai mare decat originalul si asta sporeste confortul. Pretul mi se pare putin cam mare dar acum nu stiu exact cum sunt produse aceste biciclete. Banuiesc ca nu sunt fabricate pe banda in cantitati industriale ca sa aiba un cost de productie cat mai scazut si poate asta este unul din argumentele pretului afisat. Oricum se vor gasi clienti destui pentru ea.

  3. Bai! Putina liniste! Isi mai aminteste cineva ce feedback a primit Logan-ul cand a iesit pe piata? Cum toata lumea arunca cu noroi? Hai sa fim seriosi, ce succes a inregistrat pina la urma? Faptul ca multi romani arunca in general cu noroi in tot ce este nou nu cred ca este de mirare pentru nimeni, nu credeti? este deja o traditie la noi sa tai si sa spinteci. romanul este vesnic nemultumim si asa va ramane, deci am incheiat prima parte a discutiei.
    a doua parte a discutiei este legata de bicicleta: nu este genul meu, in fapt nu m-as vedea niciodata pe o bicicleta de oras, dar sincer mi-as lua-o s-o admir zilnic in garaj :) un obiect de colectie as spune.

  4. Cand vad acele pedale ma apuca durerea de cap… Totusi in 2012 mai trebuie si altceva pe langa un nume “local” pentru a avea pretentii la 1100 Ron. La acesti bani exista alternative mult mai bune… pana la urma mergi pe bicicleta nu pe un nume.

  5. urat! foarte urat! Daca vroiati sa faceti ceva demn de lauda, trebuia sa pastrati designul si dimensiunile originale ale unui Pegas Modern, dar sa il echipati cu angrenaje, frane, cauciucuri si lumini de ultima generatie. Asta e un fel de Brifcor diluat cu Fanta..

  6. si apropo, de 1400 de lei iti iei un univega/merida, all terain, telescop, frane pe disc si alte cele.. Sebastian zicea ceva de logan.. loganu e o masina ieftina, asa ar trebui sa fie si pegasu

  7. numai clienti 1st bike,Dhs, etc aici? eu ultima data am dat dublu pe ultima bicilecleta. si mai intru in magazine si ce se comercilizeaza nu scade de 1400 unde nu primesti nimik. oricum vara asta cumpar un Pegas si de restul banilor alcool.

  8. Salut initiativa de a reinvia brandul si ar fi de apreciat sa vina cat mai multi cu chestii noi pe piata romaneasca, dar exista cateva precizari. Am oaresce experienta in domeniu asa ca pot sa dau o parere avizata.
    Pegasul initial se facea in Romania, intr-o oarecare masura manual, pe cand noile biciclete sunt facute pe undeva prin asia in fabrici care fac multe alte branduri de bikeuri, mult mai cunoascute. In lume exista numai cateva fabrici mari care, la comanda, fac biciclete care mai apoi se vopsesc in designul dorit. Noile Pegasuri au componente de calitatea bicicletelor ce se gasesc pe la 500 de lei, dar ma gandesc ca justificatia costului mare este numarul mic de bucati comandat la fabrica. Nu e totuna daca se comanda 10 mii de biciclete sau 200.
    Este o initiativa buna si ma bucur ca cei de la Pegas nu insista pe faptul ca ar fi facute in Romania, pentru un cunoscator este foarte simplu de apreciat calitatea si provenienta. Ar fi fost si mai de apreciat daca s-ar fi incercat sa se faca in tara bicicleta, intr-un atelier care sa le faca la comanda, numai ca-n acest caz pretul ar fi crescut considerabil, iar aceasta bicicleta este destinata omului de rand, nu celor pasionati de biciclete. S-auzim numai de bine!

