Da, am văzut-o și pe asta. Avem acum de la M-Wave și pompă electrică pentru bicicletă. De ce ai avea nevoie de așa ceva? Vom încerca să răspundem în rândurile ce urmează.

Pentru început pot spune că pompa electrică M-Wave Elumatik arată bine. Este compactă, plată și încape bine într-un buzunar al rucsacului dacă vrei s-o iei cu tine în tură. Toate comenzile sunt amplasate la unul din capetele înguste și pare că este locul cel mai bun. Ar fi fost mai expuse dacă erau poziționate pe lateralele mai mari. La celălalt capăt avem furtunul de umflare și fanta de admisie pentru aer. Pompa se livrază împreună cu două adaptoare cu care poți umfla și mingi sau saltele.

Pompa M-Wave Elumatik este foarte similară cu o pompa electrică de mașină. Aceea care vibreză și face zgomot îngrozitor. Din fericire cea de bicicletă, fiind mai mică, este și mai “finuță” și nu face la fel de mult zgomot sau vibrații. Totuși, dacă o folosești în casă, cât se umflă roata e bine să faci pauză de conversații. Așadar silențioasă nu o pot numi.

La interior pompa are integrat un acumulator Li-ion cu o capacitate de 2750 mAh. Încărcarea se face prin calsica mufă micro USB, iar producătorul recomandă un încărcător rapid de 2A. La „viteza” asta, o încărcare completă durează 1-2 ore.

În specificații ni se spune că presiunea maximă la care poate umfla este de 100 PSI sau 6,9 BAR. Asta înseamnă că pentru cursiere este cam la limită, mulți cicliști preferând presiuni mai mari, chiar și de 10 BAR. Consider însă că pentru majoritatea dintre noi 7 sunt suficienți. De la un buton al pompei poți alege unitatea de măsură pentru umflare. Ai patru variante: PSI, BAR, KPA, Kg/cm3.

Greutatea pompei este de 461 g cu tot cu furtun. Jumătate de kilogram clar este mai mult decât cântărește o pompă manuală, compactă și portabilă. Dar hei, trebuie să vedem și avantajul. Faptul că poți „fuma o țigară” cât timp se umflă singură roata. Capul de umflare este universal și include cele două variante comune, Schrader și Presta plus Dunlop.

Mi-a plăcut faptul că poți alege presiunea la care vrei roata să fie umflată, iar pompa se oprește automat când ajunge acolo. Consider principalul avantaj al acestei pompe. Dacă știi cu cât mergi în general în roți, e suficient să alegei valoarea, iar pompa face restul. Iar precizia este bună. Am verificat-o inclusiv cu un manometru electronic, iar valorile erau foarte asemănătoare, având în vedere că se mai pierde din presiune când scoți/bagi capul de umflare.

După ce umflarea se termină și pompa se oprește, aceasta rămâne pornită, mai precis ecranul, care este și luminat, în caz că faci operațiunea noaptea. Dacă nu mai umbli la ea câteva minute, funcția autostop își face treaba, iar pompa se oprește complet, pentru a economisi bateria.

Nivelul acumulatorului este indicat printr-un foarte mic LED care-și schibă culoarea de la verde la galben și roșu în funcție de cât curent a mai rămas în acumulator. LED-ul ăsta consider că putea fi mai mare totuși, pentru că te chinui puțin să vezi ce culoare are.

Dar, ce ne interesează cel mai mult? Probabil cât durează o umflare și ce autonomie are bateria pompei. Am măsurat folosind diferite volume și dimensiuni de cauciucuri pentru bicicletă, iar rezultatele sunt următoarele:

  Mărime roată Presiune (bar) Timp (minute) Autonomie (roți)
Cursieră 28x25c 6,9 4:20 6
MTB 29×2.1 1,8 3:00 8
  27,5×2.2 2,1 4:46 5
  26×2.1 2,6 5:11 5
Trekking 700x42c 3 3:38 7
Fat Bike 26×4.7 0,8 5:30 5
    Total 23-26 minute  

 

După cum se vede, autonomia este destul de bună. 5-8 roți umflate de la zero nu e rău. Întrebarea este însă dacă merită să o ai la tine pe traseu, dacă este prea grea sau dacă e riscant să nu îei cu tine și pompă manuală. Însă răspunsul ține exclusiv de preferințele fiecăruia. Personal mi-a plăcut că roata se umflă singură și procesul se oprește automat la presiunea aleasă, între timp eu ocupându-mă de reparatul unei pene spre exemplu. Însă dacă o iei cu tine pe traseu, e de preferat să te asiguri că pompa are bateria plină, pentru a nu avea suprize când ești în natură.

Per ansamblu produsul mi-a plăcut. Construcția este robustă și se vede că e de calitate. Dacă pentru tine consideri că nu merită investiția, te poți gândi la pompa electrica M-Wave Elumatik drept un cadou interesant pentru un prieten biciclist, mai ales că acum este și perioada propice.

  • Presiune maximă: 6,9 BAR
  • Greutate pompă: 461 g
  • Autonomie: 23-26 min
  • Preț la data testului: 470 Lei
  • Importator: Sport X Team
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentEngin Cycles folosește o metodă ingenioasă pentru anvelope mari pe chainstay-uri scurte
Articolul următorDanny Macaskill pe creasta Cuillin din Isle of Skye
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