Inregistrare | Autentificare | Parola uitata?                                           
Ce poți cumpăra în locului unei... tr...
Conceptul transmisiei Sram XX1 reușea să facă valuri în urmă cu doi ani. Ve ...
Veloplus.ro - află informațiile care t...
FreeRider.ro vă pune la dispoziție începând cu luna martie un nou site: Velo ...
Ia-ne la întrebări, iar noi te premiem!
Îți propunem un nou concurs, cu diverse premii, pe care le vom acorda săptăm ...

FreeRider.ro > Teste > Furci si Amortizoare > Rock Shox Pike RCT3 (2014)


Rock Shox Pike RCT3 (2014)

Free Rider 6 November 2013 2
  • Calitate
  • Amortizare
  • Greutate
  • Pret
  • Greutate 1.863 grame
  • Pret de catalog 4.450 Lei
 Pret valabil la data efectuarii testului

Pike nu este nou pe scena furcilor pentru bicicletele de munte, în schimb vine cu un concept diferit și cu tehnologie de ultimă oră, pentru a puncta drept cea mai bună furcă de enduro de pe piață. Și ca să fie clar încă de la început: chiar este! Îți amintește probabil de Pike-ul din 2005, cu o cursă de 140 de mm, care la un moment dat, a dispărut din peisaj. Tot răul spre bine, deoarece în prezent, s-a întors mai hotărât ca niciodată să stabilească noua ordine mondială.

Primul lucru care-ți sare în ochi la noul Pike sunt brațele superioare, în culoarea negru lucios. Au un diametru de 35 de mm (la fel ca al furcilor Boxxer), deci sunt foarte solide și chiar cu 1 mm mai groase decât cele produse de Fox, pe modelul concurent Talas Factory. Asta înseamnă o și mai mare rigiditate frontală a furcii, care pe bună dreptate, la cursa de 160 de mm este una dintre cele mai țepene pe care le-am încercat până acum. Trebuie să menționez de asemenea că modelul testat de noi era conceput pentru roțile de 27.5 inch, dar există și versiuni pentru roțile de 26, respectiv 29 de inch (cu maxim 150 mm).

Formele brațelor superioare dar și ale coroanei par a fi dune de nisip sculptate de vântul puternic, forme ce pot fi mult mai ușor remarcate și apreciate pe furcile de culoare neagră. Nu este doar o cosmetizare pentru a arăta bine ci imprimă mai multă rezistență și rigiditate segmentelor respective. Indicatorul SAG-ului se află pe partea dreaptă a furcii, asemenea comenzii pentru Lock-Out sau Rebound (viteza de revenire).

Cu presiunea ajustată pentru greutatea mea am pornit la drum pe trasee diverse, alegându-le în mod voit pe cele mai denivelate dintre acestea pentru a vedea cât de departe poate merge noul Pike. Pe lângă faptul că nu a dat niciun semn vizibil de oboseală, Pike a înghițit cu mare plăcere chiar și drop-uri, fără să lase vreun moment impresia că aruncă ghidonul spre mine. Asta se datorează în mare parte și noului sistem Rapid Recovery și așa cum poți deduce din denumire, este vorba despre un circuit care ajută furca să revină la cursa inițială pe cât de repede posibil. Nu o face violent, ca și cum nu ar exista rebound-ul, ci o face inteligent, astfel încât să poți utiliza în momentul următor din nou întreaga plajă de amortizare. La fel de valabile sunt cele afirmate și pe denivelările mari, repetate, când în mod normal, furca nu ar avea suficient timp să-și revină. În cazul lui Pike este însă o funcție care ajută vizibil.

Altfel, furca funcționează foarte sensibil, iar brațele culisează foarte fin, o adevărată plăcere doar să stai pe loc și să te lași pe ea. Despre tracțiunea în viraje numai de bine, lucru ce putea fi ușor dedus din cele explicate mai sus.

Pentru a-ți face viața mai ușoară, pe brațul drept vei găsi o comandă cu 3 poziții: open, pedal, lock. Nu este ceva nemaiîntâlnit ci mai degrabă o opțiune firească pe furcile care se respectă. Open corespunde cu coborârile, Pedal pe teren drept sau pe urcări ușoare, iar Lock, atunci când urci pante mai abrupte. Trebuie să menționez și noul ax de prindere, Maxle Light, cu un diametru de 15 mm: tragi de clapă în jos, apoi îl tragi afară. Atât de simplu.

În concluzie, noua furcă Rock Shox Pike mi-a schimbat un pic percepția asupra furcilor care sunt disponibile pe piață în acest moment. Depășește Fox 34 Talas Factory cu mult și spun asta în calitate de posesor de trei modele diferite de furci Fox. Greutatea este de asemenea foarte bună pentru segmentul din care face parte, funcționalitatea bate orice standard, iar prețul este relativ acceptabil: 989 euro preț oficial și 790 de euro în diverse magazine, în versiunea Solo Air. Versiunea Dual Position este o idee mai scumpă, dar permite micșorarea cursei de la 160 la 130 de mm. Ambele versiuni sunt atât de solide, încât primesc cu mare plăcere și un disc de 200 de mm. Încep să mă gândesc la faptul că această furcă nu are de gând să se limiteze doar la traseele de All Mountain sau Enduro. Cea mai bună din clasa sa, fără niciun dubiu.

Esential

 Ușoară pentru segmentul din care face parte, funcționalitate excepțională, multiple reglaje, rigiditate mare

 Calitatea și performanța vin cu un preț

Alternative cu un cost asemanator:



Unde gasesc acest produs? Nu exista niciun magazin disponibil...
Importator in Romania

Ai intrebari despre biciclete sau componente? Le asteptam pe forum !

2 comentarii »

  1. Andrei 6 November 2013 at 6:10 pm -

    Se poate oare ca dupa un an sa se duca teflonul negru de pe brate? ca si in cazul marzocchi sau rst?


  2. Bogdan 8 November 2013 at 12:55 pm -

    Fi serios e anodizat materialul , mai exact hard anodized :

    http://www.wisegeek.org/what-is-hard-anodizing.htm


Lasa un raspuns »




*