  9. Nostalgia şi puterea brandului sunt puternice – preţul rămîne însă extrem de piperat. Va crede/înţelege cineva sau nu, dar cumpărătorul de “Pegas pentru că e Pegasul ăla” este cel fericit că la hypermarket vede, lîngă Rich şi DHS şi First Bike, un nume vechi, pe care şi-l aminteşte cu plăcere. Palierul de preţ TREBUIE să fie acelaşi. Nu am nimic împotriva unui Pegas de calitate, dar Pegas înseamnă acelaşi lucru cu Eugenia, Carpaţi, Dacia, Muştarul de Tecuci, Electronica sau Tehnoton: value proposition, produse româneşti ieftine şi cu care-ţi faci treaba. La preţul ăsta, producătorul seduce o minoritate relativ prosperă şi puţin snoabă/hipster, care ştie măcar de existenţa Shimano. Majoritatea va da 4 milioane pe un DHS care are două roţi şi merge. Trebuie să propuneţi ceva mai ieftin, un entry-level, dacă se vrea ca Pegas să fie Pegas şi nu un alt moft urban.

  10. serios e foarte scumpa. daca reconditionezi un model vechi iese mai misto mai original si mai de calitate la bani muuult mai putini. sincer nu sunt genu sa critic aiurea. si rotile de 25 chiar nu sunt pt. LowRider, sper sa sper sa beneficiez de serviciile de care am nevoie sa o reconditionez pe a mea pun si poze cand termin. apropo 1400 am dat pe un cross de munte

  11. 1 la mana si 2 peste picior :)
    nu stitzi conceptul de lowrider. este un cruiser
    un pegas era cat un salariu
    deci :) clienti 1st bike & co sunt nascuti dupa 1990
    asta cu pretu’ nu inteleg. a cumprat cineva ceva. s-a furat la cantar? pret “extrem de piperat”? ma face-ti sa ma simt bine ca am ELECTRA si sunt un simplu ospatar care se imbata ca o servitoare. VREAU MODELUL 001 ca dacia facuta cadoo lu’ nea NICU

  12. Va invit sa faceti voi o bicicleta de la zero. Asta in conditiile in care la Zarnesti se mai fac tevi de pusca si atat. Ce-a facut Andrei e laudabil. Poate ca intr-o buna zi vom avea din nou o fabrica de Pegas-uri in Romania. Deocamdata ce vedeti voi aici se face in afara tarii, cu costurile de rigoare: transport, calitate pe la mijloc etc. Sa avem rabdare si sa nu aruncam din start cu pietre. Era nevoie de Pegas, sa-l primim cum se cuvine pana una-alta. Si sa ne dam pe biciclete, mai ales.

  13. Arata disproportionat.
    Luati aminte;
    1. Chainstay mult prea lung, deci ineficient si arata ciudat.
    2. Bratele spate ale scaunului aratau ok daca erau paralele cu seat tubul, poate daca chainstayul era mai scurt, era bine sa aiba si un reglaj pe înălțime cu gauri, toata lumea facea înălțătoare la ele :)
    3. Unghiul headtubului putea fi mai relaxat, ar fi si pozitia ghidonului mai confortabila si mai fluida.
    4. Sa nu uitam ca Pegasul era pentru copii, sper sa apară si varianta cu roti de 20″ sau 24″.
    5. Ar fi mers totusi niste jante mai rezistente :)

  14. Are cineva idee cata munca este depusa pentru a produce o bicicleta? Banuiesc ca nu, iar daca vreti o bicicleta de 2 lei, e plin la hipermarket-uri. Partea cu reconditionatul nu o inteleg, sunt doua lucruri total diferite , acesta este un concept\produs nou.

  15. @cip un concept produs nou? (o copie produsa de chinezi foarte scumpa.) cea mai scumpa reconditionata pe net am vazut cu 1000 ron si cu 250 de euro si sa nu imi spui ca cea chinezeasca e mai de calitate ca originalul. si cand spun reconditionat ma refer la sablat vopsit la atelier crom… nu ma refer la vopsit cu pensula peste culoarea initiala

  16. Salut

    Multumesc mult de tot pentru articol si pentru toate comentariile obiective.

    Sper sa va placa modelele dezvoltate de noi si daca ne urmariti pe pagina de fb vom fi prezenti la foarte multe evenimente si vom oferi posibiliatea testarii bicicletelor.

    Speram ca in urma testarii cat mai multa lume sa realizeze ca este un produs de calitate, cu un design deosebit, asamblat cu grija si folosind componente fiabile.

    Pretul este foarte competitiv pentru strategia noastra de vanzari. Astfel primele serii de Pegas din acest sezon vor fi disponibile online si in reteaua de magazine mici si nu se adreseaza magazinelor mari si respectiv nu avem o gama de produse entry level.

