Segmentul ciclocomputerelor cu GPS este în creștere, producătorii incluzând acum acest receptor chiar și la vitezometrele entry level. Avantajele sunt multiple, iar cel mai important este cel că nu mai avem nevoie de senzor, cu sau fără magnet, pentru a măsura viteza. Tot ce trebuie să faci este să pornești computerul, să aștepți câteva secunde să găsească sateliții și să pleci la tură. Dezavantajul poate fi în privința prețului, computerele cu GPS fiind mai scumpe. Însă în cazul lui Rider 10 de la Bryton, prețul este extrem de competitiv, mai ales când îl compari cu alte produse de pe piață.

Bryton Rider 10 este disponibil la vânzare în două variante. Fie simplu (varianta 10E) – în cutie ai doar computerul, cablu USB și suportul de ghidon, fie cu senzor (varianta 10C) – în cutie ai computerul, cablu USB, suportul de ghidon și senzor de cadență fără magnet.

Conectivitatea este și aceasta importantă în ziua de azi, faptul că vitezometrul comunică cu telefonul, senzorii sau rețeaua wireless. Prezența acestei specificații mărește iar prețul computerului. Însă la Rider 10, care este echipat cu BT Smart, prețul rămâne foarte mic. În plus, conectivitatea BT permite computerului nu doar sincronizare cu aplicația dedicată, dar și să primească notificări smart de la telefon: apel telefonic, email, mesaje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bryton Rider 10 este un computer de dimensiuni medii, însă dacă ținem cont de tot ce include pot spune că este chiar mic, având 71 mm înălțime, 46,2 mm lățime și 16,5 mm adâncime. Este, de asemenea și foarte ușor, doar 52 grame. Computerul poate fi folosit pe două biciclete în sensul că poți seta două circumferințe diferite de roți, în cazul în care folosești și senzor de viteză.

Varianta 10E pe care am avut-o la test, nu include niciun senzor. Totuși, dacă vrei așa ceva (viteză, cadență, puls sau wați) poți cumpăra ulterior senzorii pentru a-i împerechea cu computerul. Conectivitatea este doar Bluetooth Smart, nu ANT+. Așadar atenție când cumperi senzorii, să fie „pe limba” vitezometrului. Un utilizator „normal”, care este interesat doar de distanță, altitudine și mai ales să înregistreze un track GPS, se poate mulțumi fără probleme cu varianta C, fără senzori. Dacă vrei să faci și antrenamente atunci este bine să cauți niște senzori compatibili pentru a-ți monitoriza și pulsul sau cadența. Pentru puls, Rider 10 oferă 7 zone cu ajutorul cărora te poți antrena.

Avantajul conectivității BT este că se poate face și cu telefonul smart. Bryton Rider 10 se poate sincroniza cu aplicația sa dedicata Bryton App, iar aceasta la rândul ei, se sincronizează automat cu Strava sau Training Peaks.

Utilizarea computerului se face cu ajutorul a 3 butoane: unul mai mare amplasat în partea de jos și două mai mici situate pe spate. Cele de pe spate le-am găsit ceva mai greu de folosit. În anumite poziții de instalare poate fi mai greu de apăsat pe ele (la mine era greu când computerul era instalat în suportul din fața pipei).

Ecranul lui Rider 10 este destul de mare. Monocrom și cu o diagonală de 2 inch, cele 4 câmpuri sunt foarte vizibile, mai ales pe soare puternic. În plus, fondul ecranului are două zone colorate cu portocaliu. Rolul lor este simplu, de a scoate în evidență informația din zona respectivă. În plus față de cele 4 câmpuri, computerul afișează și alte informații sub formă de simboluri: conexiunea cu sateliții, bicicleta pe care ești 1 sau 2, care senzori sunt conectați, nivelul bateriei, dacă înregistrezi drumul, dacă este conectat la telefon și notificările smart.

Rider 10 este echipat cu baterie internă (acumulator Li Polymer) ce nu poate fi schimbată. O încărcare de minim 4 ore (potrivit specificațiilor oficiale) oferă până la 16 ore de funcționare. Însă dacă rămâi fără baterie pe drum, computerul poate fi încărcat și în timp ce funcționează, de la un acumulator extern. O indicație că noul Rider 10 este îndreptat mai mult spre amatori este că informațiile de pe ecran sunt afișate automat în funcție de senzorii existenți. Nu este nevoie să configurezi tu manual nimic. Însă prin aplicația Bryton de pe telefon poți alege care și câte câmpuri să fie afișate pe ecranul ciclocomputerului. Nu în ultimul rând dacă folosești și senzori, atunci când bateria lor este pe terminate computerul te va informa. Bateriile senzorilor Bryton pot fi înlocuite.

În ciuda simplității aparente, computerul oferă o mulțime de informații, 29 mai precis: ora gps-ului, timpul pedalat, timp total inclusiv pauze, temperatura de afară, distanță, distanța totală, distanța 1 și distanța 2, viteză, viteza medie, viteza maximă, cadența (avg. și max., dacă ai și senzor), puls (avg. și max., dacă ai și senzor), LTHR (Lactate Theshold Heart Rate), calorii consumate, altitudine etc.

O funcție interesantă este aprinderea automata a iluminării ecranului. Aceasta se face în funcție de latitudinea și longitudinea locației tale. Când GPS-ul află că se apropie noaptea, lumina ecranului se aprinde automat. Desigur, poți dezactiva funcția asta. Rider 10 este echipat și cu barometru, un avantaj substanțial față de computerele care calculează altitudinea doar în funcție de gps. Cu ajutorul barometrului aceste informații sunt mult mai precise.

Vitezometrul dispune și de rezistență bună la apă, mai precis IPX7. Cu alte cuvinte rezistă fără probleme la ploaie, dar și la imersie în apă adâncă de maxim 1 m timp de maxim 30 minute. Dacă îl scapi în chiuvetă, râu sau în jgheabul cu apă de la izvor este în regulă, atâta timp cât îl scoți repede.

Bryton Rider 10 mi-a plăcut și l-am găsit ușor de folosit. Odată ce începi să-l folosești regulat îl vei găsi intuitiv și util. Împerecherea cu senzorii se face fără probleme, chiar dacă aceștia sunt altă marcă. Sincronizarea cu aplicația dedicată Bryton se face, de asemenea bine. Însă marele avantaj al acestui computer este prețul. La doar 299 lei este mult mai ieftin decât Polar M450 cu 729 lei sau Sigma ROX 7 cu 714 lei, produse testate în trecut la Freerider, specificațiile lor fiind similare sau mai slabe.

Bryton Rider 10E – 299 Lei
Bryton Rider 10C (cu senzor cadență) – 389 Lei
Importator: BikeFun

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNoile roți clincher Fulcrum Racing Zero Carbon au câștigat în lățime
Articolul următor58 de biciclete electrice confiscate în vama Nădlac
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