    Cu totii ne dorim sa aducem Pegas la ceea ce a fost odinioara. O bicicleta populara si accesibila oricui. Acest demers va lua ceva timp.

    Asadar, primul pas a fost sa scoatem o bicicleta fiabila, cu un design retro dar totusi actual. Ne-am dorit sa demostram ca ne putem concura oricand cu branduri urbane consacrate fie ele poloneze, olandeze, taiwaneze sau americane si cei care vor avea rabdare sa faca o comparatie de pret si echipare o sa observe cum stam. Nu este o “chinezarie” si va invit sa o vedeti in realitate pt a va pronunta.

    Nu sunt de acord cu ideea conform careia trebuia sa copiem modele vechi si contributia noastra sa se reduca doar la echiparea cu piese noi. Aceste modele inca exista si nu vrem sa concuram piata de second hand si de reconditionare care ni se pare foarte ok si pe care o incurajam si o sustinem.

    Este o editie limitata care va fi continuata in serie mica si va fi completata de o gama mai larga de produse accesibile tuturor in urmatorii ani. Dar pana acolo mai exista cateva etape.

    Prima si cea mai importanta e sa demonstram ca suntem capabili sa oferim produse de calitate.

    A doua etapa este atragerea resurselor financiare pentru dezvoltarea cat mai multor facilitati de productie pentu componentele Pegas in tara. Aici avem in vedere credite, fonduri europene si cel mai important o listare la bursa prin care sa oferim posibilitatea comunitatii sa se implice activ in proiectul renasterii “Pegas”. I

    In prima faza noi ne-am ocupat de design, managementul productiei si mare parte din asamblare. Totusi intentionam sa aducem aici productia aici atat cat se poate fara a afecta calitatea si pretul. Aceste lucruri nu se pot intampla peste noapte si rog frumos toti sustinatorii proiectului sa aiba rabdare si sa creada in bunele noaste intentii si in determinarea cu care le urmarim.

    Multumesc tuturor, si va asigur ca o sa tinem cont foarte mult de opiniile voastre in orice decizie privind proiectele noastre.

    Andrei

  17. Nu este ceva hipster sau mai stiu eu cum ii spuneti Daca vrei sa te dai pe un pegas, pur si simplu te dai pe acest model ca iti place , poate nu vrei sa te dai pe un mtb toata ziua. Ma intreb daca unii din voi au iesit din tara si au mers in nordul europei sa vada acolo ce bicle sunt. Pretul este bun, alte cruisere sunt cu mult mai scumpe. Si de asemenea interesati-va cat costa un butuc shimano nexus si apoi mai vb. Imi pare rau ca iara se arunca cu cacat, in loc sa apreciem ca un roman a facut ceva, voi ce ati facut?

  18. Aspectual sunt foarte reusite. Cred ca sunt facute la Zarnesti cadrele, restul oricum e chinezarie la orice bicicleta la banii astia. Din cate vad sunt niste biciclete urbane, deci greutatea e ok cand le comparam cu Nirve si Electra mult mai scumpe. Pretul e ok pentru inceput, ca e o iniatiativa noua si laudabila. Cine vrea sa nu cumpere si un nume isi ia ceva cu raport functionalitate/pret maxim si nu are de ce sa comenteze. Sper ca in viitor o sa le faca din cromoly totusi si cu ceva jante duble. In rest, succes! Tara e plina de prosti care stiu sa critice si elimine orice din fasa si trebuie ignorati sau maxim ridiculizati.

  19. Salut,

    As posta pe forum dar mi-e lene sa-mi fac cont.

    Linkul catre aceasta pagina din Facebook apare blocat de catre Facebook ca “Security Alert: This Link May Not Be Safe” si ca “Websense: This website was classified as abusive”.

    Sper sa rezolvati.

    Multumesc,
    dan – admirator

  20. Salutare ,

    In primul rand incep prin a scrie ca sunt un MANDRU posesor de PEGAS TORPEDO 2028, si da are cam 20 de ani si ma poarta prin oras destul de rapid, n-a mai ramas decat furca si cadrul din modelul de pe vremea lui Nea Nicu dar era necesar sa fac aceste schimbari ca sa ma pot deplasa in siguranta, ca idee bicicleta mea cantareste 12.5 kg si nu are cine stie ce piese pe ea .
    Pentru noile Pegasuri ma asteptam la o greutate macar apropiata de hai sa zicem 13.5 – 14 kg dar 16.5 kg este foarte mult , si sincer sa fiu sunt de acord cu acel utilizator care mai sus zicea ca mai bine copiati modele vechi , era un inceput mult mai bun si cred ca mai bine primit de mase. Respect ideea de concept, dar mai bine incepeti sa copiati din modele vechi pentru inceput, modele noi par cam inghesuite , astept sa testez una ca sa`mi mentin afirmatia . Lucrez in magazin de specialitate ca sa zic asa si de multe ori am auzit : NU SE MAI FAC BICICLETE CA PE VREMURI, asa ca Andrei ia atitudine , din punctul meu de vedere nu este o rusine sa copiezi modelele vechi si cred ca multi dintre noi asteptau sa vedem modele vechi readuse la viata, aceleasi cadre cu echipare decenta, nu este o rusine sa copiezi din moment ce detii toate drepturile asupra brand-ului nu ? Ma bucur ca a reaparut Pegas in viata noastra, este nevoie de brand-uri romanesti cu traditie dar in acelasi timp este nevoie si de o calitate decenta a produselor .
    Mult succes in continuare si o sa urmaresc cu mare interes evolutia acestui brand .

  21. Domnule Andrei, va spun eu ce vrea cititorul, romanul nostru carcotas. El vrea echipare de top la pret de nimic. Puneti domne butuci XTR, cuvete pe rulment, angrenaje hollowtech si dati-le la 500 lei. Si atunci vor fi carcotasi ca cauciucul e kenda si e ieftin.
    In alta ordine, felicitari pt produsul rezultat, la pretul rezultat. Ca si echpare mi se pare foarte decenta la pretul care va fi.
    Si va zic eu sigur, daca aparea Electra cu fix acelasi model la 2000 ron deja in ochii romanului era ceva tare, ca deh, e facuta de straini. Am apucat sa vad si electre mult mai scumpe si mai slab echipate.
    Stiu ca-s nebun dar cand ma uit in jur ma linistesc.:)

  22. Felicitari pentru initiativa, daca nu as avea bicicleta cred ca varianta aceasta ar fi cea mai potrivita pentru mine, cu o mai mare promovare sigur veti da lovitura

  23. Referitor la pret vs. “chinezarii”: Trek isi face bicicletele in Taiwan si China. Giant este o firma 100% taiwaneza. Astea sunt doar doua exemple (mari), m-as mira daca mai exista vreo companie mare care nu isi face cadrele in Asia. Diferenta dintre un cadru bun si unul prost nu e in locul geografic in care este construit, ci de materiale si tehnologia utilizata. Exista unele voci care spun ca in Taiwan se fac cele mai bune cadre de carbon.

    Intre noi fiind vorba, cel mai probabil un Pegas construit 100% in Romania ar fi mai slab calitativ si mai scump decat unul facut in China.

  24. URATAAAAAA RAU MA .CHINEZARII ASAMBLATE IN ROMANIA.

    BOTESCU ESTI PRAF TATA.
    MAI BINE LE PROIECTAI IN SPATELE BLOCULUI CA IESEA MAI BINE.

    AI LUAT SI TU PIESELE DIN CHINA, LE-AI ASAMBLAT SI HAI SA LE DAU LA PROSTII ASTIA DIN ROMANIA OLEACA SUB BOT.

    MI-E URAT DE OAMENII ASTIA.CE POT SA ZIC NUMIAI CU OCHII DUPA BANI, FOAMEEEAAAAAAAAAAAA

  25. Arata bine bike’urile, insa sunt cateva mici chichite cu care nu sunt de acord:

    1) butucii pe coronite (i-as schimba in prima clipa si i-as inlocui cu niste butuci single speed pe rulmenti, prindere pe filet in stilul Octane One Orbital Pro, diametrul axului de 8 sau 10);
    2) monoblocul l-as inlocui cu unul pe rulmenti stil RaceFace Evolve XC X-Type, pentru ca pedalele au reprezentat o adevarata provocare la Pegasul Practic pe care l-am avut;
    3) as fi mentinut sistemul de intindere a lantului pe care il avea Pegas Modern cu fluturasii prinsi cu cheita de axul spate pentru a muta roata din spate inapoi;
    4) ghidonul este o combinatie nu foarte reusita intre cel de Practic si cel de Modern… un fel de struto-camila, vorba unui ante-vorbitor;
    5) este extrem de greu. Cred ca se putea opta pentru un cadru de Aluminiu pentru a mai usura bicicleta. In rest… numai de bine. Design-ul este atragator, placut ochiului (cu punctele slabe de care am spus).

  26. Cip- Nu ma obliga nimeni sa cumpar dar nici sa tac .Comentez si critic cat vreau.Ai vreo problema cu asta?Esti cumva prieten cu Botescu sau esti chiar el si iti dai si tu commenturi la mai multe maini?Observ ca aproape toata lumea ofera minusuri si nu plusuri noilor Chineza… scuze Pegasuri :)))

    Nu te-am intrebat nimic pe tine.

  27. Cautati pe okazii PEGAS .Sunt unele reconditionate si alele chiar orginale cum le facea ZARNESTIUL pe vremea lui Nea Nicu.Comparati vechiul cu noul si dupa aceea faceti cateva commenturi aici.Eu m+as baga si la una noua dar si la una veche .

  28. Alin te invit sa testezi aceasta bicicleta, cu 5 poze nu poti construii o opinie viabila. Imi doresc ca aceasta “critica” din partea ta sa vina in fata echipei pegas, nu intr-un box de comment. Astazi am participat la evenimentul de testare al bacicletelor iar feedback-ul a fost cat de poate de pozitiv si optimist. Nu a spus nimeni ca nu au minusuri dar proiectul este in faza de start-up si merita putina incurajare.

  29. Cip hai sa ne intelegem putin ca vad ca faci parte din echipa Andrei Botescu probabil.Am fost ciclist de performanta si acum sa zicem ca sunt colectionar(am un chopper, 2 cruisere nerve,un rockrider 6.3 si 8.0 up., CURSIERA GIANT CARBON ,FABRICATA IN SUA DESIGNED BY C.A.D, cube aim 2008 , 2 PEGASURI MODEL 41 SI 51 de dama, un mongoose de prin 2004 ca am vrut sa ma dau si pe astea dar nu am facut mare lucru+ altele care nu sunt asa importane sa le mentionez, ca zice lumea ca ma dau mare.)Pegasul de dama este al surorii mele.

    Pentru mine conteaza aspectul dar conteaza si ce “sange” le trec prin “cadre”.Adica calitatea lor.

    Eu cand ma uit la Replica asta imi sare in ochi Cadrul(sudura nu mufare) care se vede in una din pozele de mai sus langa emblema ca a fost revopsit, adica importat si transformat in Pegas, si se vede si de unde. PE LANGA ASTA a sarit vopseaua cand a lipit emblema sau cand a incercat sa o prinda deci nici grund nu cred ca are dat sub vopsea.Mai are suport de dinam pe spate care macar trebuia taiat daca nu il vroia in design, polizat, chituit daca era necesar, spritz kit, smirghel fin, grund, vopsea , lac.Cadrul e de 26″ si iti zic de ce.Pentru ca de roti de 20″ nu prea mai gasesti sa le cumperi din afara( china ).Furca se vede ca este jale ,arata ca la MTB acelea cand au aparut prima data in Romania si pe care le luai din Europa.Pornesc cilindirce de sus.Shau si ghidonul sunt de pe alta planeta, intradevar se potrivesc pe bicicleta cu roti de 20″ fiind mai mici.Rezematoarea seii vine in fata, nu respecta linia bicicletei usor lasata pe spate paralela cu partea cadrului unde intra teava de la sha(vezi pegas vechi modern sau kent).Astfel partea de sus a rezematoarei acopera o buna bucata din partea din spate a seii, loc “DIN PARTI” unde sa stau, poate si sa iau o alta persoana(de aceea si saua lunga-pentru 2).APOI MA UIT LA PEDALE .Pe alea le gasesc la magazinele 38 de ron care cu tot cu adaosul lor costa 6 ron.Cauciucurile trebuiau sa fie de street nu cramponate ca nu mergem pe munte la downhill sau altceva(doar e un cruiser nu?).Pegasul vechi nu era cruiser, era o bijuterie ,era o bicicleta de copii dar pe care putea sa o incalece si o persoana de 1.90, shaua si coarnele se ridicau facilitand ce am spus mai inaine.Pegasul vechi avea frana de picior asta are si pe spate.Stii de ce?Pentru ca nu mai gaseste butuc TORPEDO in china, desi ele sunt si se numesc Eagle, sa caute pe-acolo ca sigur da de ele(na ca i-am mai dat o idee sa mai puna o chinezaraie).Si a mai pus frana asa pentru ca deja are suport pe cadru( pegasurile vechi nu au gaura sau suport de frana cleste, iar V-brake nici nu se fabricase atunci).Nu fac comparatie inte Pegasul nou si cel vechi , vreau doar sa vezi diferentele calitative.
    Butucii rotilor- nu mai descriu ca nu are rost.;)

    Si nu mai bagati faze dinalea ca stii cat ii ia unui om sa faca o bicicleta.(adica sa o asambleze).Mie imi ia 6 ore daca am toate piesele la dispozitie si nu zic la misto .Unele biciclete pe care le-am luat au venit in cutie noi, noutze.Si mai aveau si frane pe disc :) aerisiri si alte tampenii ca firma nu a putut sa mi-o trimita ca lumea.

    In cocluzie, eu raman la parerea mea ca este o chinezarie jalnica si la banii astia imi iau un cruiser mai de Doamne-ajuta.Vezi ca se poate si din 5 poze sa imi dau seama ce Pegas este?Daca o vad de-aprope se poate sa imi trebuiasca un site intreg sa critic.Hai spor la vanzare!!! Eu raman la bicicletele mele ,voi cu …cu ale voastre… ca sa nu fiu rau.

    Era sa uit de dungile subtiri dar nu mai are rost, as putea sa mai zic dar le tin pt. mine, poate cu alta ocazie.

  30. Salut din nou
    In curand vom face un mic material de prezentare a modului cum s-a produs noul model de „Pegas”. Cred ca foarte multe persoane care au cunostinte in domeniu sunt curioase si doresc sa stie mai mult. Deja observ ca lipsa acestor precizari din partea noastra a dus la unele supozitii nefondate.
    O sa incercam sa facem o descriere cat mai completa a procesului de design si productie a cadrelor, furcilor si a celorlate componente si o sa detaliem si provenienta acestora. O faceam oricum in cartea tehnica dar se pare ca va trebui sa o facem ceva mai devreme. O sa vedeti cum au evoluat specificatiile cadrului, o sa vedeti cum arata primul prototip, al doilea si in sfarsit ultimele 4 cadre care de asemenea reprezinta sample-uri de productie si care au fost refacute de 5 ori pentru ca designul la care s-a ajuns in final a fost rezultatul unui efort evolutiv de design al echipei pe baza feedbackului in timp real primit din fabrica intr-un interval de aproximativ 6 luni (tone de poze pentru fiecare detaliu).
    Despre tarile de provenienta putem preciza ca este vorba de un mix de componente alese cu mare grija si customizate, atat din Taiwan cat si din Europa. De exemplu butucul spate single speed cu frana torpedo este Velosteel din Cehia, iar cel cu 3 viteze este Shimano Nexus.
    O sa explicam cum am proiectat saua (care este adaptata marimii cadrului si rotilor- este mai lunga decat cea a pegasului – 54 cm) impreuna cu bara de sustinere pe spate astfel incat sa eliminam inconvenientul intalnit la pegas modern, respectiv ridicarea bicicletei pe roata din spate foarte usor.
    O sa precizam si de ce am ales un model de 26’. Nu este un secret ca targetul nostru de public este intre 25-44 ani. Dupa ceva research am decis ca pentru acest segment de varsta si pentru mersul in orase aglomerate alaturi de masini, borduri inalte etc. e mai util un model de 26’. Designul de cadru este meritul echipei noastre dar modelul de Lowrider de 26’ nu este o inventie a noastra, nu vrem sa ne asumam meritele alto